رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ مرداد ۱۳۸۶

حذف کتاب‌های هنری از بخش ارزی نمایشگاه کتاب تهران

عرضه کتاب‌های هنری ناشران خارجی در بخش ارزی بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ممنوع شد.


پوستر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب

شورای برنامه‌ریزی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عدم ارایه کتاب‌های آکادمیک مناسب این حوزه در دوره‌های گذشته دلیل این تصمیم عنوان كرد.

با تصویب شورای برنامه‌ریزی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب‌های هنری ناشران خارجی از این پس در بخش ریالی و با تخفیف در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گفته "حمید رحمانی" کارشناس ارشد امور فرهنگی دفتر مجامع بین‌المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از معضلات ارائه كتاب‌های هنری خارجی تصاویر آنها است. وزارت ارشاد به بسیاری از این كتاب‌ها به دلیل داشتن چند تصویر مغایر با قوانین جمهوری اسلامی امکان عرضه در نمایشگاه نمی‌دهد و اغلب ناشران و پدیدآورندگان خارجی نمی‌پذیرند که این چند تصویر پوشیده شود و ترجیح می‌دهند از عرضه اینگونه کتابها خودداری كنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نمي دانيم دم روباه رو قبول كنيم يا قسم حضرت عباس رو . . . از طرفي كتاب هاي هنري با تخفيف ويژه عرضه مي شوند از طرف ديگر ناشران آنها ترجيح مي دهند به دلايل مندرج در خبر اصلان آن كتاب ها را عرضه نكنند . خوب مثل اينه به رستوران ها دستور بدهند كه در قرمه سبزي لوبيا نريزند و در كاري مرغ از فلفل نيز استفاده نشود و مرغ نيز آب پز باشد. مسلم اينكه رستوران ها از خير عرضه چنين غذا هايي خواهند گذشت و حق هم با آنها است. مهم اين است كه غذا ها با تخفيف ويژه عرضه شوند !!! بايد آرزو كنيم قوانين به تعيين و تكليف در مورد لوبيا و فلفل نرسند و الا از قديم گفته اند "شكم گرسنه دل و ايمان ندارد" حالا اگر مغز بي غذا ماند مشكلي نيست .

-- بابك نظري ، Nov 28, 2006 در ساعت 02:39 PM

کاش اونیکی این به اصطلاح دستور رو صادر میکنه...شعور استفاده از قورمه سبزی بدونه لوبیا....یا مرغ کاری بدونه فلفل والبته آبپز رو داشته باشه....و مشکل ازینجاست که قورمه سبزیها قبلا صرف شدن....و مرغ کاری غیر آبپز و پر فلفل در پستوست....

-- علی ، Nov 30, 2006 در ساعت 02:39 PM

لعنت بر خودمان که باعث عقب ماندگی خودمانیم

-- بدون نام ، Aug 18, 2007 در ساعت 02:39 PM