رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ بهمن ۱۳۸۵
متفرقات ناسیاسی

تلويزيون هميشه بيدار

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

متفرقات ناسیاسی را اینجا بشنوید.

بزودی شرکت تلویزیونی «اسکای پلاس» خدمات تازه‌ای را برای مشتری‌هایش عرضه خواهد کرد که از یک بایگانی کوچولوی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی عبارت خواهد بود. یعنی بیننده‌های شبکه ماهواره‌ی «اسکای پلاس» از این به‌بعد چه بخواهند و چه نخواهند بطور خودکار این برنامه‌ها در بایگانی‌شان انباشته خواهد شد و بعد موقعی که فرصت کردند، می‌توانند آنها را تماشا بکنند.


این سرویس جدید رایگان است و تا ۱۰ برنامه را بایگانی خواهد کرد. شما می‌توانید بروید به کارهایتان برسید یا چرت بزنید یا حتی بخوابید. بعدش هم که فرصت کردید می‌توانید برنامه‌های پیاده‌شده را مرور بکنید و برنامه مورد نظرتان را تماشا بکنید. اگرهم در طول روز این کار را نکردید، ۱۰ برنامه عمده‌ تازه شبکه‌ «اسکای پلاس» جایگزین برنامه‌های قدیمی‌اش خواهد شد و همچنان منتظر عنایت شما خواهد ماند.

سه روز تمام در آسانسور

اما در آلمان یک بیمار بیمارستان که احتمالا از خدمات شبکه‌ «اسکای پلاس» برخوردار نبوده و احتمالا حوصله‌اش سر رفته بوده، یواشکی از اتاقش فرار می‌کند تا یک نخ سیگار را به‌دور از چشم پزشکها تو رگ بزند. «کارل هانس اشمیت» ۶۸ساله همین جوری برای سه روز تمام بی نام و نشان می‌شود. بعدش هم که پیدایش می‌کنند، می‌بینند بیمار بیچاره اصلا موفق نشده بیرون از بیمارستان برود و توی آسانسور گیر کرده بوده است. یعنی این آقای ۶۸ساله که فقط می‌خواست برای چندلحظه یواشکی سیگار بکشد، برای سه روز مجبور به زندگی در یک آسانسور قراضه شده است.


بدا به حال سيگاری های اروپا

یک خبر بدتر برای آقای اشمیت و سایر سیگاری‌ها اروپا این است که کمیسیون اروپا در بروکسل تصمیم گرفته است در آينده کشیدن سیگار در امکان عمومی در همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را ممنوع کند. وزرای اروپا در بروکسل می‌خواهند سراسر اتحادیه اروپا را به یک منطقه عاری از دود سیگار تبدیل بکنند. «مارکوس کپییانو»، مسئول مسایل بهداشتی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که تا سال ۲۰۰۹ همه کشورهای اروپایی بايد داوطلبانه حال سیگاری‌ها را بگیرند، وگرنه حالشان بطور اجباری از سوی بروکسل گرفته خواهد شد. آقای «کیپیانو» معتقد است که استشمام دود سیگار افراد غیرسیگاری را هم می‌کشد و می‌گوید، هر کسی به این حقیقت باور ندارد، خودش را مسخره کرده است. اگر این تصميم کمیسیون اروپا علیه سیگاری‌های اروپا عملی شد، به شما خبر خواهیم داد، از متفرقات ناسیاسی رادیو زمانه.

در همین‌باره:

برنامه پیشین متفرقات ناسیاسی: ملکه زیبایی برزیل گم شده است

Share/Save/Bookmark