تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد کم‌سابقه پورمحمدی از نحوه اداره کشور

مصطفی پورمحمدی در مراسم تودیع خود از مقام وزارت کشور از اداره بدون «کارشناسی» کشور انتقاد کرد و گفت که تزلزل در تصميم‌گيري «سمی مهلك» براي كشور است و نهاد مديريت را سست و پوك مي‌كند.

اظهارات پور‌محمدی یک روز پس از انتقاد صریح علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مدیریت اقتصادی دولت نهم مطرح شد.

پیشتر داود دانش‌جعفری وزیر سابق اقتصاد و دارایی دولت محمود احمدی‌نژاد، در مراسم تودیع خود که در ماه‌جاری برگزار شد انتقاد‌های صریحی را به تصمیمات دولت در حوزه اقتصاد و مدیریت وارد کرده بود.

آقای پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان امروز (دوشنبه) خود که از سوی خبرگزاری‌‌های ایران منتشر شده، گفت:‌ «‌نظام اجتماعي و سياسي كشور بايد شفاف باشد. مديران بايد در اتاق شيشه‌اي بنشينند و قابل تفسير و برآورد و پيش‌بيني باشند.»

داود دانش‌جعفری در برنامه مثلث شیشه‌ای که همه شب از شبکه پنج تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شود، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران را غیرقابل پیش‌بینی خوانده بود.

وزیر سابق کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «دنيا را هم نمي‌شود بدون كار جمعي اداره كرد. گذشت آن زماني كه اتوريته شخصي و كاريزماتيك وجود داشت؛ مدل دنيا مدل جمعي است. در حوزه مديريتي كار جمعي روحيه جمعي مي‌خواهد.»

سخنان این مقام امنیتی کشور در حالی بیان می‌شود که پیش از این غلامعلی حداد‌ عادل رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفته بود که نمی‌توان کشور را یک نفره و بدون حضور نخبگان اداره کرد.

آقای پورمحمدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار نسبت به برخی تصمیم‌گیرهای کلان در کشور گفت: «در حوزه مديريتي جسارت به همان اندازه كه ارزش دارد، خطر هم دارد و در كنار جسارت كه نياز و ضرورت است، تدبير و برنامه داشتن و محاسبه دقيق هم مي‌خواهد، والا حتماً منافع مردم و كشور را به مخاطره خواهد انداخت.»

مصطفی پورمحمدی هفتمین وزیر کابینه محمود احمدی‌نژاد است که برکنار می‌شود. مهدی هاشمی رئیس ستاد تبصره ۱۳ جایگزین وی در وزارت کشور شده است.

جمال کریمی‌راد، وزیر دادگستری دولت نهم نیز در سال ۸۵ در سانحه رانندگی درگذشت.


در همین رابطه:
وزیر کشور ایران برکنار شد
تائید برکناری چهار وزیر و چهار استاندار
تغییرات جدید کابینه آغاز شد

نظرهای خوانندگان

تاحالا كجا بود اين آقا؟
من نميدونم چرا وقتي از سفره دور ميشن به زبون ميان!

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 11:54 AM

درمان درد نمی توان انر وارونه جلوه داد. مدل توتا لیزم و کریز ما تیک و یا شخص پرستی که ای طوطی معمم از روی نوشته انرا بلغور می کند در سی سال گذشته بیش از هر زمان قدرت گرفته و نتیجه ان را امروز داریم حس می کنیم. ولایت بازی و مقدس سازی و معظم کاری وراحله نامی و غیره و غیره ساخته و پخته خود همین خود مخبتین بوده وگناه انرا بگردن این و ان انداختن کار بجایی نمی برد.

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 11:54 AM

» زمان برای اقدامی جهت تفاهم ملی!
نگذاريد وقتی کشور «بی ثبات» شد تازه به فکر جوابگويی به مطالبات تلنبار شده مردم بيفتید! آن موقع خيلی دير خواهد بود. زمان به نفع ادامه ی وضع موجود نيست.
با يک قدم کوچک می توانيد شروع کنيد: تشکيل يک شورای مشورتی يا چيزی شبيه به اين از رهبران احزاب و نخبگان داخل کشور در دفتر رهبر. تمرين کنيد. مشکل نيست! ترستان (فوبيا) خواهد ريخت. آنگاه قدم های بعدی را با اطمينان بيشتری برخواهيد داشت.

-- آرش ، May 19, 2008 در ساعت 11:54 AM

آرش عزیز!فوبیا را میتوان درمان کرد، مزدوری را هرگز!

-- فریماه ، May 19, 2008 در ساعت 11:54 AM

جمال کریمی‌راد، وزیر دادگستری دولت نهم نیز در سال ۸۵ در سانحه رانندگی درگذشت.
معنا دار بود!!!

-- يك ديوانه ، May 19, 2008 در ساعت 11:54 AM

chera ina vaghti keh ghodarat daran az in gondeh goziha nemikoonan .

-- mou ، May 19, 2008 در ساعت 11:54 AM

آرش جان حرف ها میزنی! اگر قرار بود به نخبگان حق اظهار نظر دهند که در این 30 سال داده بودند! نداده اند، بعد از این هم نمی دهند. جام زهر را هم زمانی خواهند نوشید که همه چی به پایان رسیده!

-- طاها ، May 20, 2008 در ساعت 11:54 AM

حاكمان در زمان معزولي همه شبلي و بايزيد شوند

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 11:54 AM

I think these guys in the Iranian governement are like pawns in a chess game, once thay are out, they start talking and criticizing, but once they are in , to protect their job, they just shut-up so the Holy Rulers can destroy Iran as much as they can. After all, the idea is to wipe out a nation and a cultutre for the benefit of His Excellency Vellaayate Faghih decreed by Allah Himself to ruin a nation called Iran. I think with these pre-planned senarios they are just extending their Satanic and False regime of so called Islamic Republic.
An EX-iRANIAN

-- IRANI ، May 20, 2008 در ساعت 11:54 AM

وزیر دادگستری دولت نهم نیز مملکت هم نشسته تو همون ماشین . نگران نباشید

-- هستی ، May 20, 2008 در ساعت 11:54 AM

واقعا" باید به مجلس هفتم آفرین گفت با این رای اعتمادی که به این کابینه احمدی نژادی دادن و چقدر خوب وظایف نظارتی خودشونو انجام دادن دقیقا"نقش دستمال کثیف را بازی کردن

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 11:54 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)