تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر کشور: گاز فقط با صرفه‌جویی وصل می‌شود

مصطفی پور‌محمدی تنها راه برون رفت از بحران قطعی گاز در کشور را صرفه‌جویی و روی آوردن به الگوی مصرف بهینه دانست واز مردم خواست برای جبران این مشکل صبر و تحمل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر وزیر کشور پنجشنبه شب در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که سرمای هوا سبب افزایش مصرف گاز به میزان 130 متر مکعب در روز شده است، اعلام کرد با وجود افزایش تولید گاز در کشور همچنان با مشکل قطع گاز مواجه هستیم که برای رفع این مشکل مردم باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

پورمحمدی گفته است: در شرایط فعلی، گاز صنایع بزرگ را قطع کرده‌ایم و براساس اقدامات انجام گرفته روند حل این مشکل به خوبی در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود این مشکل به زودی برطرف شود.

واحد مرکزی خبر نیز ار ارومیه گزارش داده است که پورمحمدی در این جلسه اعلام کرده است: به علت نوع سیستم شبکه گاز رسانی کشور امکان توزیع سهمیه‌بندی یکنواخت گاز در همه استان‌ها وجود ندارد و تعدادی از استان‌های بالا دست شبکه گاز هم‌چون استان‌های خوزستان، کرمان، یزد، فارس و حتی اصفهان دچار قطع یا افت گاز نیست، در حالی‌که گاز مصرفی مردم بخشی از استان‌های سردسیر کشور همچنان قطع است.

پورمحمدی افزوده است: متاسفانه الگوی مصرف فرآورده‌های سوختی نیز در کشور رعایت نمی‌شود و هم اکنون 51 درصد گاز تولیدی توسط 30 درصد از جمعیت مصرف می‌شود.

هفته گذشته وزیر کشور در حاشیه یکی از برنامه‌های دولتی به خبرنگاران گفته بود که مدیریت بحران گاز در ایران از کشور‌های پیش‌رفته‌ای چون آمریکا و اورپا بهتر بوده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)