رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ اسفند ۱۳۸۵

نمایشگاه سال ایران ۱۴۰ اثر هنرمندان را فروخت

مهین سرابی

نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی سال كه توسط گروه هنری «هفت نگاه» برنامه‌ریزی شده، چهارم اسفند در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

حمایت از نقاشان و ایجاد حركتی در زمینه هنرهای تجسمی برپایی نمایشگاه‌هایی بزرگتر و با تعداد بیشتری هنرمند در شهرستان‌های مختلف كه از چنین رویدادی محروم هستند از اهداف گروه هنری هفت نگاه است.

در روز اول نمایشگاه، عادل یونسی و گلناز فتحی به ترتیب هر كدام با فروش شش و پنج اثر بالاترین تعداد فروش آثار را به خود اختصاص دادند.

تا روز سوم نمایشگاه نیز در مجموع ‪ ۱۴۰‬اثر هنری شامل نقاشی، مجسمه و خوشنویسی در این نمایشگاه فروخته شد.
روز پیش از گشایش نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بانك اقتصادنوین به عنوان حامیان اصلی برگزاری این نمایشگاه، حدود ۱۰۰ میلیون تومان از آثار نمایشگاه را خریداری كردند.

میانگین نرخ آثار فروخته شده از ۸۰ هزار تا ۹ میلیون تومان بوده طوری که در پایان حدود ۱۵۰ میلیون تومان آثار هنری به فروش رفته است.

"عادل یونسی" كه تابلوهایش را از ‪ ۸۰‬هزار تا ۲۰۰ هزارتومان قیمت‌گذاری كرده در دو روز نخست این نمایشگاه شش تابلو به فروش رساند.

۹ میلیون تومان برای گران‌ترین اثر

"مهدی سحابی و گلناز فتحی" نیز در روز نخست این نمایشگاه پنج اثر هنری خود را به فروش رساندند.
درمیان آثار سحابی چهار پرنده چوبی او به فروش رسیده كه هریك از آنها از ۲۵۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشتند.

آثار "گلناز فتحی" كه یك نقاش جوان است نیز با میانگین دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نمایشگاه بزرگ سال نیاوران به فروش رسید.

از مجموع آثار سیدمحمد احصایی و هانیبال الخاص هر یك سه اثر و از جمع هنرمندان با سابقه‌ای مانند محمد جوادی پور، یعقوب عمامه پیچ، محمدابراهیم جعفری، شهلا حبیبی، احمد وكیلی، مریم سالور، جلال شباهنگی، سیدمهدی حسینی، حسین محجوبی و خرمی‌نژاد نیز هر یك دو اثر فروخته شده است.

گران‌ترین اثری كه تاكنون در این نمایشگاه به فروش رفته به "نصرت الله مسلمیان" تعلق دارد كه توسط حامی نمایشگاه به ارزش ۹ میلیون تومان خریداری شد.

همچنین پیش از افتتاحیه تنها اثری كه "آیدین آغداشلو" به "هفت نگاه" آورده بود، ۵ میلیون تومان به فروش رفت.

آغداشلو مشغول آماده كردن اثر هنری دیگری برای این نمایشگاه است كه ظرف چند روز آینده به روی دیوار نگارخانه فرهنگسرای نیاوران خواهد رفت.

نمایشگاه بزرگ سال "هفت نگاه" برای فروش آثار تجسمی تا ‪ ۱۸‬اسفند ماه در فرهنگسرای نیاوران دایر است.

Share/Save/Bookmark