رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۱ شهریور ۱۳۸۵

جایزه 160 هزار دلاری شهرداری برای برندگان سمپوزیوم تهران

لوگوی سایت سمپوزیومشهرداری تهران نخستین سمپوزیوم بین المللی تهران را از 1 تا 21 اسفند ماه در تهران برگزار می کند، در حالی که جوایز کلانی را برای برگزیدگان این سموپوزیوم در نظر گرفته است.
این سمپوزیوم هشت برگزیده دارد که به برگزیده اول 70 هزار دلار، برگزیده دوم 40 هزار دلار، برگزیده سوم 20 هزار دلار، برگزیده چهارم هشت هزار دلار، برگزیده پنجم 7 هزار لار، برگزیده ششم 6 هزار دلار، برگزیده هفتم 5 هزار دلار و برگزیده هشتم سه هزار دلار تعلق می گیرد.

علاقه مندان از ایران و کشورهای دیگر می توانند ماکت آثار خود را تا 30 آبان به شهرداری تهران بفرستند . هیات ارزیابی آثار 15 آذر کار خود را شروع می کند و از 1 تا 21 اسفند هنرمندانی که توسط هیات ارزیابی انتخاب شده اند، مجسمه های خود را بر اساس ماکتی که فرستاده بودند، خلق می کنند. آثار برگزیده پس از پایان نمایشگاه در مالکیت شهرداری تهران خواهند بود.

این نخستین بار است که شهرداری تهران برای برگزاری یک رویداد تجسمی بین المللی پیش قدم می شود. رویدادی که بسیاری از صاحب نظران آن را در راستای برنامه های سیاسی قالیباف شهردار تهران می دانند. او روی هنری دست گذاشته است که در طول سالهای گذشته به دلیل منع شرعی مهجور بود و کمترین تعداد نمایشگاهها و بینال ها را در تهران به خود اختصاص داده است.
آدرس سایت نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران www.tehransculpture.org است.

Share/Save/Bookmark