تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اخلالگر

متفرقه ها مانا نیستانی اخلالگر

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Very good but I think it would be bether if you could draw a boat rather than a raft as this raft does not seem to sink even with a hole.

-- Amin ، Feb 10, 2010

این آقای اخلالگر زیر ضرب شکنجه و باتوم میخواد یه کاری کنه تخته پاره رو آب بمونه و غرق نشه تا هم خودش غرق نشه هم فرزند رشید ولایت که باتوم به دست واستاده؟ بش بگین مگه اگه غرق بشه یا ۱۰۰ پاره بشه ؛ از این که هست بدتر میشه؟ اصلا مگه از این بد تر هم ممکنه؟

-- کوسپند ، Feb 10, 2010

به کامنت دوم : از این بدتر عراق و افغانستان

-- بدون نام ، Feb 10, 2010

دمت گرم بابا خیلی کارت درسته جناب مانا

-- فرید ، Feb 10, 2010

نکتۀ بسیار درست و حساسی را کامنت سوم نوشته. عراق و افغانستان بغل چشم و گوشمان است و به آنها توجه نداریم و فکر میکنیم ما ملت غیور آریایی نژاد بافتۀ جدابافته هستیم و افغانها و عراقیها عقب مانده هستند. نخیر، اگر این سوراخ گشاد شود، که از اوضاع و احوال پیداست که دارد میشود، خطر جنگ داخلی و به جان هم افتادن ترک و فارس و کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و غیره کم نیست. جز یک اشاره کوتاه که موسوی در یکی از بیانیه هایش کرده بود، ندیدم کسی به این خطر توجه نشان داده باشد. بدبختی این است که اگر این حرف را بزنی، فوری انگ حمایت از حکومت را به پیشانی ات میزنند و مرعوبت میکنند. خدا نکند آن وضعیت پیش بیاید... وگرنه جنگ داخلی است و انفجار بمب و غربیها و آمریکا هم در این میان خر خودشان را خواهند راند. و در آخر، دست مانا درد نکند که واقعاً هنرمندی است هوشیار و این کارهایش عالی است. واقعاً آفرین بر این نگاه هوشیارانه و این خلاقیت کم نظیر. زنده باشد و قلمش همچنان تصویرگر...

-- دلسوخته ، Feb 10, 2010

در پاسخ به دلسوخته گرامی:

من کاملاً با شما هم رای هستم و به خاطر گفتن این سخنان هم شما را حامی این حکومت نمی دانم چون به هر حال این حکومت از همان ابتدا از طرف سیاستهای جهانی پشتیبانی شد تا بالاخره روزی ایران و منطقه به چنین وضعیتی، یعنی آشوب و نابسامانی و جنگ و دست آخر حمله نیروهای متحد غربی و شرقی و جنوبی و شمالی دچار شود.

در واقع سی سال است که این حمله به تعویق هم افتاده چه بسا به خاطر همین که ملت به طور آگاهانه یا ناخودآگاهانه جلوی آن را گرفته البته اگر حمله صدام به ایران و جنگ تحمیلی را از یاد نبریم که خود نیز بخشی عمده از همین برنامه بود تا به آن بهانه جنگ افزارهای پس مانده از جنگ جهانی دوم را که به ایران و عراق فروخته بودند و سالها در انبارهای مهمات دو کشور باد کرده بود بالاخره "خرج" شود که شد.

از سوی دیگر، بودجه هر دو کشور و کشورهای همسایه که از ایران و عراق در ترس بودند، برای خرید اسباب بازی های جنگی نسبتاً جدیدتر کشورهای تولید کننده آن آشغالها نیز به هرز رفت.

اینک نیز، آخرین فناوری های روز در همان زمینه های جنگی و مربوط به آن است که باید هم در میدان جنگ واقعی به آزمایش گذاشته شود و هم به فروش رود. پس این جنگ ها باید همچنان ادامه یابند تا درآمد کارخانه های تولیدی آن ها تضمین شود و چرخ اقتصاد بخشی از جوامع بشری از طریق چنین معاملات کثیفی بچرخد.

خوشبختانه تنها چیزی که تا به این لحظه جلوی حمله متفقین به ایران را گرفته کمبود نیروی انسانی سرباز است که اگر موفق شده بودند نیروی کافی برای این کار جمع آوری کنند، حمله به ایران چهار سال پیش یا پیش تر از آن انجام شده و دولت جمهوریخواهان آمریکا رای مردم آن کشور را به دست آورده و همچنان بر سر کار می بود.

به همین دلیل است که اگر از من می پرسید، اتفاقاً اگر چاره دیگری باقی نماند، بگذاریم چنان حمله ای انجام شود و مرد و مردانه جلویشان بایستیم!

به قول یکی از شعارهای فرمایشی و جنگ طلبانه در اوایل روزهای پس از انقلاب: ایران را سراسر ویتنام کنیم!

با گفتن این حرف، نمی خواهم بگویم من طرفدار جنگ هستم، خیر، هرگز؛ اما اگر بنا باشد تنها به خاطر ترس و واهمه از حمله بیگانگان تن به خفت در خود کشور دهیم و احیاناً به جنگ داخلی میان اقوام خود ملت دچار شویم، شاید بهترین کار آن باشد این اقوام با یکدیگر متحد شده و بر علیه همان نیروهای خارجی و مهاجم بجنگند.

البته من اطمینان دارم راه حل های مسالمت آمیز بهتری هم وجود دارند منتهی یک چیز برای من مثل روز روشن است: اگر جنبش سبز موفق به تغییر اساسی در اوضاع و بر اساس خواسته های صلح آمیز و آرامش طلبانه مردم ایران شود، نیروهای جنگ افروز بیگانه و خودی آرام نخواهند نشست و از هر وسیله ای برای بر هم زدن چنان آرامشی استفاده خواهند کرد.

-- سوته‌ دل ، Feb 10, 2010

اي استبداد ديني

اسرار ازل را نه تو داني و نه من
وين حرف معما نه تو خواني و نه من
هست از پس پرده گفتگوي من و تو
چون پرده در افتد نه تو ماني و نه من

سپاسگزارم ماناي عزير

-- دايي علي ، Feb 11, 2010

تو سوته و ما سبز در این روز نمادین
هر لحظه فروزانتری و کین به تمرین
سوزی و گدازی و به باتوم و به حیله
طرفند بیاری هزاران که مانی نهادین


تو نیستی ات در گرو نیستی ما بنمایی
ما نیستی کین تو در خود به نمایش
یکدست نه ایم هر چه بگویی تو فسانه
آن آتش خشم تو بود در دل ما قصه، فسانه

-- بدون نام ، Feb 11, 2010

چه دریای زیبایی !
مصمم و مواج

-- بابک ایرانی ، Feb 11, 2010

یک بار حرف حساب زدی این بار بود.....

-- بدون نام ، Feb 11, 2010

با این دولت و حکومت باید مثل خودشان عمل کرد تنها راه پیروزی ما خشونت است هرچند که برای ما گران تمام خواهد شد!

-- میشه سبز ، Feb 11, 2010

با این دولت و حکومت باید مثل خودشان عمل کرد تنها راه پیروزی ما خشونت است هرچند که برای ما گران تمام خواهد شد!

-- میشه سبز ، Feb 11, 2010

واقعا برای اون کسانی که ایران رو با عراق و افغانستان مقایسه میکنند متاسفم.افغانی جماعت اگر توی سرشون هم بزنین چیزی نمیگن و عراقی ها هم به همین شکل.چرا به یک جوی آب راضی باشیم وقتی میشه به دریا برسیم؟چرا مثل گوسفند مطیع فرمان های این فقها و علما باشیم که فقط با اسلام کثیفشون کاسبی راه انداختند؟اونقدر به گوشمون خوندن که اسلام به خطر نیفته که هواسمون نیست آدمیت به خطر افتاده.

-- ایرانی ، Feb 11, 2010

شير خدا و رستم دستانم آرزوست

-- کاوه ، Feb 11, 2010

afarin

-- tizbin ، Feb 11, 2010

به زیر چرخ روزگار است اندیشه من تو بخوان که نغمه ازادی در گلو داری

-- سه تار ، Feb 11, 2010

متاسفانه اینطور که پیداست با ماندن این رژیم هست که کشور ما داره تکه پاره میشه. نگاهی به سیستان و بلوچستان و ظهور تروریستهای جندالله با شعار های شوونیستی یا بقیه گروههای شوونیست در جای جای ایران از آذربایجان تا کردستان و سیستان و بلوچستان از ابتدای برقراری جمهوری اسلامی خود بهترین دلیل است که با پایداری این حکومت است که ایران تجزیه و تکه پاره میشه . اگر خواهان ایرانی یکپارچه هستیم باید ابتدا این حکومت برود

-- Saeed ، Feb 11, 2010

مانا جان عزیز
اقلیتها هم حقی دارند مثل ما. به حقوق بشر باید ایمان داشته باشی

-- saber ، Feb 11, 2010

دی شیخ با چراغ گشت همی گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

گفتند یافت می نشود جسته ایم ما
گفت آنکه یافت می نشود آنم آرزوست
(مولانا)
****************************
به دنبال كدامين قصه و افسانه مي‌گردی؟
در اين بيغوله رد پايی از ياران نمي‌يابی!

چراغ شيخ شدخاموش و اين افسانه روشن شد
كه در شهر ددان ميراثی از انسان نمي‌يابی!
(تورج نگهبان)

-- انسانم آرزوست ، Feb 12, 2010

به کامنت دوم : از این بدتر عراق و افغانستان

-- بدون نام ، Feb 13, 2010

به به ، خیلی جالب بود

-- یک هم وطن ، Feb 16, 2010

من فکر می کنم، مانای عزیز از قصد به جای قایق یا کشتی از چند تخته پاره به هم چسبیده استفاده کرده.
چون وضعیت الان ایران با زیرساخت های ضعیف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتر شبیه چند تخته پاره است که با چسب و بست به هم وصل شدند تا یک سازه طراحی شده مثل قایق یا کشتی.

-- فرزند ایران ، Mar 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)