رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ اسفند ۱۳۸۷

آزمايش می کنيم: يک، دو، سه

از امشب و در حالی که ساعت به صدسالگی مشروطه نزديک می شود پخش آزمايشی راديو زمانه را آغاز می کنيم. يا بگوييد تمرين مان. الا اينکه اين نمايشنامه ای است که هر روز به سبک بداهه نويسی نوشته می شود. داستان را می دانيم اما حوادث کوچک و بزرگ اش را نه. امشب تمرين اول است. برای آزاده و برای همه اعضای تيم کوچک ما. اين کار پر از "اول" است. داريم برای اول بار يک کار بزرگ را به شکل اکتشافی طراحی و اجرا می کنيم. فکر می کنم با مخاطبانی که داريم اين کار معنی دارد. مخاطبان ما می توانند در شکل گيری ما نقش داشته باشند. می توانند بازی را تصحيح کنند و می توانند حتی به روی صحنه بيايند. راديو زمانه يک فکر است. گروه بسته و از پيش تعيين شده ای نيست. هر کس به ايده رسانه دوسويه دلبسته است می تواند شنونده/ توليدکننده زمانه باشد.

ما برای يک ماه در نقش يک راديوی اينترنتی ظاهر می شويم. تا تاکيد کنيم که اينترنت برای ما اهميت بنيادين دارد. ما تمرين مان را اينجا انجام می دهيم که به نظرمان عرصه رسانه های خودمونی است. می خواهيم با اين رسانه ها هم-سايه باشيم. بعد البته ماهواره هم هست و موج معمول راديويی. اما ما همچنان به آنچه از وبستان و وبلاگستان آموخته ايم و می آموزيم وفادار خواهيم ماند. قول داده بودم اينجا در باره اش بنويسم اما حالا فکر می کنم درست آن است که در اولين مطلب وبلاگ زمانه در بلاگ-سايت راديو بنويسم. آنهم بزودی پرده برداری خواهد شد - شايد کمتر از يک هفته ديگر.

الان ساعت من در آمستردام 15:51 است. بايد بروم تا برای تمرين آماده شوم. ساعت 18:00 صدای زمانه را خواهيد شنيد. با گزينه ای از موسيقی هايی که کمتر شنيده می شود: موسيقی زيرزمينی. پيشدرآمدی برای ما که می خواهيم صداهای کمتر شنيده شده شنيده شود:

www.radiozamaneh.com

صفحه پخش آزمايشی بخشی هم برای ارسال پيام صوتی دارد. بفرستيد تا در برنامه پخش شود. آهسته آهسته شکل خواهد گرفت. حوصله کنيد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام
بابت شروع به كارتون تبريك مي‌گم. دو سه تا نكته هست كه مي‌خواستم مطرح كنم. مي‌دونم جاي مطرح كردنش تو كامنت‌ها نيست، ولي جاي ديگه‌اي پيدا نكردم.
اول اين كه من كه از طريق يك پروكسي‌سرور به اينترنت وصل هستم، نمي‌تونم به برنامه‌هاي راديو گوش كنم.
دومين نكته كه يه خرده مهم‌تره، اينه كه يك تعداد از فيدهاي سايت خاليه. يعني شامل هيچ آيتمي نيست. هر دو تا فيد اتم و RSS رو هم امتحان كردم و هر دو خالي بود. اين فيدها شامل فيد صفحه اصلي، فيد صفحه موسيقي، فيد كلاغستون و فيد كافه مي‌شه. اگه فرصت كرديد، يك نگاهي بهشون بندازيد.
باز هم (و به شدت) براتون آرزوي موفقيت مي‌كنم

----
ممنون از شما . اگر ایرادهای دیگری هم دوستان میبینند یادداشت بگذارند. ممنون میشویم - زمانه

-- بهرنگ ، Aug 8, 2006 در ساعت 01:53 AM

Nice article

-- arhiderrr ، Feb 28, 2009 در ساعت 01:53 AM