تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«ممنوعیت اطلاع‌رسانی در مورد دراویش گنابادی»

منابع نزدیک به دراویش نعمت‌اللهی در ایران می‌گویند شورای عالی امنیت‌ملی این کشور به مدیران رسانه‌ها دستور داده است که در خصوص این سلسه خبری منتشر نکنند.

آن‌طور که این منابع آگاه اعلام کرده‌اند، این دستورالعمل برای کلیه رسانه‌های چاپی و الکترونیکی صادر شده و مدیران مسئول موظف به رعایت آن هستند.

شورای عالی امنیت‌ملی ایران که بالاترین نهاد تصمیم‌گیر در حوزه امنیتی این کشور است، به‌طور معمول و در زمان‌های ویژه دستورالعمل‌های که در آنها اطلاع‌رسانی در مورد برخی مسائل ممنوع اعلام می‌شود، به مدیران رسانه‌ها ابلاغ می‌کند.

تخلف از این دستورالعمل‌ها، پیامد‌های قانونی بدنبال دارد.

پیشتر سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز به‌طور شفاهی دستوراتی برای جلوگیری از انتشار اخبار سلسله دراویش نعمت‌اللهی گنابادی را به مدیران رسانه‌ها ابلاغ کرده بود.

دروایش سلسه نعمت‌اللهی چند سالی است که از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

در مهر ماه سال ۱۳۸۵ نیز قطب دراویش نعمت‌الهی گنابادی یعنی نورعلی تابنده گنابادی که اصالتاً نیز اهل این شهر است، از سوی فرمانداری گناباد در ایام ماه رمضان مجبور به ترک این شهر شد.

وی از جمله نیروهای ملی‌- مذهبی به شمار می‌رود و دارای تحصیلات حقوقی در سطح دکتراست.

مریدان وی او را «مجذوب علیشاه» می‌خوانند.

این بزرگ سلسله‌ دراویش نعمت‌اللهی گنابادی در تهران سکونت دارد، اما بنابر برنامه‌ای سالیانه، ماه رمضان را در «بیدخت» در نزدیکی گناباد می‌گذراند.

مأموران جمهوری اسلامی همچنین سال گذشته در بیستم آبان‌ماه، با یورش به حسینیه محل تجمع آنان در شهر بروجرد آن را تخریب کردند.

آن زمان برخی رسانه‌های در ایران گزارش کردند که تخریب این حسینیه در پی درگیری میان دراویش و جمعی از مردم صورت گرفته، اما سخنگوی دراویش گنابادی، هرگونه اقدام تهاجمی از سوی دراویش را تکذیب کرد.

در حمله به حسینیه دراویش گنابادی ده‌ها نفر زخمی و ۱۸۰ نفر بازداشت و به مقامات قضائی معرفی شدند.

در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ نیز حسینیه دراویش گنابادی در شهر قم هدف حمله قرارگرفت و تخریب شد و عده‌ای از دراویش بازداشت و محاکمه شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)