تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

واکنش وزارت خارجه آمریکا به انتخاب رفسنجانی

واشنگتن پس از انتخاب اکبر هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس خبرگان ابراز امیدواری کرد در مذاکرات هسته‌ای ایران گشایشی به وجود آید.

Casey.jpg

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز سه شنبه هنگامی که خبرنگاران از تام کیسی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، درباره انتخاب اکبر هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس خبرگان ایران نظرخواستند، وی درپاسخ گفت:

"مسلم است که ما امیدواریم افراد منطقی در ایران، فرصت امیدوارکننده‌ای را که برای ورود به مذاکرات داده شده است، دریابند و بتوانند به یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز دست پیدا کنند به گونه‌ای که هرکسی قانع شود که این برنامه صرفا پوششی برای ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای نیست."

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا افزود: "امیدوارم که در دستگاه رهبری ایران افرادی باشند که از این فرصت مهم و تقریبا استثنایی استفاده کنند تا ایران با جامعه جهانی تعامل داشته باشد."

تام کیسی همچنین از آزاد شدن هاله اسفندیاری، پژوهشگر ایرانی-آمریکایی استقبال کرد و اظهار داشت: " ما بسیار خرسندیم که فهمیدیم وی از ایران خارج شده و پرونده شخصی وی حل شده است."

نظرهای خوانندگان

اندیشه های کهن درمنطقه
زندگی را برای خیلی ها مشکل کرده
و راه تمدن را سد
...
ایرانی ها با شمشیر دولبه درگیرند
یک طرف تندروهای مذهبی
که منطقه را به آشوب می کشند
از طرف دیگر
دنیای مترقی
و خواسته های بی شمارش
.................
میان این دو نیرو
توازون کار آسانی نیست
به ایران و موقعیت حساس آن
توجه بیشتر کردن
نیاز همه ما است

-- Rahim ، Sep 5, 2007 در ساعت 11:59 PM

انقدر بیخودی امیدوار نباشید همه شون مثل هم هستند هیچ فرقی با هم ندارند خودتانم از ما بهتر این موضوع را می دانید منتها فقط زمان می خرید

-- صادق ، Sep 6, 2007 در ساعت 11:59 PM

به نظرم نباید با احساسات فردی و بقول معروف از راه دور لنگش کن با مسائل پیچیده سیاسی برخورد کرد قوای سیاسی کشور در راس حاکمیت و بدنه آن و در سیستم تکنوکراسی و در لایه های پیرامونی و بین مردم و جریان های کاملا مستقل امتدادی هست که با محاسبه همه آنها معادله سیاسی قابل بررسی و برنامه ریزی است . این جمله کهنه سروته همه شان یه کرباس است در مورد همه کشور ها صدق میکند. چشم را به واقعیتهای کشور جهان سومی مان باز کنیم . واز همه فرصتها برای پیمودن این راه دشوار ذره ذره بهره بگیریم .

-- ج.خ ، Sep 6, 2007 در ساعت 11:59 PM

Chera ke na!!! be har hal gharbiha motavajeh hastand ke jenahaye mokhtalefi dar nezame iran hast. Diplomatie tanha rahe hale massaele Iran hast. Vali ossoulan bedoune democrasi moshkelate ma hal nemishavad.

-- NAM ، Sep 6, 2007 در ساعت 11:59 PM

برای میارزه در راه دموکراسی عرصه را برای همه موثرین باز بگذاریم شعارهایی را انتخاب کنیم که بیشترین نیرو را در خود جای دهد هنوز پیرامون حاکمیت نیروهای زیادی و جود دارند که چه بازدارندگی شان چه همراهی شان ضروری است .

-- ج خ ، Sep 7, 2007 در ساعت 11:59 PM

بالاخره رفسنجانی از بقیه بیشتر حالیش
می شه.

-- بدون نام ، Sep 7, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)