تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تیم ملی بسكتبال ایران قهرمان آسیا شد


سرور بسکتبالیست های ایرانی پس از قهرمانی. رویترز

تیم ملی بسكتبال ایران نخستین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در كارنامه خود ثبت كرد و سرانجام پس از 60 سال انتظار، برای دومین بار جواز حضور در بازی‌های المپیك را بدست آورد.

در دیدار فینال بیست وچهارمین دوره جام ملتهای آسیا، تیم ملی ایران روز یکشنبه در شهر تاكوشیما ژاپن برابر لبنان به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 74 بر 69 به پیروزی برسد.

پس از ایران تیم‌های لبنان و کره جنوبی به ترتیب دوم و سوم شدند.

نظرهای خوانندگان

خیلی خیلی غرورآفرین بود. فکر کنم نقطه تحول تاریخ ورزش ایران می تونه باشه که بعد از ناکامی های مکرر فوتبالمون، حالا بسکتبال و والیبال افتخارآفرین باشن.

-- شیوا ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:00 PM

این پیروزی ارزشمند را از صمیم قلب تبریک می گویم. بهترین ها را برای جوانان ایرانی آرزو می کنم.
یک ایرانی از تورنتو

-- همشهری ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:00 PM

سلام ،
و با تقدیم بهترین تبریکها به مسولان و بازیکنان تیم ملی بسکتبالمان ، میخواهم بدانم که ایا حضور خانمها در سالنهایي که در انان مسابقات بسکتبال مردانه برگزار میگردد و در انان بازیکنان بصورت کمتر از نیمه لخت بازی میکنند نیز ممنوع است یا خیر ؟!؟!.
داوید.

-- داوید ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:00 PM

آقای داوید این گونه صحبت کردن و هر چی را همه وقت به همه چی ربط دادن گاهی تهوع آور است. پیروزی شاد باش دارد. 70 میلیون در ایران با عقاید گوناگون زندگی می کنند. شما شادی را هم مشوش می کنید. این گوی ورزش است که بهتر است شادی کنیم. شاید با اعتراض های امثال داوید بود که کار به اینجا رسید . هر چیزی را از بنیاد دگرگون می خواستید و به اصلاح تن ندادید و انقلاب کردید انقلاب را هم بر نتافتید و باز هم انقلاب می خواهید تا چند صد سال سیاه سفید ببینیم.
سوال های فقهی خود را از اهلش بپرسید.
اگر سیاهی در ایران نباشد پس شما هویت خود را از چه می گیرید. با همین سیاهی است که شما احساس بودن می کنید!!!

-- بدون نام ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:00 PM

از فرط خوشحالی نتونستم که از این خبر بی اعتنا رد بشم. خوشحالم که باز هم تواناییهای ملت ایران در قالبی صلح آمیز در آسیا خودنمایی میکنه.
به همه بخصوص اعضای تیم تیریک میگم.
محمد از تورنتو

-- محمد ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:00 PM

فرق مربي كار آزموده و مربي سفارشي (قلعه نويي) از همين تجربه نمايان است كه آن يكي با آن همه كمبود بازيكن و تعداد زياد مصدوم ايران را به فينال مي برد و قهرمان مي كند و اين يكي با بهترين تيم دوران ايران از ضغيف ترين تيم كره مي بازد و دايم از نيمه مربيان و استعداد خويش و ... مي گويد!
البته به بقيه چيزهايمان مي خورد! غير از اين بود بايد شك مي كرديم!

-- پرنده مهاجر ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:00 PM

قابل توجه فوتبالیست ها، که واقعا ثابت کردند هیچ تعصبی به ایرانمون ندارند.این نظر شخصی منه !

-- سامان محمدی ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:00 PM

اقا ویا خانم بدون نام ! بعد از سلام و ** تبریک مجدد ** خدمت بازیکنان عزیز تیم پر افتخار بسکتبال کشورمان !! ** لطف بفرمائید و چیزی که درست در نیافته اید را با عجله و عصبانیت پائین ندهید که باعث »» دل بهم خوردگی و تهوعتان !! «« گردد ! اگر یکبار دیگر نظرم را بخوانید متوجه میشوید که میپرسم ایا باید »» فردا روزی هم به انتظار دخالتها و بهانه گیریها اشکالتراشیهای عمدی مسولان حکومتی بی سیاست و خود سر و نادان مملکت باشیم تا سرنوشتی همچون اخر و عاقبت اسف انگیز فوتبالمان را بمانند همه چیزهای دیگر کشور که رقم زدند باز هم بزنند ؟!؟! « مطمئن باشید با دریافت نتیجه ی حاصل از این انقلاب !! من هم مانند شهروندان کلیه کشورهای جهان در ارزوی بروز انقلابی دیگر نیستم !!!.
داوید.

-- داوید ، Aug 6, 2007 در ساعت 07:00 PM

درود بر بازیکنان تیم ملی بسکتبال و آقای مشحون سر مربی تیم و باریکن بزرگ گذشته های دور .
جالب است بفاصله دو هفته تیم های بسکتبال و فوتبال دو کشور اشغال شده عراق و ایران توسط اجنبیان با هزاران مشکل داخلی و نبود امنیت اجتماعی برای جوانان به همش والای جوانانش بر اوج قله قهرمانی آسیا خوش درخشیدند تا غرور ملی را در مبارزه با نیروهای سرکوبگرپر طراوت سازند.

-- جهانگیر ، Aug 6, 2007 در ساعت 07:00 PM

آقا یا خانم داوید، شما تجویز خوبی کردید که نباید چیزها را با عجله و عصبانیت پائین داد. این تجربه خوب شما می تواند راهگشا باشد؛ هرچند خودتان در نقد مطلب "بی نام" چیزها را با عصبانیت بیشتری پائین دادید؛ بگذریم. اگر شما داویدی، عزیز دلم ما غضنفریم. خرماهائی که شما می خورید، آقا یا خانم "بی نام" هسته اش را پس داده اند. یعنی اینکه ایشان منظور شما را که به زور می خواهید لابلای چندتا تبریک آبکی پنهان کنید، به درستی فهمیده. سوال من از شما این است : شما که در شهر فرنگ هستی، سر پیازی یا ته پیاز که به فکر تماشای بسکتبال توسط بانوان ایرانی باشی؟! عزیز من بنشین یک گوشه ماستت را بخور، چرا دشمنی ات با مردم ایران را در جائی که همه شادی می کنند به واسطه پیروزی جوانانشان، ابراز می کنی؟...ضمنا چرا از اسم هموطنان عزیز ارامنه ما سوء استفاده می کنی؟! خدا به قلبت آرامش بدهد. ضمنا پیروزی جوانان عزیزمان را یکبار دیگر تبریک می گویم.

-- همشهری ، Aug 7, 2007 در ساعت 07:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)