تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت سران عرب از ادعای امارات بر جزایر ایرانی

رهبران عرب در بیانیه پایانی اجلاس دمشق با موضعگیری دیگر بار درخصوص جزایر ایرانی، امارات را به پیگیری قانونی ادعای خود ترغیب کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها سران عرب در این بیانیه از امارات متحده عربی خواستند برای یافتن راه حلی قانونی و صلح‌آمیز درخصوص به دست آوردن جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس(ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ) که مورد ادعای این کشور است، تلاش کند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران، این بیانیه را به عنوان دخالت در امور داخلی رد کرد.

اجلاس سران عرب در دمشق در حالی روز شنبه 29 مارس، به کار خود پایان داد که سران برخی از کشورهای عربی از جمله مصر، لبنان و عربستان، در این اجلاس حضور نیافتند.

از ایران منوچهر متکی وزیر امور خارجه در این اجلاس حضور داشت و در حاشیه اجلاس با برخی سران و مقامات عربی دیدار و گفتگو داشت.

نظرهای خوانندگان

خب اون دسته بیل (منوچهر متکی)اونجا چی کاره بود؟

-- بدون نام ، Mar 30, 2008 در ساعت 04:59 PM

bi jaa kardan... kheili in araba por roo hastan be khoda!

-- binam ، Mar 30, 2008 در ساعت 04:59 PM

لطفا کسی به اين چند سوال بنده جواب داده و اين حقير کند ذهن را راهنمايی کند۰ اولا آقای منوچهر متکی ودهها افراد همراهش در اجلاس سران عرب در سوريه ، چه می کرده است ، مگر ايران يک کشور عربی است ؟ ثانيا آيا سوريه به عنوان دوست ايران و عضو ومهمانداراجلاس کشورهای عربی ، زير بيانيه پايانی اجلاس را امضاء نکرده است ؟ اگر کرده ، معنايش اين است که حق مالکيت ايران را بر جزاير سه گانه به رسميت نمی شناسد ، در اين صورت چرا اين همه کمکهای مالی از حکومت ايران دريافت می کند ؟ ثالثا آقای متکی آيا در آن اجلاس چرت می زده يا آلو در دهان داشته که هيچ اعتراض نکرده است؟ و يا اينکه سران عرب حضور وی را جدی نگرفته اند ۰
اما سوال آخرم اين است که نکند ما هم يک کشور عرب هستيم که آقای احمدی نژاد چندی پيش در نشست سران حکام عرب خليج فارس در قطر شرکت کرده بود و با بردباری پيامبرگونه اش به قطعنامه پايانی گوش داده و اينک وزير امور خارجه اش عمل او را تکرار نموده است ؟ وشايد حضرات اصالتا اعرابی هستند که به فارسی سخن می گويند ۰ متشکرم فرشاد

-- Farshad ، Mar 31, 2008 در ساعت 04:59 PM

بعنوان تکمله ای بیاد ماندنی بر اختتام اين اجلاس ، اينجانب دو پيشنهاد دارم که اميدوارم سران جمهوری اسلامی آن را مورد توجه قرار دهند۰ اول اينکه يک مشتلق دهانگير به برادر از جان بهتر بشار اسد داده شود که بر بيانيه پايانی اجلاس مهر تائيد نهاده وحق عدم مالکيت ايران! بر جزاير سه گانه را به رسميت شناخت۰ دوم يک مدال لياقت وجبروت به جناب منوچهر متکی اهداء شود که حضور پرابهت و نور افشان وی دراجلاس مربوطه چنان چشم سران عرب را خيره کرده بود که مانع از رويت ايشان می شد۰
فرود کلاته

-- Forood ، Mar 31, 2008 در ساعت 04:59 PM

magge shahre herte !!

-- cna ، Mar 31, 2008 در ساعت 04:59 PM

akhe yeki nist be ina bege mage shoma arabin ke pa mishin mirin tu ejlase araba? nafte khazaro ke dadin raft, hade aghal in 3ta jazireye lamasabo negah darin

-- بدون نام ، Mar 31, 2008 در ساعت 04:59 PM

این‌ها آخرش ما رو می‌فروشن. برای اینکه نتونن این کار رو بکنن همه‌ی کسانی که رسانه دارند باید صدای این خبر را زیاد کنند و به اون اعتراض کنند.
اگر هیچی نگیم این‌ها برای رسیدن به اهدافشون خاک کشورمون رو هم خواهند فروخت

-- مهیار ، Mar 31, 2008 در ساعت 04:59 PM

من متاسفانه هیچ اطلاعی در این مورد که این جزایر از لحاظ تاریخی و حقوقی ایا به ایران یا به امارات تعلق دارند ندارم. فقط میبینم که ما ایرانیان با این مطلب خیلی احساسی و ضد عرب برخورد میکنیم. باید برای گزینه های دیگر نیز جا گذاشت.
شاد و خرم باشید با این سایت خوب.

-- assad ، Mar 31, 2008 در ساعت 04:59 PM

اشکالی نداره . ما هم ادعای بازگشت مالکیت بحرین که در گذشته از جزایر ایرانی بوده را می کنیم.

-- مهسا ، Mar 31, 2008 در ساعت 04:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)