تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هاله اسفندیاری آزاد شد

قوه‌ی قضاییه‌ی ایران قرار بازداشت هاله اسفندیاری را به وثیقه تبدیل و او را از زندان آزاد کرد.

شیرین عبادی، وکیل هاله اسفندیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه خبر داد برای خانم اسفندیاری وثیقه‌ای معادل ۳۰۰ میلیون تومان درخواست شده بود.

مدير زندان اوين نیز در گفت‌وگو با فارس آزادی هاله اسفندياری را پس از طی مراحل قانونی و سپردن وثيقه در ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه تایید کرد.

عصر امروز، سه‌شنبه، نیز یک مقام قضایی ایران که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «قرار بازداشت او به وثیقه تبدیل شده و احتمالا همین امشب آزاد می‌شود. ما منتظر تودیع وثیقه هستیم».

این مقام قضایی از ارائه‌ی توضیح در باره‌ی سرنوشت پرونده‌ی کیان تاجبخش سر باز زد.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس نیز از «آزادی قريب الوقوع هاله اسفندیاری» خبر داده بود.
فارس، به نقل از یک مقام مطلع در دادسرای تهران، از اتمام تحقيقات در باره‌ی اتهامات هاله اسفندياری خبر داده و افزوده بود: «قرار بازداشت هاله اسفندياری به قرار وثيقه تبديل شده و بزودی وی از زندان آزاد خواهد شد».

دولت آمریکا نیز از تصمیم ایران برای آزاد کردن هاله اسفندیاری استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوردون جاندرو، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، عصر امروز هنگامی که خبر آزادی قریب‌الوقوع هاله اسفندیاری منتشر شده بود، گفت: «این خبری دلگرم کننده است و ایالات متحده از آن استقبال می‌کند».

هاله اسفندیاری، پژوهشگر ایرانی‌-‌آمریکایی، مدیر برنامه‌ی خاورمیانه‌ی مؤسسه‌ی وودرو ویلسون است که هنگام بازدید از ایران ممنوع‌الخروج و به زندان اوین منتقل شد.

کیان تاجبخش نیز پژوهشگری ایرانی – آمریکایی‌ست که در خرداد ماه سال جاری توسط مأموران امنیتی در تهران بازداشت شد. وی، پژوهشگر علوم اجتماعی و مشاور یک سازمان آمریکایی به نام «نهاد جامعه‌ی باز» است. این نهاد به بنیاد جورج سوروس وابسته است.

قوه‌ی قضاییه‌ی ایران اتهام هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش را «اقدام علیه امنیت كشور از طریق فعالیت‌های تبلیغی و جاسوسی به نفع بیگانگان» ذکر کرده بود.

یک ماه پیش، تلویزیون دولتی ایران در برنامه‌ای موسوم به «به اسم دموکراسی» آن‌چه را «اعترافات تلویزیونی» هاله اسفندیاری، کیان تاجبخش و رامین جهانبگلو می‌نامید، پخش کرد.

نظرهای خوانندگان

خبرتان ایراد دارد آنهم تابلو ! در تیتر آورده اید شیرین عبادی این حرفها را به خبرگزاری فرانسه زده بعد در متن اورده اید که یک مقام قضایی که نخواست نامش فاش شود ! خبر اول هم هست ، خسته نباشید !

-- امیر فرشاد ابراهیمی ، Aug 21, 2007 در ساعت 04:00 PM

فرشاد ابراهیمی عزیز
من هر چه نگاه می کنم می بینم که درسته چون اول خبر آمده : شیرین عبادی به خبرگزاری فرانسه گفته ـ و بعد هم پایئن تر نقل میشه که ـ یک مقام قضایی که نخواست نامش فاش شود " نیز" به خبرگزاری فرانسه گفته ـ به کلمه " نیز" لطفا توجه کن
اختر ـ کلن

-- اختر ، Aug 22, 2007 در ساعت 04:00 PM

با سلام - آزادي خانم هاله اسفندياري را از طريق وب سايت شما شنيدم و بسيار خوشحال شدم - اينرا به همه طرفداران صلح و آزادي تبريك مي گويم و اميدوارم بزودي خبر آزادي آقاي كيان تاج بخش را هم بشنويم .

-- منيزه ، Aug 22, 2007 در ساعت 04:00 PM

خواستم به فرشاد بگویم که " نیز " را پیش ازمقام قضایی متاسفانه متوجه نشده است .

-- حسرت کابل ، Aug 22, 2007 در ساعت 04:00 PM

متاسفانه شما متوجه نيستيد که در بطن ايران چه می گذرد بنا بر اين با سليقه ای خودتان متون را رد قبول يا سانسور می کنيد! شما بدانيد که آنچه در ايران می گذرد يک جنايت جمعی يک گروه نادان است که با همدستدی مخالفان محافظه کارش تبديل به يک جنايت ملی شده و عن قريب است که ايران را بر باد دهد! ما گروهی دانشجوی بينوا که از يک دستگاه کامپيوتری ی که هر از گاهی بوسيله ويروس و کارشکنی اسلامی پنچر می شود برايتان مطلب می فرستيم ولی متاسفانه شما حتا يک بار ما را افشاء هم کرديد! بماند! در هر حال ما با رای گيری به صورت اکثريت رای داديم که باز هم برايتان نظر بفرستيم، بنا بر اين باز هم اگر چيزی به نظرمان رسيد را برايتان می فرستيم. شما هم خود دانيد يا قبول کنيد مثل گهگاه، يا رد کنيد مثل گهگاه يا سانسور و « ويرايش » کنيد مثل اغلب! در هر حال ماجرای « نيز » را اول بار دختری دانشجو که از دوستان ماست برايتان به طور مفصل فرستاد ولی شما آنرا ناعادلانه رد کرديد!
شاد باشيد و به فکر ايران ، ايرانی که در لبه پرتگاه است و با با اين خرده کارها شايد بشود کاری برايش کرد!
شانزده دانشجو

-- شانزده دانشجو ، Aug 22, 2007 در ساعت 04:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)