رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ دی ۱۳۸۵

اروپا و اینترنت

احمد سمايی
samayee@web.de

در حال حاضر اينترنت تنها رسانه‌ای است که استفاده از آن پيوسته وقت بيشتری از کاربران را به خود اختصاص می‌دهد. تحقيق جديد يک سايت معتبر بازاريابی اينترنتی EIAA - European Interactive Advertising Association - که اين هفته در اروپا انتشار يافت، نشان می‌دهد که مردم آلمان از ۵ روز هفته ۱۰ساعت و بيست دقيقه را صرف استفاده از اينترنت می‌کنند. در کل اروپا اين رقم بر ۱۱ساعت و ۲۰دقيقه بالغ می‌شود. به اين ترتيب زمان متوسط استفاده از اينترنت در اروپا نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزايش نشان می‌دهد.

در مورد رسانه‌هايی مانند راديو و تلويزيون و روزنامه‌ها، در اروپا روند در جهت خلاف اینترنت سير می‌کند. مطالعه مجله‌ها نيز يک کاهش ۵ درصدی را شاهد بوده است.

در حالی که سال گذشته در آلمان ۹درصد از صرف وقت برای مطالعه روزنامه‌ها کاسته شده،‌ در ايتاليا اين رقم به ۴۴درصد رسيده است. هلند با ۲۲درصد و دانمارک و نروژ با ۲۰درصد در مرتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در زمينه وبلاگ‌نويسی، آلمان در ته جدول اروپا قرار دارند و تنها ۸درصد کاربران اينترنت در این کشور به وبلاگ‌نویسی هم می‌پردازند. در فرانسه اما شمار وبلاگ‌نويسان بالاترين رقم را در اروپا تشکيل می‌دهد. به عبارت ديگر، ۲۵درصد فرانسوی‌های استفاده‌کننده از اينترنت وبلاگ هم می نويسند.

مرتبط: قدرت وبلاگ‌ها

Share/Save/Bookmark