تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یک روز با نوال سعداوی

آزاده اسدی
azadeh@radiozamaneh.com

نوال سعداوی، نویسنده، پژوهشگر، پزشک و فعال اجتماعی که در ایران بیشتر به خاطر فعالیت‌های فمینیستی شهرت دارد، چند روزی مهمان یک موسسه فرهنگی در بروکسل بود. او دو سال است که خارج از کشورش مصر، در آمریکا زندگی و کار می‌کند.

خانم سعداوی پیش از انقلاب 57 سه‌بار به ایران سفر کرده و خاطرات خوبی از تهران دارد. یک روز را با او گذراندیم تا از خودش بگوید، زندگی خارج از وطن و نگاهش به مشکلات سیاسی.

این برنامه را از اینجا دانلود کنید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر از زبان خود سعداوی نشنیده بودم که خودش رو اول نویسنده می دونه و فمینیست بودن اونقدر که توی ایران درباره اش تبلیغ میشه، اهمیت چندانی براش نداره، باورم نمی شد.

-- بهناز ، Sep 7, 2008

مرسی آزاده جان،
چه خوب بود دیدن سعداوی در این برنامه و من چقدر دوست داشتم حرف زدنش رو همونطور که همیشه کتابهاش رو دوست داشتم.
فمینیست با یکی از کتابهای اون اومد تو زندگی من.

-- لیلا ، Sep 8, 2008

bavar befarmaid , video playeri mozakhraf tar az ini ke shoma darid tahahala nadidam, man dar masalan high speed daram va dar iran ham zendegi nmikonam ke internet moshkel dashte bashe, vali hamishe baram didane videoha az zamaneh azaabe, lotfan avazesh konid ba ye chize normal mesle real player

-- arash ، Sep 8, 2008

چه عجب ما یک کار خوب و نسبتا حرفه ای در رادیو زمانه دیدیم! منظورم در همین بخش تصویری تان هست که شده بچه بازی و آتیش بازی فیلمبردار و محل شلنگ و تخته موسیو نبوی. بالاخره فهمیدید که با سادگی و بدون زرق و برق های دهاتی هم می شود مصاحبه تصویری کرد یا گزارش ویدئویی تهیه کرد؟

-- حسن مشکی ، Sep 8, 2008

مصاحبه بسیار عالی بود از نوع کارها بشتر کنید .دخسته نباشید. آرش از کلن

-- آرش ، Sep 8, 2008

این همون خانمیه که خیلی از افه فمینیست های ایران فیورتش کرده اند؟ این خانم محترم که خودش داره می گه فمینیسم موضوع اصلی شهرت و زندان و ... این چیزاست که؟ روحش هم خبر نداره چقدر این خانم های جنبش مندانه ایرانی پشت سرش سینه می زنند برای اهداف خودشون؟ من عاشق دیدگاهش در مورد فمینیسم شدم خدایی اش!

-- مهرزاد ، Sep 8, 2008

ممنون از گزارش خوب شما - علیرضا از سیدنی

-- علیرضا صلاحی ، Sep 8, 2008

Azadeh,
It was beautiful, informative, and effective. منتظر کارهای بیشتری هستم.

-- بدون نام ، Sep 8, 2008

من به این زن مبارز و روشنفکر افتخار میکنم چرا که با کتابهایش افکار کاملا خلقی و مردمی دارد و برای آزادی و ستم بر زن مبارزه میکند با کلامش و نظرش باشد که زنان ما او را به عنوان یک الگو در راه آرادی بشر در نظر بگیرندتا از زیر یوغ ستم بین المللی امپریالیستها و دولتهای مرتجع در دنیا و خاورمیانه که با اعلم کردن بنیادگرائی و عقب ماندگی خون مردم را در شیشه کنند. زنده باد اتحاد خلقهای جهان علیه ظلم

-- sussan ، Sep 8, 2008

چه خوب که خانم فمینیستی پیدا شد و از حجاب آرایش هم حرف زد. بعضی از این خانم های فمینیست ژیتان فیتان وطنی را اگر ارایششان را ازشان بگیری... ولش کن اصلا!
حرف های سعداوی را به خصوص آنجا که از حجاب های پست مدرن می گوید دوست داشتم.

-- مهستی ، Sep 9, 2008

khanoome mahastie aziz! kodoom yeki az 100 zani ke rafte boodan majles be layeheye zede khanevade eteraz konan be ghole shoma jitan fitan boodan? chera moghrezane yek harkate arzeshmand ro zire soal mibari?

-- bi nam ، Sep 13, 2008

با آن‌که منتقد زمانه و حالت وبلاگ‌گونه آن، هستم
اما نمی‌توانم منکر وجود بعضی کارهای خوب و قابل تامل -به زعم خودم- در آن شوم. دیدن نوال سعداوی و شنیدن از او در یک رسانه یا سایت ایرانی اتفاق خجسته‌ای است.

-- علی‌رضا نجمی‌زاده ، Sep 13, 2008

man ketabe chehreie oriane zane arabo khoondam va kheili doost daram faaliare khodam alave be darsam dar morede zanast ke oona barabaran ba marda va inam haghemoone zaan.blogfa.com

-- azita ، Nov 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)