تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بوش: ایران خطری برای صلح جهانی است

جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا از امروز سفر منطقه ای خود را با ورود به اسرائیل آغاز کرد.

وی که مورد استقبال رهبران اسرائیل قرار گرفته بود گفت امیدوار است سفرش به منطقه در پیشبرد صلح موثر باشد. در همین حال شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل از بوش خواست تا به آنچه وی "دیوانگی ایران" نامید، خاتمه دهد.


جورج بوش گفت به دولت ایران توصیه می کند که به ناوهای آمریکایی حمله نکند زیرا عواقب خطرناکی برایش خواهد داشت

در کنفرانس خبری که بعد از ظهر امروز در اورشلیم با حضور بوش و المرت، نخست وزیر اسرائیل برگزار شد، رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که روند صلح بین اسرائیل و فلسطین تا یک سال آینده به نتیجه برسد.

در این کنفرانس بوش بار دیگر به انتقاد از رهبران ایران پرداخت و گفت: ما به همکاری با کشورهای اروپایی، منطقه و روسیه برای رفع تهدیدات ایران ادامه می دهیم.

بوش باردیگر تاکید کرد که تلاش خواهد کرد از آن چه وی تهدید ایران مسلح به سلاح های هسته ای خواند، پیشگیری کند و صراحتا از دولت ایران به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی یاد کرد.

بوش در رابطه با رویارویی یکشنبه گذشته در تنگه هرمز بین قایق های تندروی سپاه پاسداران و ناوهای آمریکایی گفت: آنها تهدید کرده اند که به ناوهای ما حمله می کنند ولی توصیه موکد من به ایرانی ها این است که این کار را نکنند وگرنه با عواقب سختی روبرو خواهند شد.

بوش گفت: "از این روشن تر نمی توانم بگویم، اگر آنها به ناوهای ما حمله کنند باید عواقب بسیار جدی را متحمل شوند".

بوش همچنین تلویحا ایران را به حمله متقابل نظامی تهدید کرد و گفت: همانطور که مشاور امنیت ملی آمریکا خاطر نشان ساخت، ما در دفاع از منافع خود به همه گزینه های موجود فکر خواهیم کرد.

استیون هادلی، مشاور امنیت ملی آمریکا، پیش تر از دولت ایران خواسته بود تا مراقب رفتار خود باشد در غیر این صورت با تکرار چنین واقعه ای دولت ایران باید منتظر عواقب بسیار خطرناکی باشد.

روز دوشنبه، رسانه ها خبر از رویارویی سه ناو آمریکایی با پنج قایق گشتی نیروی دریایی سپاه پاسداران در تنگه هرمز داده بودند و روز گذشته نیز پنتاگون فیلمی از این واقعه در اختیار رسانه ها گذارد.

اما دولت ایران، این اظهارات دولتمردان و وزارت دفاع آمریکا را بخشی از جنگ روانی آن کشور علیه خود به شمار آو.رده و سپاه پاسداران نیز اساسا ضمن تکذیب هر گونه اتفاق غیر عادی در تنگه هرمز، فیلم پنتاگون از این واقعه را جعلی خوانده است.


در همین ارتباط:
ایران: فیلم پنتاگون جعلی است

نظرهای خوانندگان

فيلم جعلی چيه! آقا ديوارم باشه صداش در می آد، سی ساله که ملت قهرمان ايران مرگ بر اسراييل ميگه، سی ساله که مرگ بر آمريکا ميکه، سی ساله که پرچم آتيش ميزنه، سی ساله که پرچم يکی از بزرگتر و حتا بزرگترين دولت و ملت جهان، آمريکا را، آتش زده زير پا اندخته سرباز افسر و بسيجی و پاسدار روش رژه رفتن آونو آتيشش زدن، سی ساله که پرچم يکی از حساسترين کشورها ی جهان اسراييل رو زير پا انداختن آتيشش زدن به اين دو کشور به علاويه همه ی کشورهای جهان آزاد توهين کردن، در خليج فارس هم پيوسته موش دووندن، اگه همين آمريکاييها راجع به اسبدوونی سپاه تو خليج فارس چيزی نگفته بود، اينا تو بوغ کرنا ميکردن که سربازان امام عج چها که نکردن و حمله ناوگان آمريکای جنايت کار رو دفع کردن و چه...ولی حالا که آمريکا شاخ و شونه کشيدن به دريوزگی و التماس افتادن که ما نبوديم. مردم ايران و جهان بايد بدانند که اين حکومت ايران را نابود خواهد کرد و جهان را ناامن. بنا بر اين بايد اين حکومت را از کار بر کنار کرد به هر قيمت! به هر قيمت!

-- شهروز از تهران ، Jan 10, 2008 در ساعت 09:49 PM

علت اینکه این کشور شعارمیده یا پرچم میسوزونه اینه که مرتب تهدیدمیشه.این کشور مانند آمریکا اسلحه های کشتاردسته جمعی نداره که این کشورغارتگرو مجبورکنه که روش راکم کنه وبره. آمریکا به پشتوانه اسلحه های خود الان بیش از یک قرنه که با جنگ راه انداختن و کشتن مردم بیگناه ثروت زیادی بدست آورده که یک نمونه کوچک آن اضافه کردن نصف کشورمکزیک به سرزمین های غصب شده از مردمان محلی آمریکا. آمریکا با این کاراش یک امپراتوری داره میسازه که کشتارمیلیون میلیونی مسلمانان را طلب میکنه که منابعشان رابدزده که نفوذش را گسترش بده. همه میدونن که القاعده ای وجود نداره و بن لادن هم بگفته مشرف و بوتو به آن دنیا فرستاده شده باوجود این سران غارتگربا راه انداختن تبلیغات دروغین جنایتهای خودرا با
"جنگ علیه ترور"به دروغ سعی میکنندبفروشند
وبرای بر پا کردن جنگی دیگر مانند جنگ عراق به تبلیغات دروغ متوسل شده اند که بدبختانه مثل اینکه اشخاص بی تجربه وطرفدار برنامه
"خاورمیانه بزرگ" آمریکا هنوز هم پیدا میشوند که این دروغ ها راآگاهانه یابعلت نداشتن سواد لازم رونویسی کرده وبرای دیگران بخوانند.هر کس این دروغ ها یعنی تهدید پروانه به گوریل را باورکند تا دیرنشده باید به روانشناس مراجعه کند.

-- کتایون ، Jan 10, 2008 در ساعت 09:49 PM

شهروز جان گل گفتی ولی تو قیمتش را می پردازی؟ یا ملت بدبخت باید بپردازند؟

-- حمید از سیدنی ، Jan 10, 2008 در ساعت 09:49 PM

جناب شهروز خان

گیرم که جامعه آمریکا یک جامعه باز و دموکراتیکه اینو چرا با سیاستهای جنگ طلبانه نکبتهای مثل بوش و دیک چنی و شارون و اولمرت قاطی می کنی. ایران برای صلح جهان خطرناکه یا این مرتیکه دیوانه جنگ طلب روانی یعنی بوش.

قکر می کنی آمریکا به ... که تو کشورهای خاورمیانه صلح و دموکراسی برقرار باشه. اگه اینطور بود که از دیکتاتورهایی مثل فهد و مبارک و مشرف و ...حمایت نمی کرد. از کی تاحالا اسراییل هم شده کشور دموکراتیک. یه خورده تصویر بزرگتر رو ببین. سی ساله که آمریکا نمی خواد استقلال یک کشور رو تو خاورمیانه ببینه و از طرق مختلف (جنگ و تحریک و بوق و کرنا کردن ) ایران رو خطرناک جلوه میده تا این عریهای بدبخت سلاح بخرن.

یه نگاهی هم به کودتاهایی که همین دولت دموکراتیک مورد نظر جناب عالی تو کشورهای امریکای لاتین و آفریقایی و خاورمیانه کرده بندازین بد نیست از جمله علیه مصدق خودمون.

خاورمیانه برای غرب یعنی نفت و انرژی مفت تا 200 سال دیگه و الیته بازار کالاها برای شرکتهای چند ملیتی که صرفا جیب پولدارها رو پرتر می کنه. فکر می کنی با بر کنار کردن حکومت همه چی گل و گلاب می شه .

شرمندتم نه چون دموکراسی زورچپونی نیست خود غرب هم چند غرب تمربن کرد تا به دموکراسی برسه الیته دموکراسی باید بدون مرز باشه نه اینکه چاقی بیش از حد امریکایی ها به قیمت گشنگی و فقر فرهنگی اقتصادی کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و افغانستان و عراق تموم بشه. فلسطین هم که دیگه نیازی به گفتن نداره خواهشا یه نگاهی به این آمار بنداز خودت قضاوت کن

http://ifamericansknew.org/

http://www.youtube.com/watch?v=toO6BfISFZo

-- lمرتضی ، Jan 10, 2008 در ساعت 09:49 PM

Man ba nazare Shahrooz az Tehran movafegh hastam.In regime zede Irani bayad beravad.

-- sahand5202000@yahoo.com ، Jan 10, 2008 در ساعت 09:49 PM

baa nazare shahrooz 100% movafegham

-- mohsen ، Jan 10, 2008 در ساعت 09:49 PM

در زمانی که نیاز هر چه بیشتر به خونسردی در منطقه است، اینگونه بازی های خطرناک، نه تنها به امنیت منطقه کمک نمی کند، بلکه منطقه را به سوی یک وضعیت نا امن می برد. کشتی های آمریکایی و ائتلاف خیلی وقت است که در خلیج فارس بوده اند و بیانه صادر شده از سوی مقامات جمهوری اسلامی نشان دهنده این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغازکنندۀ این واقعه بوده.
نیروهای آمریکایی با بردباری خود نگذاشتند که این ماجرا جدی شود – که در نهایت به زیان هر دو ملت و به نفع اندک کسانی میشد که با به وجود آوردن بحران های خارجی به دنبال محکم کردن موقعیت خود هستند.
بدون شک زمان این روی داد نیز که هم زمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه بوده، نشان دهنده این است که برخی از عوامل ماجرا جو در دولت ایران، میخواستند این سفر و در نهایت روند صلح خاور میانه را در هم بریزند – یادمان باشد که رهبران جمهوری اسلامی به شدت مخالف صلح میان فلسطین و اسرائیل هستند.

-- گروه فرارسی دیجیتال ، Jan 10, 2008 در ساعت 09:49 PM

man ham ba harfhaie shahrooz movafegham. va fekr mikonam keh baiad in harfha ra taghviit kard.

-- mehrangiz ، Jan 11, 2008 در ساعت 09:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)