تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست روسیه برای ارائه تضمین امنیتی به ایران

سرگئی لاوروف وزیر امور‌خارجه روسیه با درخواست از قدرت‌های اصلی سازمان‌ملل برای اعطای تضمین‌های امنیتی به ایران گفت که متأسفانه هنوز شش کشور مذاکره‌کننده درباره برنامه هسته‌ای تهران، برای تحقق چنین امری آمادگی ندارند.

وزیر امور خارجه روسیه در حالی از قدرت‌های جهانی این درخواست را مطرح می‌کند که پیش از این ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر این کشور فرمان پیوستن مسکو به تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را به امضا رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، لاوروف در عین حال افزود که مطمئن است این تضمین‌ها شیوه‌ای مؤثر برای رفع تنش‌ها در منطقه و حل و فصل بحران ایجاد شده بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

وی این اظهارات را در دیدار با فرانک ‌والتر اشتان‌مایر وزیر امور‌خارجه آلمان مطرح کرد.

پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان درگیر مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران هستند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارش مشابهی به نقل از لاوروف نوشت: «فکر می‌کنم قدرت‌های بزرگ می‌توانند با برداشتن گام بعدی، به طور مستقیم پیشنهادهای ملموسی در خصوص تضمین‌های امنیتی به ایران بدهند و جایگاه مهم‌تر و برجسته‌تر این کشور را در مذاکرات مربوط به اوضاع خاورمیانه تضمین کنند.»

لاوروف در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که آوردن ایران به میز مذاکرات، به ارائه وعده‌هایی مبنی بر این‌که تهران تحت تهدید حمله نظامی قرار ندارد، بستگی دارد.

روسیه، بریتانیا، فرانسه، آمریکا، چین و آلمان برای متقاعد کردن ایران به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، بسته‌ای مرکب از موارد تشویقی و تنبیهی را پیشنهاد کرده‌اند.


در همین رابطه:
ارائه بسته جدید پیشنهادی ایران به اتحادیه اروپا
هشدار پنج قدرت اتمی به ایران

نظرهای خوانندگان

با سلام به سردبیر مجله ـ رادیوی زمانه.
از آنجا که این دستگاه شما خیلی زود تبدیل به یک جریان مردمی با کیفیت شد مرا بر آن داشت تا کمی از وقتتان را بگیرم.
آنچه را در این جا می آورم از سر آن است که شما نوشته هایی را را رد و اصلاح و سانسور می کنید... و هم از سر مسئولیت نسبت به ایران است و نه غیر از آن که نفع و ضرر مادی و شهرتی برای من ندارد. امروز در ایران چیزی به نام تقدس و دین دیگر وجود خارجی ندارد! آنچه باقی ست تتمه ی تقیه و دورنگی و منافقت ایرانیها ست که از روحانیت و اسلامیتش به ارث برده. می گویم تتمه برای اینکه گفته باشم که به مقدار هر درصدی که از مواد «خوب» در این دین بوده همه و همه با نادانی و حب بدنیا و پلشتی روحانیت شیعه در کلش از بین رفته است و آنچه باقی ست همین است که هست. امروز در کوچه و خیابان و در تاکسی و اوتوبوس و حتا مسجد و حسینیه هم کسی برای آنها که مقدس و معصومشان می نامیدیم و برای آنها که تابو و متبرک بودند احترامی نیست و نه تنها نیست بلکه بشدت فحاشی و رک گویی و حتا رکیک گویی جایش را به آنهمه تعارفات داده است. خود شما شاهدید که اگر غربالتان را اندکی دانه درشت تر کنید چه فحاشیهایی که در سایت شما جاری نخواهد شد!! برای همین هم من به شما پیشنهاد می کنم که قدری این غربال را درشتتر کنید تا اخطاری شود هم برای روحانیت شیعه و هم برای روشنفکران که اغلب در سرگرمی های خودشان غرقند و غافل از واقعیتهای جامه اند. اگر ما این الباقی را هم از دست بدهیم دیگر چیزی باقی نخواهد ما یعنی این باقی را هم همراه با آنچه دورریختنی ست، ارزشمندها را نیز به مزبله سرازیر خواهیم کرد. خواهش من این است که شما اینقدر سخت گیری و رد و سانسور نکنید! بگذارید در ِ این دیگ باز شود و کمک کنید تا خطر این انفجار کم و کمتر گردد. بگذارید مردم بتوانند به روحانیت هشدارشان را برسانند. شاید این فرقه از خواب بیدار شود. آقایان و خانمهایی که در زمانه اید زمانه و جامعه اینچنین است در ایران. این هشدار را به روحانیت برسانید. در غیر این صورت آتشی بزرگ بر پا خواهد شد و روحانیت و بار آن در آتشی که خود هیزم بیار و آتشافروزش بوده خواهد سوخت. و چنین نباد!

---------------------------------
دوست گرامی
توهین، اهانت، فحاشی، درشت‌گویی و وارد کردن اتهام به دیگران، در هر جایگاه و با هر عقیده‌ای که باشند، کمکی به گفتگو و آزادی بیان نمی‌کند. به همین دلیل رادیو زمانه از انتشار آن دسته از نظرات که واجد چنین ویژگی‌هایی باشد، معذور است

-- یک پدر از جنوب شهر تهران ، May 14, 2008 در ساعت 12:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)