تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تکذیب همکاری ایران و اسراییل در تایلند

پاک آیین سفیر ایران در تایلند خبر همکاری هیات اسراییلی و ایرانی در تایلند در خصوص سانحه هوایی تایلند را به شدت تکذیب کرد.


اجساد قربانیان پوکت. رویترز

سفیر ایران در تایلند در گفتگو باخبرگزاری فارس، در پاسخ به سئوالی در خصوص خبری مبنی بر همکاری هیات اسراییلی و ایرانی در تایلند برای شناسایی هویت اجساد سانحه هوایی در پوکت ضمن تکذیب این خبر، آن را کاملاً بی اساس خواند.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه برای شناسایی اجساد از کارشناسان اسراییلی گفت: "‌تیم ایرانی با کمک مسئولین تایلندی و آژانس‌های مسافرتی ایرانی و تایلندی و ایرانیان مقیم اقدام به شناسایی اجساد ایرانیان کرده‌اند."

سفیر ایران همچنین خبر دست دادن صفدر شفیعی کنسول سفارت ایران در بانکوک با یاکی اوود رییس هیات پلیس اسراییل در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه را تکذیب کرد و آن را بی پایه و اساس خواند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز گزارش داد که مقامات ایران و اسراییل در حال همکاری با یکدیگر در جنوب تایلند هستند و ایرانیان از کارشناسان پزشکی قانونی اسرائیلی برای شناسایی هویت اجساد سانحه هواپیما در جزیره پوکت کمک می‌گیرند.

همچنین روزنامه اسراییلی هاآرتص امروز نوشته است که صفدر شفیعی از یاکی اوود رییس هیات پلیس پزشک قانونی اسراییل در تایلند درخواست کمک کرده است.

6 اسراییلی و 18 ایرانی در میان کشته‌شدگان حادثه سقوط هواپیما در فرودگاه پوکت هستند.

نظرهای خوانندگان

ايران با اسرائيل همكاري نمي‌كند؛ حتي در شناسايي اجساد!

-- لادن ، Sep 19, 2007 در ساعت 11:25 PM

سلام:
متاسفانه،اینطوربه نظرمیرسد،ایران و اسرائیل،خودشان را برای همکاری در تولیداجساد،درآینده نزدیک،آماده میکنند.

-- سیاوش ، Sep 20, 2007 در ساعت 11:25 PM

ما به اسرائیلی ها نگاه نمی کنیم . من خودم تو اسرائیل سرم پایین بود و هیچ کس و ندیدم .

-- تیمور ، Sep 20, 2007 در ساعت 11:25 PM

نوجوان که بودم بسیار کنجکاو بودم که بدانم فرق بین * دروغ گفتن در روز روشن با دروغهای دیگر * در چیست !!!. مسئولان جمهوری اسلامی که بند نافشان را با دروغ بسته اند با انکار خبرهائی که در جلو دوربینهای خبری جهانی بصورت زنده ضبط گردیده اند !! و میلیونها تماشاگر انان را مشاهده کرده اند به این کنجکاوی من و میلیونها تن دیگر جواب قانع کننده ئی دادند که بله فرق است بین دروغ در روز روشن و سایر دروغها !! چون دروغگوی در روز روشن !! قبل از انیکه کسیرا گول بزند !! و او را از مسیر صداقت منحرف نماید !! اول خودش را لو میدهد !! و چهره ی واقعی خودشرا نمایان میسازد !! .
من خودم شاهد دیدن گزارشی تصویری ویدیوئی که توسط خبرنگار اسرائیلی مستقر در محل حادثه تهیه شده و در بخش خبر کانال ۱۰ تلویزیون اسرائيل پخش گردید بودم و دیدم که اقای صفدر شفیعی کنسول ایران که فردی قد بلند با عینک ذره بینی برچشم و با موهای سیاه و صورتی اصلاح شده به روش ایران اسلامی و پیراهنی سفید با استین بلند و چهره ئی مضطرب و اندوهگین برای تشخیص هویت جانباختگان ان حادثه ی غم انگیز به انجا امده بود از نماینده کارشناسان اسرائیلی برای شناسائی انان در خواست کمک نمود و با استقبال او و هیئت اسرائیلی مواجه گردید و هردوی انان در ضمن اینکه مسائل انسانیرا بالاتر از موضوعات سیاسی خواندند دست یکدیگر را نیز فشردند ! و بکار خود ادامه دادند !!.
حال از هرچه که گذشته ! جناب اقای سفیر کبیر جمهوری اسلامی مهر ورز !! چگونه شما میتوانید بعد از انکار این برخورد انسانی که میتوانسته هر چه زودتر به بلاتکلیفی خانواده ها و وابستگان داغدار کشته شدگان این حادثه جانگداز هوائی پایان دهد !! اینک به چشمان انان بنگرید و خجالت هم نکشید ؟!؟!؟!.
داوید ،
لس انجلس

-- داوید ، Sep 20, 2007 در ساعت 11:25 PM

اسراييل دوست ملت ماست اما ما با انها مسابقه نميدهيم كمك نميكنيم ووووووو
واقعا ملاها شوت تر از ما كجا مي يايند؟؟؟

-- kourosh ، Sep 20, 2007 در ساعت 11:25 PM

همكاري در مسايل انساندوستانه ربطي به سياست ندارد.

-- جهان ، Sep 21, 2007 در ساعت 11:25 PM

مسخره است.مسائل انسانی اولویت دارد بر هر چیزی

-- otello ، Sep 22, 2007 در ساعت 11:25 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)