تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار آیت‌الله خامنه‌ای درباره بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی

آیت‌الله علی خامنه‌ای با اشاره مشکلات کنونی اقتصاد ایران، هشدار داد که مردم و مسئولان این کشور باید نسبت به «توطئه‌های دشمن» برای بهره‌برداری از این مشکلات هوشیار باشد.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود در اولین روز سفر به شیراز گفت که دشمن منتظر است تا از هرگونه مشکلی، حتی بلایای طبیعی، زمین‌لرزه، خشکسالی یا مسائل دیگر مانند افزایش قیمت‌ها برای شکستن اراده ملت ایران استفاده کند.

خبرگزاری مهر نیز با مخابره بخشی از اظهارات آقای خامنه‌ای به نقل از وی نوشت که برای مقابله با مشکلات اقتصادی موجود باید «انضباط مالی، صرفه‌جویی، و پرهیز از اسراف» در دستور کار مقامات اقتصادی و مردم قرار بگیرد.

وی مطابق سخنرانی‌های پیشین خود نقش دشمنان را در تعمیق و گسترش این مشکلات اقتصادی مهم دانست و گفت: «دشمنان ملت ایران از روند پیشرفت این کشور دستپاچه شده و بر فشارهای خود افزوده‌اند. اما ملت ایران هر تحریم و محاصره را به زمینه‌ای برای پیشرفت مضاعف تبدیل خواهد کرد.»

ایران مدام تأثیرات اقتصادی تحریم‌های اعمال شده بر این کشور را رد می‌کند؛ اما تحلیل‌گران می‌گویند این تحریم‌ها مانع از مشارکت برخی از سرمایه‌گذاران در این کشور شده است.

نظرهای خوانندگان

در بررسی آثار ارزشمند آقای خامنه ای در می یابیم همچنانکه در آثار بزرگانی مثل سارتر دلهره و مسوولیت یا کافکا جهانی مضطرب یا کامو پوچی یا احمدی نژاد هولو و هسته و... حضور دارند در آثار ایشان هم واژه "دشمن" موتیف هستند.

-- شهرام ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:46 PM

مرسی شهرام جان
به نکته ظریفی اشاره کردی

-- حسن ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:46 PM

خامنه ای تکليف مردم و مجلس هشتم را در برابر دولت معين کرده است. استيضاح احمدی نژاد که خوبه سوال هم از دولت نپرسيد که گرانی از کجا آمده است.

-- omid ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:46 PM

in khamenei man ra yade don kishot miandazad, ta be henghami ke ma iraniha morde parast va adam parast hasim hamin ash va hamin kase.

-- kave@yahoo.com ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:46 PM

دشمن،دشمن،دشمن؟؟؟
اقا اين دشمن کجاست؟ايران رو خشکسالی برداشته اين اقا کله را زير برف کرده دنبال دشمن ميگرده! ماليخوليای دشمن خواب رو از چشم اين افايون گرفته.

-- بدون نام ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:46 PM

"هر انسانی (اعم از امام و غلام و معظم و نامعظم) خودش بر نفس خود بینا است هر چند که همواره بهانه تراشی می کند (دشمن را مقصرمیداند)" ایه های ۱۴و ۱۵ از سوره ۷۵ قران . ایا بی انصافی نیست که تقصیربزرگ نمایی را به
گردن دشمن می اندازیم وقتی که خود القاب سنگینی مانند "عظمی" و"معظم" را حمل می کنیم؟؟

-- بدون نام ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:46 PM

آقای رهبر نمی دونم چی چی ! اون خونواده ای که به خاطر فقر دختر 12 ساله اش رو می فروشه یا اون بدبختی که کلیه اش رو می فروشه .... و یاهای دیگه... چه نیازی به بزرگنمایی داره؟؟؟...... در مقابل وقتی پشت چراغ قرمز توی تهرون خراب شده یارو شپشو رو میبینی با یه من ریش پشت تویوتای کمری نشسته که اگه یه استانبولی پشکل رو سرش خالی کنی یه دونش هم رو زمین نمیوفته ! بعدش انگشتش رو تا مفرق کرده تو دماغش دنبال مغز نداشته اش می گرده .... به تو که تازه دکتری مکانیک ات رو گرفتی و داری پیاده از عرض خیابون رد می شی میگه: حیوون برو کنار !!!!! این هم دیگه بزرگ نمایی نمی خواد ..... فکر می کنم تنها چیزی که تو مملکت ما بزرگنمایی لازم داره بلاهت و بی شرمی شما حضرات هست !!!!! گانگولوس

-- گانگولوس ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:46 PM

خب ایشون نه نیازی به خونه خریدن داره، نه می‌ره نون و شیر و ماست و ... بگیره، نه بچه مدرسه‌یی داره، نه کلاً از بیتش می‌آد بیرون. آرادی سیاسی هم که فرمودند هست. گاهی هم از محل صرفه‌جویی‌هایی که می‌کنند یه‌ذره پول می‌دند حماس و حزب‌الله. حالا عیب نداره، انشاالله به زودی کمکش میکنیم پاشو از بیتش بیرون بذاره، اگر هم فرصت شد یه لباس راه‌راه هم براش می‌خریم.

-- عباس ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:46 PM

به دوست قبلی
مگه تو آمریکا از ایران یه لولو خرخره درست نکردن که می خواد جنگ جهانی سوم راه بندازه.

به عموم: افزایش قیمت مواد غذایی مختص ایران نیست و همه جای دنیا همه چیز داره گرون می شه یه علتش هم همین بیوفیول آمریکاییهاست.

-- مانی ، May 1, 2008 در ساعت 06:46 PM

ايشان هماني است كه در آخرين روزهاي دوره خاتمي با كمك رسانه ي به اصطلاح ملي مدام از گراني و مشكلات مردم سخن مي گفت تا دولت خاتمي را تحت فشار قرار دهد
حال با وجود بدتر شدن شرايط جالب است كه امروز ايشان نسبت به بزرگنمايي مشكلات مردم هشدار مي دهد
رهبر فراجناحي يعني ايشان!

-- بدون نام ، May 1, 2008 در ساعت 06:46 PM

این خاصیت تمامی دیکتاتورهاست که مشکلات وناتوانیهای خودرابه گردن دشمنان انداخته واگر دشمنی هم نباشد دشمن میتراشند

-- ابراهیم ملکی ، May 1, 2008 در ساعت 06:46 PM

آقای خامنه‌ای دچار بزرگ نمایی شخصیتی شده، نمی‌داند اطرافش چه می‌گذرد، درک نمی‌کند با نادیده گرفتن مشکلات مردم و دروغ و فشار و زور حتا اگر قوی‌ترین دیکتاتور دنیا هم باشی عاقبت خوشی نخواهی داشت!

-- هومن ، May 1, 2008 در ساعت 06:46 PM

من طرفدار خامنه ای نیستم ولی انصافا 80 درصد این کامنت ها ربطی به عنوان خبر نداره. خامنه ای گفته بزرگنمایی نکنین گرون شدن مواد غذایی رو. راستم می گه چون طبق مجله تایمز و روزنامه های مختلف مواد غذایی در کل دنیا در حال گرون شدنه.

.

-- مانی ، May 2, 2008 در ساعت 06:46 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)