رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ مرداد ۱۳۸۵

گوگل برای سایت‌ها نگهبان گماشت

گوگل، تازگی‌ها سرویسی راه اندازی کرده است تا مراقب سایت‌های خطرناک باشد.
سرویس جدید به کاربران اینترنت اخطار می‌دهد،" این سایت برای کامپیوتر شما خطرناک است". به این معنی که ورود به سایت ممکن است برای اینترنت‌بازها تبعات داشته باشد.

در بعضی سایت‌ها، نرم‌افزارهای جاسوسی نصب شده که در بدو ورود، به کامپیوتر کاربر اینترنت نفوذ می‌کند. سرویس نگهبان گوگل، قرار است این جاسوس‌ها را شناسایی کند و به کاربران هشدار دهد.

معمولا این پیام به صورت یک صفحه Pop Up روی مانیتور می‌آید.
سرویس نگهبان گوگل، بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر است که در آن فهرست مزاحمت‌های اینترنتی شامل انواع و اقسام آگهی‌های مزاحم، دزد‌ داده‌های شخصی، نرم‌افزارهای جاسوسی و ... در آن قرار دارد.

بیشتر سایت‌هایی که نرم‌افزارهای جاسوسی یا ویروس روی آن‌ها وجود دارد، از میان همین موتورهای جست‌وجو کامپیوتر کاربران را شکار می‌کنند.

موتور جست‌وجوی گوگل، از موتورهای مهم در اینترنت است که بین ایرانیان طرفدار زیادی دارد. وقتی قرار باشد این موتور جست‌وجو، سایت‌های امن و ناامن را برای کاربران به طور جدا بازیابی کند، مسلم است که از آن بیشتر استقبال خواهد شد.

در آمريكا كاربران 285 ميليون بار در ماه به سايت‌هاي خطرناك و گاهی غير اخلاقي هدايت مي‌شوند. 25 درصد این راهیابی توسط پنج موتور جست و جوي اصلي در جهان صورت مي‌گيرد.

Share/Save/Bookmark