تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراف احمدی‌نژاد به ناتوانی در مهار تورم

محمود احمدی‌نژاد به ناتوانی‌اش در مهار تورم اعتراف کرد اما مدعی شد که با تمام توان در صدد مقابله با این پدیده است.

به گزارش ایسنا، او که در جمع فرماندهان بسیج سخن می گفت، مدعی پیشرفت اقتصادی ایران در تمامی زمینه‌ها جز تورم شد و گفت: «تورم ابعاد و زوايای مختلفی دارد و عوامل گوناگونی بر آن تأثير می‌گذارد كه دولت با تمام توان در صدد مهار آن است.»

بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی ایران، نرخ تورم در سال جاری به بیش از ٣٠ درصد رسیده و وضعیت معیشتی طبقات متوسط و آسیب‌پذیر را به شدت بحرانی کرده‌است.

احمدی‌نژاد با ارائه لیستی از پیشرفت‌های اقتصادی، درباره تورم افزود: «تا آنجا كه توانستيم تعرفه‌ها را پايين آورديم و برای تخصيص يارانه هم به بودجه نياز داشتيم كه برايش برنامه‌ريزی كرديم تا با تصويب لايحه‌ای در مجلس اعتبار مورد نياز تأمين شود، اما در نهايت با سلب فوريت اين لايحه در مجلس هفتم، بررسی آن منتفی و به مجلس هشتم سپرده شده است.»

احمدی‌نژاد عامل داخلي تورم را نيز ناشی از هزينه‌های دولت و خلق پول از سوی بانک‌ها دانست و گفت که در جلسه‌ای كه با مديران بانک‌ها داشتيم، گفتيم كه ما هزينه‌های دولت را با فشار به دستگاه‌های اجرايی برای كاهش بودجه جاری كاهش می‌دهيم و شما هم جلوی سهم بانک‌ها در تورم را بگيريد. ما به وعده خود عمل كرديم اما بانک‌ها آن طور كه بايد مسئوليت خود را انجام ندادند.

گفتنی است ایران مقام پنجم افزایش نرخ تورم در جهان و مقام اول در خاورمیانه را دارد.


او در ادامه رشد اقتصادی بالای ۷ درصدی كشور در دو سال گذشته، افزايش شاخص‌های سرمايه‌گذاری، گسترش كم نظير فضاهای ورزشی و رشد گردشگری را از جمله موفقيت‌های اقتصادی دولتش برشمرد.

مبارزه با فساد اقتصادی
احمدی‌نژاد بار دیگر همچون سخنرانی ماه گذشته‌اش در قم عده‌ای را به فساد اقتصادی متهم کرد و وعده داد که آمریکا سقوط خواهد کرد.

وی درباره مبارزه با فساد اقتصادی که از اصلی‌ترین ادعاهایش محسوب می‌شود، گفت: «برخی برای حمايت از متخلفان و ايجاد حاشيه امن برای آنها تلاش می‌کنند. حتی اين افراد حاضر نيستند وقت اندكی بگذارند و برنامه‌های دولت را مطالعه كنند و بعد از آن ايراد بگيرند؛ آنها فقط يك نقطه را انتخاب می‌كنند و هجوم می‌آورند.»

او افزود: «متأسفانه برخی در داخل می‌خواهند با همان برنامه‌ريزی‌ها و طراحی‌های نظام سرمايه‌داری كشور را سازماندهی كنند و پيش ببرند كه اين نقطه كوری است و جواب نمی‌دهد. آنها چنين سياست‌هايی را اجرا می‌كنند و بعد می‌گويند سياست‌های دولت جواب نداده است.»

رئيس جمهور ایران گفت: «در برخورد با مفاسد اقتصادی هم با چنين مشكلی مواجهيم و هر جا كه می‌خواهيم برخورد مؤثری انجام دهيم، به سمت ما هجوم می‌آورند.»

وی افزود: «ما معتقديم آنها می‌خواهند با انتشار حجم بالای دروغ‌پردازی‌ها و توهين‌ها از ملت ايران انتقام بگيرند و نگذارند برنامه‌های دولت به نتيجه برسد. حال آنکه ما هم اكنون در بسياری از رشته‌های علمی و شاخص‌های مهم ديگر در منطقه مقام نخست را داريم و در واقع تا قبل از رسيدن به سال ۱۴۰۴ به اين اهداف دست پيدا كرده‌ايم.»

برخورد نظامی آمریکا
احمدی‌نژاد مدعی داشتن اطلاعات محرمانه از کاخ سفید شد و این ادعا را درباره احتمال برخورد نظامی امریکا با ایران مطرح کرد و گفت: «خبرهای موثقی داريم كه هر وقت بوش چنين خيالات خامی به سرش زده‌است، فرماندهان نظامی‌اش آنچنان تصوير شفاف و البته وحشتناكی براي او توصيف كرده‌اند كه وي از اين تفكرات پشيمان شده و وحشت كرده‌است.»

وی افزود: «نيروهای هوشيار و مقاوم ارتش، سپاه، بسيج و ملت رشيد ايران دست هر كسی را كه قصدی عليه جمهوری اسلامی ايران داشته باشد، قطع خواهند كرد.»

حضور مؤثر در مدیریت جهانی
احمدی‌نژاد مطرح شدن نام ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای را «توطئه» دانست و ادامه داد: «چند صباحی است كه شروع كرده‌اند و به ما می‌گويند جمهوری اسلامی ايران يك قدرت تأثيرگذار منطقه‌ای‌است و ما بايد نقش ايران را در همه معادلات در نظر بگيريم، درحالی كه واقعيت آن است كه جمهوری اسلامی ايران يك قدرت در عرصه جهانی است.»



رئيس شورای عالی امنيت ملی ایران با بيان اين كه ما بايد خود را برای تحولات بزرگ جهانی آماده كنيم، گفت: «فرو ريزش نظام سرمايه‌داری بسيار سريع‌تر از ماركسيست‌ها و كمونيست‌ها اتفاق می‌افتد و ما بايد از امروز خود را برای حضور مؤثر در مديريت جهانی آماده كنيم. آيا به واقع ما ۱۰ سال پيش فكر اين همه تحول امروز را می‌كرديم؟»

احمدی‌نژاد افزود: «هنوز قدرت ملت ايران و بسيج برخاسته از اين ملت، در عرصه جهانی آزاد نشده است و مطمئناً با آزاد شدن قدرت و تفكر بسيج در عرصه جهانی، شاهد تحولات بسيار بزرگی خواهيم بود.»

وی گفت: «آنها نمی‌خواهند باور كنند كه پرچمی برافراشته شده و به رغم همه تهاجمات آنها ايستاده است. روز اول حتی تصور می‌كردند می‌توانند با طراحی‌های ساده اين پرچم را پايين آورند. اما به فضل الهی و با ايستادگی رهبری عزيز و ملت بزرگ و بسيجيان ما امروز همه قدرت‌های به اصطلاح بزرگ در سراشيبی سقوط قطعی قرار گرفته‌اند.»

وی «مشكلات عميق اقتصاد آمريكا را مورد تأييد همه خبرگان اقتصادي اين كشور» توصيف و تصريح كرد که بنا بر گفته خود آنها مبانی نظری امپراطوری اقتصادی آمريكا با بن‌بست مواجه شده و هيمنه نظامی آنها نيز در هم ريخته و به نوعی فروريخته است؛ البته هيچ كدام از اينها به معنای آن نيست كه آنها آزار و اذيت نداشته باشند.»

نظرهای خوانندگان

نمونه بارزی از یک مینی خمینی که خود هم نمی فهمد چه میگوید وخود را بافته جدا بافته از "ملت ایران" تصور می کند. تاریخ جهان مملو از این نشخوار کنندگان بوده وهست.

-- بدون نام ، May 30, 2008 در ساعت 01:19 PM

بنظر نمیرسد که این مردک سعی در فریب دادن میکند. او واقعا تصورِ حکومت جهانی را در مغز نخودی خود می پروراند. بیچاره ما!!!
یک بد بخت

-- بدون نام ، May 30, 2008 در ساعت 01:19 PM

lotfan be aghaye ahmadi nejad gofte beshe,khodeshunu be ye ravanpezeshk neshun bedan,ishun mese inke aslan toye iran zendegi nemikone,sohbat az kodom tahvol va pisraft mikonan ishun?????

-- Sahar ، May 30, 2008 در ساعت 01:19 PM

Thanks God he finally accepted the truth and admitted his disability.

-- mehrnoosh ، May 30, 2008 در ساعت 01:19 PM

تورم یک پدیده نیست بلکه یک غده سرطان است که مثل هاله ای ملت را فرا گرفته و با تغذیه سی ساله ان با فسق و فساد واجحاف ومقام پرستی وجنگ وغیره وغیره توسط پرستاران نظام هر روز رشد بیشتری کرده و اخر و عاقبت رشد ان وحشتناک است و غیر قابل توصیف.

-- بدون نام ، May 30, 2008 در ساعت 01:19 PM

مگر امام راحل نفرمود که «اقتصاد مال خر است»، از همین رو است که دولت خدمتگذار که مدعی اداره جهان است، اقتصاد را ول کرده و در حال برنامه ریزی اداره آمریکا است!

-- محسن ، May 31, 2008 در ساعت 01:19 PM

احمدی نژاد: بهبود همه شاخص های اقتصادی، جز تورم، کم‌کاری بانک‌ها در انجام وظايفشان برای مهار تورم، ايسنا
هالو: بفرمائيد همه شاخصهاي بهبود پيدا كرده چيا هستند؟

-- بدون نام ، May 31, 2008 در ساعت 01:19 PM

كسي كه دو كلمه اقتصاد خوانده باشد ميداند كه يكي از اهرم هاي مهار تورم افزايش نرخ بهره است تا به اين وسيله از افزايش نقدينگي در بازار جلوگيري شود.
مشكل آقايان در تطبيق شريعت با اقتصاد قرن 21 است.

-- تماشاچي ، May 31, 2008 در ساعت 01:19 PM

کا رمند

کا رمندم کا رمندم کا رمند
در د مند م در دمندم در د مند
پنجم بر ج است و گشتم آس و پا س
من چه سا زم در نیا زم در نیا زم در نیا ز
جیر ه یکما هه ام یک قسط شد
خد مت سی سا له ام افسا نه شد
من چه سا زم بار الهی ز این ستم
نا م من آ فتا ده است از هر قلم
همسرم از غصه ات دیو انه ا م
گر چه با هر کس دگر بیگا نه ام
نیست را هی تا برون آ یم ز غم
نیست جا ئی تا گر یزم من ز جمع
فا ل بین چون طا لعم را باز کرد
غصه اش بگر فت و اشک آ غاز کرد
گفت عقلت کو که ما را خو اند ه ای
تو مگر دیو انه ی دیو انه ی دیو انه ای
در مدار طا لع ات مثل تو نیست
انتظار ت بیش از این دیو ا نگیست
کا رمندم کا رمند م کا رمند
شا خص فقرم چنینم آ زمند
سفر ه ام رنگین ز نفت و گا زو ئیل
آ ب در گو زه ببینم انگبین
مستیم از خط فقر م نیست نیست
پو ل نفتم کر ده من را اینچنین
کا رمند م کا رمند م کا رمند
سی گذشت از من چنینم سا لمند
منتظر می ما نم ا ندر سا ل نو
بذر می پا شم زمینم را من ز جو
گند م از گند م برو ید جو ز جو
آ ب آ نگور آ ید از آ و ند مو
هر بلا افتد مر ا سر میکشند
بی تا مل جا مه در بر می کشند
نا تو انم نا تو انم نا تو ان
گر بلند آ واز گو یم بی زبا ن
در ک من از زندگی جز نا ن نیست
گر نبا شد نا ن مرا هم آ ب نیست
آ ب و نا ن من چنین ارزان بو د
هر چه غیر نا ن بو د لر زان بود
سفره من مظهر پا کی و عشق
چو ن ندارد چیزکی آ ب زرشک
سر خی رو یم بدان از آن او ست
زردی خو نم نشا ن از آ برو ست
بهتر ین روز م ود ا از زندگیست
چند با ید سو خت این خو د بر دگیست
کا رمندم کا رمند م کا رمند
پا ی لنگم را ببین ای مستمند
سفر ه ام رنگین تر از نفت سفید
کن گل آ لو د ش کمی ما هی بگیر

-- سو سک ، May 31, 2008 در ساعت 01:19 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)