رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ مهر ۱۳۸۵

موسیقی ایران در جشن فرانسه نواخته می‌شود

جواد معروفی در حال نواختن پیانوارکستر نکیسا به سرپرستی سهیل امین‌زاده در مراسم جشن سفید فرانسه که 15مهرماه در پاریس برگزار می‌شود، قطعاتی را در دستگاه افشاری خواهد نواخت.
همچنین در این برنامه از موسیقی کلاسیک ایرانی، از جمله آثار جواد معروفی و چند قطعه موسیقی سنتی اجرا می‌شود.

بخش ديگري از برنامه‌های موسيقي به اجراي برپايي چادر عشاير و موسيقي محلي اختصاص دارد. اين بخش در فضاي باز برگزار مي‌شود و به صورت نمادين آئين‌هاي مردم نواحي ايران را به نمايش در مي آورد.

در یکی دیگر از بخش‌های مهم برنامه شب سفید، چند نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرانی در کنار نویسندگانی از ملیت‌های مختلف به معرفی آثار خود پرداخته و با بازدیدکنندگان به گفت‌وگو خواهند نشست.

"شب سفید" به عنوان یک رویداد مهم هنری در تقویم سالیانه فرانسه به ثبت رسیده است و تاکنون هر ساله بر میزان استقبال‌ کنندگان آن افزوده شده است. در شب سفید امسال نیز، پاریس- پایتخت فرهنگی هنری اروپا- میزبان هنرمندان بسیاری از اقصی نقاط جهان می شود و تمام محلات معتبر و صاحب‌نام شهر به نمایشگاه آثار هنری و محل اجرای کنسرت چهره‌های برتر هنر معاصر تبدیل خواهد شد.

در این دوره به طور هم‌زمان شهرهای رم- مادرید- تورنتو- مونترال- پراگ و ناپل نیز به پیروی از پاریس جشن شب سفید را برگزار خواهند کرد.
برنامه شب سفید از ساعت 19 هقتم اکتبر برابر با 15 مهرماه آغاز شده و تا 7 صبح روز بعد ادامه خواهد داشت.

Share/Save/Bookmark