تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

قطع آب و برق در غزه

صدها هزار نفر از ساکنان غزه، به دلیل محدودیت های اسرائیل با قطع آب و برق روبرو شده اند.

به گزارش الجزیره، اوایل صبح امروز یکی از دو توربین این نیروگاه، به دلیل مسدود شدن راه ارسال سوخت از کار افتاد و مسئولان نیروگاه می گویند که دومین توربین نیروگاه نیز ظرف ساعات آینده از کار خواهد افتاد.


یک کودک فلسطینی پس از قطع برق شمع روشن می کند، امشب صدها هزار نفر در غزه نفر بدون آب و برق مانده اند.

به این ترتیب برق و آب در ناحیه غزه کاملا قطع خواهد شد. اسرائیل از سه روز پیش این منطقه را به محاصره خود در آورده است تا مانع از حملات موشکی نیروهای فلسطینی به داخل اسرائیل شود.

کنان عبید، معاون اداره برق نوار غزه می گوید: "سوخت رسانی به نیروگاه متوقف شده و ما هیچ ذخیره ای هم نداریم."

تولید برق در این منطقه در ماههای اخیر پس از آن که اسرائیل آن را "منطقه ستیزه جو" خواند و برای سوخت رسانی به آن محدودیتهایی وضع کرد با مشکلاتی روبرو بوده است.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل می گوید: "توپ اکنون در زمین آنها است، اگر آنها همین امروز پرتاب موشک را متوقف کنند، همه چیز به حال عادی بازخواهد گشت." وی معتقد است که فلسطینی ها در مورد توقف کار نیروگاه برق اغراق گویی می کنند.

گزارشگر الجزیره از نوار غزه گزارش داده است که تنها ژنراتور برق این منطقه به زودی از کار بازخواهد ایستاد و برق و آب منطقه قطع خواهد شد.

در حال حاضر مردم برای مصارف اضطراری، به ذخیره آب و مواد غذایی می پردازند و بیمارستان ها برای مدت محدودی امکان استفاده از مولدهای برق خود برای موارد ضروری را دارند.

مسئولان سازمان ملل در این منطقه می گویند اسرائیل نباید همه مردم را به دلیل تهدیدات امنیتی تنبیه کند. آنها تصمیم اسرائیل برای بستن مرزها را مورد انتقاد قرار دادند و گفتند به این ترتیب آنها مانع از رسیدن کمک های بشردوستانه به یک و نیم میلیون ساکن این نواحی خواهند شد.

روز گذشته، بانکی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت: "چنین اقداماتی سبب قطع عرضه سوخت برای ضروری ترین نیازهای مردم یعنی تامین آب و برق منازل و بیمارستان ها می شود."

در حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه از هفته گذشته تا کنون 32 نفر کشته شده اند و ارتش اسرائیل می گوید از سه شنبه گذشته اسرائیل از این منطقه هدف بیش از 230 موشک یا گلوله خمپاره قرار گرفته است.

نظرهای خوانندگان

ظلم پایان ندارد
.

-- امین کیا ، Jan 21, 2008 در ساعت 03:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)