تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برلوسکونی با احمدی‌نژاد دیدار نمی‌کند

وزیر‌خارجه ایتالیا احتمال ملاقات و گفتگوهای دوجانبه سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر محافظه‌کار این کشور با محمود احمدی‌نژاد را در حاشیه اجلاس فائو، به خاطر آنچه که ضیق وقت عنوان شده، منتفی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانکو فراتینی امروز (چهارنشبه) در جمع خبرنگاران گفت که فکر نمی‌کنم برنامه‌های زمان‌بندی‌شده به ما این اجازه را بدهد که دیدارهای دوجانبه را به غیر از دیدارهایی که برای حاشیه این نشست پیش‌بینی شده، افزایش دهیم.

رئیس‌جمهور ایران قرار است برای شرکت در اجلاس سازمان ملل در زمینه امنیت جهانی غذا که سوم تا پنجم ژوئن در رم برگزار می‌شود و فائو میزبانی آن را به عهده دارد، راهی ایتالیا شود.

فائو هنوز حضور احمدی‌نژاد در این نشست را تائید نکرده است. با این حال تصمیم رئیس جمهور ایران برای شرکت در این اجلاس از سوی سفیر ایران در ایتالیا در گفتگو با روزنامه لاریپورلیکا تأیید شده‌است.

از سوی دیگر به گزارش رویترز، یک مقام دیپلماتیک اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران خواستار دیدار با پاپ بندیکت شانزدهم شده است.

مقامات واتیکان پیشتر گفته بودند که پاپ در زمینه ملاقات جداگانه با سران کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس فائو و یا ملاقات جمعی با آنها هنوز تصمیم نگرفته است.

بر اساس این گزارش، با این که واتیکان از احمدی‌نژاد به خاطر درخواستش در زمینه محو اسرائیل از روی نقشه جهان انتقاد کرده، بندیکت شانزدهم بارها از گفت وگو برای حل اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای مورد مناقشه ایران حمایت کرده است.

واتیکان با ایران روابط دیپلماتیک دارد و پاپ پیشتر با منوچهر متکی وزیر‌خارجه این کشور دیدار کرده است.


در همین رابطه:
ابهام در دیدار مقامات ایتالیایی با احمدی‌نژاد
ایران نمایشگاه کتاب ایتالیا و فرانسه را تحریم کرد
ایتالیا آثار تاریخی ایران را بازپس فرستاد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)