تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روسپی خانه تهران(قلعه-شهرنو)

این فیلم مستند توسط کامران شیر دل در سالهای قبل از انقلاب در حال ساخت بود که توسط حکومت شاه توقیف شد و بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دست ایشان افتاد.
اگرچه فحشاء در ایران کنونی از حالت متمرکز خارج شده ولی این فیلم بیانگر دردها و مشقات زنانی است که هنوز تداوم دارد.
عکسهای گرفته شده دراین فیلم از زنده یاد کاوه گلستان می باشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هرچقدر سعی کردم نظرم را بنویسم، گریه امانم نداد.

-- Perser ، Mar 16, 2010

فیلم تکان دهنده ای بود که وضعیت زنان را قبل از انقلاب نشان میداد . ولی متاسفانه هنوز هم این وضعیت وجود دارد بدتر از گذشته ولی مدرن تر و به شکل دیگری . به امید روزی که خود زنان با ارتقا توانایی ها و آگاهیشان از چنگال این عفریت اسارت خود را رهای بخشند.

-- ناهید ، Mar 17, 2010

لین خراب است

-- بدون نام ، Mar 17, 2010

اخوندها روی اشرف پهلوی را سفید کردند.

-- Samaan ، Mar 17, 2010

نشانه ها ی دروازه های تمدن آریا مهری
این است دروازه های تمدنی که شاه به ملت وعده داده بود.
نتیجه ی حکومت شاه این نظام ظالمانه تر انسان کش فقر آفرین است.
فیلمی تکان دهنده است کاش میشد در ایران و خارج از کشور نمایش داد

-- مسعود ، Mar 17, 2010

alan haminha dar mashhade reza hamin karharo zire daste olamaye din mikonand.

-- jamshid ، Mar 18, 2010

فیلم غم انگیزی بود. کیفیتش زیاد خوب نبود ولی داستانش بسیار جالب بود. خوب میشد یک فیلم جدید با همین داستان درست کرد. واقعاٌ چقدر زنها و دختران ما بدبخت هستند. امیدوارم که فیلم های مستند از این قبیل بیشتر درست شود تا مردم ما آگاه تر و روشن تر شوند. باشد که روزی ریشه بدبختی و فقر و بیسوادی در ایران کنده شود و مردم ایران بتوانند زندگی ای که لایقش هستند داشته باشند. بامید آن روز.

-- jasmine ، Mar 18, 2010

با وجود انکار زیرزمینی شدن این معضل،درد جامعه هنوز دوا نشده وبدبختی دراینجاست که هنوز هم که بعد از 30 سال انقلاب اسلامی نه به معضل رسیدگی شده وبلکه با انکار وجود آن ، باضرب شلاق این ستمدیدگان قربانی را می خواهند با باتعلیمات خودخوانده تادیب کنند ، خوب دیگر فاحشه گریی درسطح خیابانها گسترش یافته و دیگر هیچ زنی نیست که بیرون برود بی آنکه متلکی نشنود به خانه برگردد. دیگر همه را با همون دیدغیرسالم، نگاه می کنند.هنوز هم هنوزه،هزاران زن بی دفاع در زیرچرخ ظلم می سوزند وماهم نظاره گر گریان، با همه معصومان گرفتار ،همدردی می کنیم.

-- بهرام ، Mar 18, 2010

اگر رژیم پهلوی می گذاشت این فیلم یا امثال این فیلم ها پخش بشه و توقیفشون نمی کرد سرنگون نمی شد و مطمئن باشید سرنوشت تمام رژیم های توقیف گر سرنگونیه

-- مهرداد اشکانی ، Mar 19, 2010

این فیلم پسیار ناراحت کننده بود. اما اگر گناه را به گردن ١ یا ٢ نفر بیاندازیم اشتباست. ایا ان مردانی که این زنان را میخرند بیگناه هستند.
این مشکل اجتماعی در همه کشورها هست. اما اندازه دارد. یعنی در کشورهای فقیر بیشتر است. در پیش از انقلاب قانونی تصویب شد که اینگونه
چک و سفته ها باطل میشد. البته این فیلم مربوط به سال ٤٥ است پیش از تصویب این قانون. این مشکلات در ان زمان در مجله ها نوشته میشد .
مثلان به نام سنگ صبور

-- بدون نام ، Mar 20, 2010

سرنوشت غم انگیز بسیاری از کارگران جنسی نمی تواند تنها منجر به بدنام سازی این انسانها گردد. هر کارگر جنسی منحصرا قربانی نیست! طرح زندگی‌ نتیجهٔ تصورات شخصی انسانها است و اگر این تصمیم بر مبنای آزادی شکل گرفته باشد جایی‌ برای این به اصطلاح "همدردی" نیست. احترام به کارگران جنسی‌ مهمتر از گریستن برایشان است.

-- بهمن ، Mar 21, 2010

اگر هزار سند ومدرک هم برای ترفدارن رژیم پهلوی بیاریم که علتهای سرنگونی را نشان بدهد باز انها به کارتر و بی بی سی /حزب توده فحش میدهند که ما داشتیم ژاپن دوم میش دیمنذاشتند.بیشترفیلم های قبل از انقلاب تمامی واقعیت ها جامعه ان زمان را نشان میدهد.کافیه یک خورده انصاف داشت.

-- Behi Lor ، Mar 26, 2010

من به جداسازی جنسی باور ندارم اما جای کامنت خانم‌ها را در اینجا خالی می‌بینم. چون آنها در این مورد ذینفع‌ترند.
من از تجربه خودم می‌گم کسانی که شعار می‌دهند، شناختی از فحشاء و ابعاد آن در جامعه ایران ندارند.
یکی از انسانهای شریفی که در این مورد در خارج کشور زحمت کشیده و با زنان تن‌فروش گفتگو کرده آقای خوشدل است. آقای مجید خوشدل بیشتر از یک سال با من نشست و حرف زد و مسیر زندگیم را تغییر داد. ایشان که واقعاً حق برادری به گردن من داره، بعد از یک سال با من مصاحبه ای کردند و آن رامنتشر کردند.
آقایونی که شعار میدن بهتره مصاحبه های آقای خوشدل را بخوانند و بعد نظر بدهند

-- سحر ، Mar 29, 2010

باسلام وخسته نباشیدوتبریک سال جدید
چطورمیتوانم این فیلم راتهیه کنم
اگه نسخه ای ازانراداریدمیتوانیدانرابرایم بفرستید

-- امیر ، Mar 30, 2010

فیلم جالبی است در جواب آنهایی که فکر می کنند مردم از سر سیری انقلاب کردند این فیلم ها به حافظه تاریخی ما کمک می کند هر چند جمهوری اسلامی بد تر از شاه است اما دوره شاه هم اشکالات اساسی خود را داشت. س/الف

-- بدون نام ، Mar 30, 2010

آیا پخش این مستند ناتمام ! با اطلاعِ کامران شیردل بوده ؟؟؟!!!

با شناختی که از کار او داریم،کاش اجازه میدادند از فحشایی که پس از انقلاب اسلامی (یعنی همان قیام خونین !!!)از دروازه قزوین تا خلیج فارس،و تا کناره های خزر را در بر گرفته فیلمی کوتاه بسازد.

اگر کامران حوصله ی کار ندارد.......آقای کیارستمی که همیشه آماده است.
این هم اگر نشد آقای مخملباف را از فرانسه دعوت کنند،شاید بهتر هم باشد!
لااقل معلوم میشود که معنای واقعیِ فحشاء چیست ! و چگونه فحشاء به خانواده ها رسوخ کرده!!!!

=واقعآ این سوالیست که چرا ناگهان چنین فیلمی از آرشیوهای مرموز اسلامی سر در میآورد؟؟چرا بسیاری از کارهای تلویزیونی و فیلمهای کوتاه مفقود است؟!

"تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل "

-- ب ب ، Mar 30, 2010

اون زمان همه میدونستن که قلعه هست و چه جور جائیست و کجاست،،، اما متأسفم که الان دختران جوان، زیبا، منطقی‌، با تحصیلات، گول نمیخورن ولی‌ سرتاسر خیابان‌ها شده قلعه.چه کسی‌ جواب گو هست؟ الان چه فیلمی ساخته می‌شه؟ الان چه کسی‌ زیر سوال میره؟ کدوم حکومت مسول این فقر، فحشا، اعتیاد، فرار، سنگسار، اعدام، زندان،و هزار درد بی‌ درمان این اجتماع هست؟

-- ل ل ، Apr 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)