تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازداشت چند روحانی اهل سنت در سنندج

«ایوب گنجی» روحانی اهل سنت و امام جماعت مسجد قبا در شهرک بهاران سنندج به همراه چند روحانی دیگر این شهر، بامداد روز جمعه از سوی مأموران اداره اطلاعات کردستان بازداشت شدند.

«ایوب گنجی» روحانی ۲۶ ساله و «حسن زارعی» از روحانیون معترض استان کردستان محسوب می‌شوند که بارها در سخنرانی‌های خود به سیاست‌های مذهبی و قومی جمهوری اسلامی انتقاد کرده‌اند.

آقای صالح نیکبخت، وکیل دادگستری اهل کردستان، در مصاحبه با زمانه، صحت خبر دستگیری این روحانیون اهل سنت را تأیید کرد؛ ولی گفت که فعلاً اطلاعات بیشتری در این زمینه ندارد.

«حسن زارعی» از مدرسان علوم دینی اهل سنت استان کردستان است.

«ایوب گنجی» نیز پیش از این، هفتم بهمن‌ماه سال گذشته به طور مرموزی ناپدید شد و پس دو هفته در حالی که از شرایط روحی مناسبی برخوردار نبود، بار دیگر در انظار عمومی ظاهر شد.

طرفداران این روحانی می‌گویند «ایوب گنجی» در دوران بازداشت، تحت شکنجه نیرو‌های اطلاعات استان کردستان دچار «فراموشی و هذیان‌گویی» شده است.

تا کنون هیچ‌یک از نهاد‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی جمهوری اسلامی در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

در همین حال یک منبع آگاه در استانداری کردستان با تأیید خبر بازداشت چند روحانی اهل سنت این استان، علت اصلی دستگیری آنان را ارتباط «سازمان‌یافته» با جریان‌های «سلفی‌گری» در کردستان اعلام کرد.

این منبع که حاضر نشد نامش فاش شود، هم‌چنین از بازداشت چند روحانی مرتبط با جریان «ایمان‌داران مجاهد کردستان» که آقای گنجی رهبری آن را بر عهده دارد، خبر داد.

بر اساس گفته‌های این منبع، پس از جریان آزادی ایوب گنجی، نشریه توقیف شده «هاوار» با انتشار دو عکس از وی با عنوان «قبل از دستگیری و بعد از دستگیری» باعث بروز ناآرامی‌هایی در سطح شهر سنندج شد.

نظرهای خوانندگان

به نظر من دستگيري ماموستا ايوب گنجي خيلي به زرره شونه ( تاخون در رگ ماست ايوب گنجي رهبره ماست)

-- بهنام ، Apr 14, 2008 در ساعت 10:57 AM

به نظر من ضرر رو اینجوری مینویسن!!

-- ریحانه ، Apr 14, 2008 در ساعت 10:57 AM

شما را به خدا بس کنید خوراک هیاهوی های جمهوری اسلامی ایران نشوید پروژه ی گنجی و زارعی چیزی جز ترور فرهنگی جهت عقیم نمودن فکر ملی و مذهبی درکردستان نیست دروغ ها وتناقض گوی های گنجی ر ادر ادعای ربوده شدنش قبل از ماه رمضان وبرای باردوم در بهمن ماه در وصیت نامه ی وی ودر نامه ی پرستار ودربیانیه ی1و2 او و در سی دی افشا گری وی ودر مصاحبه ی وی در وبلاگ سلفی 1مشاهده بفرمایید به خوبی در می ابید که رژیم به چه حربه های مزورانه ای دست زده است که اینده به نحو احسن این عزازیل شیطانی جمهوری اسلامی را بر ملا میکند

-- ako azadi ، Apr 16, 2008 در ساعت 10:57 AM

تازگی ها خبرهائی هست که نیروهای اطلاعاتی سعی میکنن با بدنام کردن گنجی اون هم با تحت فشارگذاشتن اطرافیان گنجی اونو دروغگو معرفی کنن.وبرای این کار اطرافیان گنجی رو تحت فشارقرار دادن تاهمه جا اعلام کنن که جریانات گنجی همش داستان سرائی بوده.

-- KH.M ، May 6, 2008 در ساعت 10:57 AM

با سلا م به ملت کرد و کردستان بزرگ ملا ایوب حقیقتی است همیشه زنده که رژیم با بکار گیری عناصری فاسد مثل حسن زارعی وطن فروش سعی در خدشه دار کردن بزرگانی چون ملا ایوب و ملا ایوبها ..

-- گریلا ، Sep 25, 2008 در ساعت 10:57 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)