تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شکست سنگین حزب حاکم بر مالزی

"عبدالله احمد بداوی" نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد، با وجود نتایج ضعیف در انتخابات پارلمانی، از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند.

بی‌بی‌سی‌نیوز در این زمینه نوشت، از سال ۱۹۵۷یعنی زمان استقلال مالزی، این سنگین‌ترین شکست حزب جبهه ملی مالزی بوده که حدود دو سوم اکثریت پارلمان را از دست داده است. حزب احمد بداوی با کسب ۱۳۹کرسی از ۲۲۲ کرسی پارلمان، به یک اکثریت ساده تبدیل شده است. بر اساس این گزارش، بیشتر رای دهندگان، از اقلیت های چینی و هندی که بیش ا زیک سوم جمعیت مالزی را تشکیل می‌دهند بودند.

رویترز نیز گزارش داد، "ماهاتیر محمد" نخست وزیر سابق مالزی هم از بداوی خواست از مقام خود کناره‌گیری کند و مسئولیت این شکست را بپذیرد. وی تاکید کرد که در انتخاب بداوی به عنوان جانشین خود اشتباه کرده است.
گزارش‌ها حاکی است، خيابان‌هاي شهر كوالالامپور، پايتخت مالزي امروز(يكشنبه) آرام بود و بسياري از مالزيایی ها از این که نتايج انتخابات پارلمانی، ناآرامي ‌و مشكل در این کشور ایجاد کند، نگران بودند. در سال ۱۹۶۹ به خاطر شکست سنگین ائتلاف حاکم در انتخابات، آشوب‌هاي خياباني زیادی در اعتراض به مسائل نژادي در مالزی به وقوع پیوست.

نتايج اعلام شده از سوي كميسيون انتخاباتي مالزي حاکی است، ائتلاف جبهه‌ملي، از ۲۲۲ کرسی، ۱۳۷ كرسي و اپوزيسيون ۸۲ كرسي پارلمان را به خود اختصاص داده اند. تكليف ۳ كرسي ديگرپارلمان هنوز مشخص نيست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)