رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ آذر ۱۳۸۸

هفتاد عروس، برای هفت برادر

برگردان؛ ونداد زمانی
v.zamaani@gmail.com

با دستگیری کشیش «تونی آلامو»، فرقه مسیحی ساخته شده توسط او نیزدر ایالت آرکانزاس آمریکا، غیرقانونی اعلام شد.

فرقه تونی آلامو در طول فعالیت مذهبی خویش، دختران زیادی را قبل از آن‌که به سن ازدواج برسند، به عقد مردان متاهل وابسته به فرقه خویش در می‌آوردند.

دراواسط سال گذشته، ماموران دولتی در حین یورش به یکی از مراکز این فرقه، شش دختر جوان را از چنگ مسئولین این فرقه بیرون کشیدند.

بخشی ازمصاحبه ویدئویی بین کارمند اداره خدمات انسانی ایالت آرکانزاس با یکی از دختران نجات یافته، به دست روزنامه شهر آرکانزاس افتاد.

در حال حاضر آقای تونی آلامو به عنوان مسئول اصلی تخلفات قانونی فرقه مزبور در انتظار شروع محاکمه‌اش است.


کشیش «تونی آلامو»

مصاحبه کننده: می‌توانید کمی در باره‌ی کشیش حرف بزنید؟

دختر: خب.. کشیش ما یک چهره جهانی است و کشیشی است که فقط شریعت واقعی عیسی مسِح را موعظه می‌کند. برای او اصلا مهم نییست که مردم چه فکری در باره‌اش می‌کنند، یا این‌که آدم‌های دولتی چه می‌گویند.. چون‌که او فقط از خدا حساب می‌برد و ترسی از هیچ بنی بشری ندارد..

او می‌خواهد که به بهشت برود، برای همین تحسینش می‌کنم. اگر محتاج باشید به کفش و لباس او کمک می‌کند.


مصاحبه کننده: می‌توانید به من بگویید این کشیش که از او حرف می‌زنید، چه موعظه‌هایی می‌کرد؟

دختر: خب معلوم است! انجیل؛ اگر گناه کنید به جهنم می‌روید.. نمی‌توانید زنا کنید و یا هرزه باشید. انجیل که می‌گویم همین است دیگر!

مصاحبه کننده: چه چیزهای دیگری از انجیل برای شما موعظه می‌کرد؟

دختر: راستش را بخواهید.. می‌دانم که بعضی‌ها با این چیزی که می‌گویم موافق نیستند، ولی خب.. یک مرد اگر خدا بخواهد می‌تواند هر چند تا زن که خدا بخواهد داشته باشد.

در انجیل عهد عتیق خدا به حضرت ابراهیم چهار تا زن داد و مشکلی پیش نیامد. چون کار خدا بود، هر چه خدا بخواهد می‌شود، به بشر چه که بگوید «نه خدا نمی‌تونه».

خدا می‌تواند زمین رو در آتش بسوزاند و این کار را خواهد کرد.


کشیش «تونی آلامو» هنگام دستگیری

مصاحبه کننده: پس یک مرد می‌تواند بیشتر از یک همسر داشته باشه چون ابراهیم...

دختر: بله، هم به خاطر ابراهیم و هم به خاطر خیلی‌های دیگر..

مثلا «گیدون» هفتاد تا زن داشت. یادم می‌آید که کشیش به ما گفت: «فکر می‌کنین هفتاد تا بچه را یک زن می‌تونه به دنیا بیاره؟» البته که نمی‌شود.

مصاحبه کننده: آیا چیزهای دیگری هم هست که کشیش موافق انجام دادنش باشد؟

دختر: عیسی مسیح گفته که زن می‌تواند، به محض بالغ شدن ازدواج کند. معلوم است که همه‌ی این دولتی‌ها دیوانه هستن... آن‌ها می‌خواهند که دختر‌ها بروند بعد از بالغ شدن هر کاری دل‌شان می‌خواهد بکنند، چون نمی‌توانند تا هیجده سالگی ازدواج کنند.

کشیش به ما گفت که آن دخترها با صدها نفر رابطه پیدا می‌کنند. خدا گفت آن‌ها می‌توانند در سن بلوغ ازدواج کنند ولی این دولت شیطان نمی‌گذارد چون می‌خواهد دنیا را فاسد کند.


مصاحبه کننده: آیا دخترانی را سراغ دارید که در سن بالغ شدن ازدواج کرده باشند؟

دختر: نه، چون دولت نمی‌گذارد.

مصاحبه کننده: مگر دولت چه می‌گوید؟

دختر: آن‌ها می‌گویند که دخترها نمی‌توانند توی سن بالغ شدن ازدواج کنند. آن‌ها می‌گویند که دخترها را می‌اندازند زندان.. از همین حرف‌های مزخرف..

اما خدا می‌گوید که دخترها توی این سن می‌توانند ازدواج کنند.

Share/Save/Bookmark

این مطلب ترجمه‌ای است از:
Editorial department, Seventy Brides for Seven brothers, Harper’s magazine, Reading, َApril/09, P 23

نظرهای خوانندگان

گاهی حرف هایی هست که نسبتی بسیار نزدیک به حق دارد، امّا جرأتی دیوانه وار می خواهد بیان کردن شان؛ این است که چنین حرف هایی را تنها شاید روزی لابلای این همه خبر عاقلانه ، ناگهان از دهان دیوانه ای بشود شنید و بس.

-- پشتِ سطحِ لزجِ حقوقِ حیوانیِ ما ، Dec 15, 2009 در ساعت 01:35 PM

این که فرقه نیست اصولا همه مذاهب و ادیان ابراهیمی نظیر دین یهود و مسیحیت و اسلام اینطور فکر میکنند حالا دولت ها طبق قوانین مدنی خود برای ازدواج سقف حداقل سنی گذاشته اند .

-- صفرغلی ، Dec 15, 2009 در ساعت 01:35 PM

آیا این فرقه چیز دیگری هم داشته جز موضوعات جنسی؟ یعنی تمرکز گزارش بیشتر روی این موضوع است یا واقعا اصل قضیه فقط همین بوده است؟

-- ممدآقا ، Dec 15, 2009 در ساعت 01:35 PM

آقایی از ایران به محل کارم در مادرید آمد تا کامپیوترش را تعمیر کند و این نقل قول مستقیمی است از او : داری بیخود توی این غربت تلف میشی... بیا برگرد ایران ... من رو می بینی، من به غیر از زنی که دارم... به جان خودم... راحت سر هر ماه یه صیغه عوض می کنم... بابا بیا حال شو ببر...

-- حامد-لیسبون ، Dec 15, 2009 در ساعت 01:35 PM