تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نامه نمایندگان پارلمان سوئد به آیت‌الله شاهرودی

نمایندگان حزب لیبرال پارلمان سوئد نامه‌ای خطاب به آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه ایران ارسال کردند.

نسخه‌ای از این نامه که مضمون آن به مسائل حقوق بشر مرتبط است، برای بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز فرستاده شده است.

این نمایندگان در نامه خود نسبت به آن‌چه «ادامه اعدام‌ها و بازداشت‌های غیرموجه در ایران» خواندند، ابراز نگرانی نمودند. آن‌ها همچنین وضعیت عمومی سلامت زندانیان را رو به وخامت دانسته‌اند.

این نامه می‌افزاید: مطابق گزارش عفو بین‌الملل، شما طی سال گذشته هر هفته ۶۴ محکومیت به اعدام و در هفته ۲۴ اجرای حکم اعدام داشته‌اید. ایران با ۳۱۷ اعدام در سال گذشته از این نظر در رتبه دوم در جهان بوده است.

این نمایندگان سوئدی، در ادامه، با ذکر مواردی از بازداشت‌های فعالان حقوق بشر در ایران از آیت‌الله شاهرودی خواستند تا به تعهدات ایران به عنوان امضاءکننده پیمان‌های بین‌المللی حقوق بشر احترام بگذارد.

در این نامه موارد قضایی حشمت‌الله طبرزدی از رهبران جنبش دانشجویی سال ۱۹۹۹ تشریح شده. دیگر افراد فعال جنبش‌های حقوق بشری و دانشجویی که در این نامه از آن‌ها نام برده شده و موردهای ایشان تشریح شده است عبارتند از: ارژنگ داودی، عباس خرسندی، نسرین افضلی، احمد دانش‌پذیر، اکرم مهدوی، احسان منصوری، مجید توکلی، احمد غازیان، عدنان حسن‌پور، هیوا بوتیمار، ویعقوب مهرنهاد.

نظرهای خوانندگان

Dorod beh SWEDEN

---------------------------
دوست گرامی
لطفاً نظرات خود را به خط فارسی بنویسید و از پینگلیش نوشتن پرهیز کنید
زمانه

-- ALI ، May 1, 2008 در ساعت 05:24 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)