تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بانک‌های جدید ایرانی علیه تحریم‌های اقتصادی

نخستين گروه از بانك‌هاي سرمايه‌گذار در ايران ماه آينده فعالیت رسمی خود در این کشور را آغاز می‌کنند، اين بخشي از سیاست جديد ايران براي مقابله با محدوديت‌هاي آمريكا علیه فعاليت‌هاي مالي و تجاري تهران است.

روزنامه "فايننشال‌تايمز" به نقل از "حيدري كرد زنگنه"، معاون وزير دارايي و رئيس سازمان خصوصي سازي ايران نوشت:"هدف عمده این بانک‌ها شتاب دادن به طرح‌هاي ايران براي سپردن مراكز صنعتي، موسسات مالي، شركت‌هاي هوايي، شركت‌هاي مخابراتي و خطوط كشتي‌راني به بخش خصوصي است."

اين سه بانك جديد به نام‌هاي "امين"، "نوين" و "پاسارگاد" از ماه آینده فعالیت خود را به طور رسمی آغاز خواهند کرد. به گفته این مقام، بانك‌های مزبور به عنوان واسطه‌اي بين سازمان خصوصي سازي و مراكز خريد و فروش سهام در كشور عمل و به پيشبرد بهتر روند خصوصي سازي شركتهاي دولتي كمك خواهند کرد.

ايران سال‌هاست كه تلاش می‌کند تعدادي از شركت‌هاي دولتي را به بخش خصوصي واگذار كند، ولي پيشرفت در اين كار به شدت كند بوده است. آيت‌الله علي خامنه‌اي در موارد متعددي خواستار اجراي كامل طرح‌هاي خصوصي سازي بوده است و آن‌را موثرترين راه براي مقابله با جنگ اقتصادي غرب مي‌داند.

تهران قصد دارد در كوتاه مدت يك چهارم سهام شركت ملي صنايع مس را كه يكي از بزرگترين شركت‌هاي ايران به‌شمار مي‌رود طي دو ماه اينده در بازار سهام "مالزي" به فروش رساند.

به گزارش روزنامه "فايننشال‌تايمز" اين اقدامات احتمالا به نگراني غرب دامن خواهد زد، نگراني از آن‌كه تهران به كشورهاي شرقي روي بياورد تا در ميان آن‌ها سرمايه‌گذاراني پيدا كند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)