رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ اسفند ۱۳۸۷

درخواست اعدام ستاره باليوود برای یک بوسه

داریوش رجبیان

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.


توبی ماگاير و کريستن دانست، هنرپيشه‌های هالیوود در نخستین نمايش جهانی بخش سوم از فيلم "مرد عنکبوت" در شهر توکيو، پايتخت ژاپن شرکت کرده‌اند. بازيگران نقش‌های اصلی اين فيلم با تشویق و سر و صدای صد‌ها تن از هوادارانشان روی فرش قرمز و زير قطره‌های باران نم نم در فضايی کاملا رمانتيک قدم گذاشتند و وارد تالار نمايش فيلم شدند. گفته می‌شود که اين واپسين بخش از فيلم پر درآمد و جهانگير مرد عنکبوت است. دو بخش نخست فيلم برای سازندگانش بيش از هشتصد ميليون دلار درآمد داشته است. برای ساختن بخش سوم اين رشته فيلم‌ها حدود 250 ميليون دلار هزينه شده است. با استفاده از بخش اعظم اين مبلغ جلوه‌های ويژه خيره کننده‌ای قسمت آخر فيلم را پر کرده است.


ريچارد گير در حال بوسیدن شيلپا شتی

در شهر دهلی نو هند هم دو هنرپيشه سرشناس – ريچارد گير انگليسی و شيلپا شتی هندی – در ملاء عام حاضر شدند تا بر آگاهی مردم از بیماری ايدز بيفزايند. اما اين دو کاری کردند که موجب اعتراضات گسترده در هند شد. البته، ابتکار از ريچارد گير بود که به ناگاه کنترلش را از دست داد و در اواسط مراسم شيلپای نازنين را به آغوش گرفت و از گونه‌اش بوسيد، غافل از اينکه هندی‌ها هنوز به بوسه در ملاء عام عادت ندارند. در نتيجه در شهر مومبای (بامبئی) آدمک ريچارد گير به کام آتش رفت و معترضان خواستار اعدام شيلپا شتی شدند. آنها گفتند که ستاره‌هاليوود با بوسيدن دست و رخسار ستاره باليوود به فرهنگ هندی توهين کرده است. شيلپا شتی اين اتهام را قبول ندارد و می‌گويد که بوسه‌گير، خيلی بی‌پرده و بیشرمانه نبوده است.

چند ماه پيش شايد همين هندی‌های متعصب که خواستار مرگ شيلپا هستند، اين ستاره باليوود را قهرمان ملت هند عنوان کرده بودند. دليلش هم مقاومت بامتانت شيلپا در برابر حمله‌های نژادپرستانه شرکت کنندگان انگليسی مسابقه تلويزيونی "برادر ارشد" بود. شيلپا شتی از آن مسابقه پيروز برآمد، در حالی که سرافکندگی رقيبانش همچنان باقی است.

ضمنا، از اين به بعد هر کسی می‌تواند در مسابقه "برادر ارشد" حضور يابد. "اندمول"، شرکت سازنده "برادر ارشد" به زودی نرم افزاری را عرضه خواهد کرد که حضور افراد مختلف در بازی‌های محبوبشان را ممکن می‌سازد. البته، اين نرم افزار شکل اينترنتی بازی‌های معروف "آکادمی شهرت" و "برادر ارشد" را خواهد ساخت. آن وقت شما هم می‌توانيد شمايل رايانه‌ای خودتان را بسازيد و زير نگاه ذره بين "برادر ارشد" که شما را همه جا، حتی در دستشويی دنبال می‌کند، به کنش و واکنش با شرکت کنندگان ديگر بپردازيد. زبان اين بازی‌ها به احتمال زياد انگليسی خواهد بود. اگر "برادر ارشد" فارسی را هم فرا گرفت، به شما خبر خواهيم داد، از متفرقات ناسياسی راديو زمانه.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدا وكيلي(همان‌طور كه در عكس مي‌بينيم)، اين بوسه از گونه اگر مجازات اعدم درپي ‌نداشته باشد، براي «ريچارد گير »بايد حداقل‌اش يك حبس ابد با اعمال شاقه،«روي شاخ‌اش» باشد!
به چهره‌ي «شيلپا شتی» بي‌چاره در عكس خوب دقت كنيد. ببنيد كه چه‌طور غافلگير شده و راه فراري ندارد!
شما مي‌گوييد راه فراري داشت؟

-- ح.ش ، Apr 18, 2007 در ساعت 01:02 PM

آقای ريچارد گير انگليسی زیادی گیر داده. قضیه به من مربوط نیست، ولی اگر من شيلپا شتی بودم و از سرزیر بغل "صاحب" ريچارد گير بیرون میومدم، شکوه میکردم و از مردم میخواستم که حکم اعدام رو برای "گیر"انگلیسی صادر بفرمایند که با وجود استیلای کشورشون بر هند از قرن هفده تا سال 1947 هیچ از فرهنگ غنی اونها نیاموختن.

-- سینا ، Apr 20, 2007 در ساعت 01:02 PM

be nazare man
onagdr masaele mohem tari dar donya hast ke zizad nabayad ba zare bin be in chizha negah kard/va fagat masale tafavote farhangeeeeeeeee

-- parvin ، Apr 20, 2007 در ساعت 01:02 PM

chiz haye mohem tari hastan tu jamee ke bayad beheshun pardakht.moteasefane hame chiz tu farhange ma meile jensie.eshghe ke hame chi miare!!!!!

-- zari ، Apr 22, 2007 در ساعت 01:02 PM

بابا ول کنید بزارین مردم به زندگیشون برسن.آخه یه بوسه که دیگه اینهمه سروصده نداره!

-- هادی ، May 5, 2007 در ساعت 01:02 PM

خیلی هم از خداش باشه که گیر بوسش کرده اون هم ناگهانی

-- س.م ، Feb 22, 2009 در ساعت 01:02 PM