تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع دانشجویی در روز ملی خلیج فارس

صدها دانشجو با تجمع مقابل سفارت امارات متحده عربی در تهران در اعتراض به ادعاهای این کشور مبنی بر مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی، اعلام کردند که خلیج فارس برای همیشه به همین نام شناخته خواهد شد.

نام این آبر‌اه استراتژیک که مسیر مهم عبور نفت در جهان است، سال‌هاست که به کانون اختلاف میان ایران و امارات تبدیل شده است. این دو کشور هم‌چنین در خصوص حق حاکمیت سه جزیره که در این آبراه قرار دارد، با یکدیگر اختلاف دارند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، امروز (سه‌شنبه) حدود ۳۰۰ دانشجو به دعوت طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت، مقابل سفارت امارات در تهران تجمع کردند تا روز ملی خلیج فارس را گرامی بدارند.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی از این تجمع نوشت که دانشجویان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر اسرائیل» «سفارت امارات تعطیل باید گردد» و «حکومت امارات، خجالت، خجالت» پلاکاردهایی با مضمون «خلیج فارس، همیشه فارس می‌ماند» در دست داشتند.


طه هاشمی معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران هم امروز از برگزاری هر سه سال یک بار همایش‌های مجموعه کاوش‌های باستان‌شناسی خلیج فارس در کشورهای مختلف خبر داد.

خبرگزاری فارس به نقل از آقای هاشمی نوشت:‌ «این همایش‌ها با هدف ارائه آخرین دستاوردهای باستان‌شناسی و اثبات حاکمیت ایران بر خلیج فارس از هزاره‌های پیش از میلاد برگزار می‌شود.»

ایران در سال ۱۳۸۲ فعالیت مجله نشنال جئوگرافیک را به خاطر این که نام خلیج عربی را بر روی یک نقشه و داخل پرانتز قرار داده بود، ممنوع اعلام کرد.

این مجله با گسترش اعتراض ایرانی‌ها در سرتاسر جهان، این نام‌گذاری را تغییر داد.

ایران دو سال پیش نیز توزیع مجله اکونومیست را ممنوع کردند. این مجله مقاله و نقشه‌ای را چاپ کرده بود که در آن به جای خلیج فارس از کلمه «خلیج» استفاده شده بود.

نظرهای خوانندگان

دوستان رادیو زمانه . امروز به دعوت تنی چند از اعضای سازمان جوانان جبهه ملی ایران و سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در دو اطلاعیه جداگانه بود که حدود 500 نفر مقابل سفارت امارات عربی گرد آمدند که به جا بود به این موضوع نیز در اخبار خود اشاره میکردید که با شعار های میهن دوستانه و بدون پرخاش به آمریکا و اسرائیل و ... دست به تجمع و اعتراض زده بودند.

-- سارینا ، Apr 29, 2008 در ساعت 05:03 PM

با اتحاد تمامی ایرانیان از فارس کرد ترک لر عرب بلوچ ایران را نجات دهید . ایران در سایه نابودی است اما دنیا باید بداند تا اریایی است ایران پاینده است

-- dariush ، Apr 30, 2008 در ساعت 05:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)