تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازجوئی

متفرقه ها مانا نیستانی بازجوئی

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خانم نیستانی بهتر است افکار شوونیستی و فاشیستی خود را نیز نقد کنند هنوز کاریکاتور موهن ایشان نسبت به ملت آذربایجان از یاد نرفته است.
--------------------------------
یک- عقایدم را همیشه تا جایی که شده با صراحت گفته ام. این هم جدای از رویه همیشه ام نیست، هیچگونه افکار شوونیستی و فاشیستی ندارم
دو- کاریکاتور نبود، تصویرسازی برای بخش کودکان بود
سه- برداشت شما با چیزی که من در ذهن داشتم یکصد و هشتاد درجه متفاوت است. طبعا شما نمی توانید برداشت خودتان را به زور به من نسبت دهید چون این هم یک عمل فاشیستی است
چهار- نژادپرستی بسیار امر ناپسندی است. فارس و ترک هم ندارد
پنج- شما که انقدر نسبت به داشته ها و اطلاعات تان مطمئنید بد نبود تحقیق کوچکی می کردید و می دیدید من خانم نیستم!
شش- بهانه ای شد تا به تمام دوستان ترک آذری ام سلامی بگویم. شاد باشید

-- بابک ، Jan 4, 2010

بسيار گويا و عالي است. خوشحالم كه مانا در ايران نيست اگر نه تا سرنگوني اين دژخيم ها در زندان مي ماند. موفق باشي

-- sama ، Jan 4, 2010

من زمانه را ابتدا برای صفحه ی مانا می بینم و بس. کمتر هم کامنت گذاشته ام اما این بار نتوانستم چیزی نگویم:
من خودم جزو اقلیت های قومی ایران هستم؛ اما جالب اینکه در طول این سال ها همیشه برخی دوستان و برادران ترک مثل یک ترجیع بند مساله ی آن کارتون را برای مانا تکرار می کنند و توی سرش می کوبند. یک ذره انصاف هم بد نیست؛ شما به اصل آن تصویر ما مانا کشید نگاه کنید، خدایی یک ذره حرف حرفِ توهین به ترک در آن مطرح نیست.
از طرفی من نمی دانم که این بیماری زبان در ما ایرانی ها کی می خواهد حل شود؟ "فاشیست"؟!! "شووینسیت"؟!! آن هم فقط به خاطر آن تصویر؟! لااقل اگر می گفتید مانا اشتباه کردی یا غلط کردی باز هم قابل قبول تر بود. آخر از کجای آن تصویر فاشیزم یا شووینیزم در می آید؟!
بنده خدا مانا که هر از چند گاهی باید دو سه خط بنویسد که آن ماجرا از اصل چیز دیگری بوده. حکایتِ همان "خسن و خسین ِ دختران معاویه" شده است.
آقا بابک عزیز؛ من هم از این که اقلیت های قومی در ایران در خیلی موارد حقوقشان رعایت نمی شود دردمندم؛ اما این گونه برخورد با اهل هنر و اهل تفکر و بی پروا آن ها را فاشست نامیدن هیچ جایی در مدار "حق" ندارد.
پاینده باشید
--------------------------
مانا: ممنونم عزیز. امیدوارم همه در فضایی سالم به دور از توهین و تحقیر کنار هم زندگی کنیم

-- محسن ، Jan 4, 2010

چرا باید اینهمه انسان هزینه عقده های دیگران را بپردازند؟؟؟
ژیلا، بهمن، به همراهتان می سوزم.
یک همنوع

-- بدون نام ، Jan 4, 2010

قول میدم این آقا بابک هم طبق معمول جنس تقلبی است. ممکن نیست یک آدم حقیقی که درد انسان ها رو می شناسد، با یک انسان اینطور زهرآگین و باج خواهانه برخورد کنه!!! بخصوص که مانا بارها این توضیح رو داده.
همنوع

-- بدون نام ، Jan 4, 2010

فرق یک «انسان آزاده و عدالت خواه» با یک «فرد خودخواه و زیادهخواه» دراین است که این آزاده خواه «انسان وارانه» درد جامعه را دیده و عملاً تاحد توانش در بهبود مشگلات آن میکوشد.
متأسفانه حکومت اسلامی, مزدورانه, راه بسیار اشتباه خود را مطلقه دانسته و با زور و قدرت در صدد نابودی دگراندیشان است. جلادان این رژیم کثیف هم همانند اربابان نامردشان, با وصول پول و گرفتن جاه و مقام, دست به هر جنایتی زده و بیشرمانه در زیر لوای پرچم اسلام هر ظلمی را شرعی میدانند.
.
.
.
ما بیداریم. ملت ایران دیگر سکوت نخواهد کرد.

-- سعید ، Jan 4, 2010

یس نظیرن کاراتون
شعور توشون بی داد می کنه
فکر توشون هست اندازه یه مقاله 30 خطی حرف میزنن با آدم
بعضی کاریکاتور ها مستقیم و جوک روز هستند
اما کار های شما مفهوم واقعی طنازی رو با یه دنیا معتی تو خودشون دارن
شاهکارن
ممنونیم با همه وجود
خوش و موفق و سربلند باشی همیشه

-- بی خدا ، Jan 4, 2010

کشتی این رژیم جنایتکار در حال غرق شدن است خودش هم فهمیده .

-- sasan ، Jan 4, 2010

هرچی میام اینجا لذت ببرم یکی میشه بابک -لابد ازنوع خرم دینش- وحالمو میگیره. ولی دوستان این بابک قطعاً اذربایجانی وترک نیست. وفقط میاد اینجا که ذهن ودل بینندگان کارهای عمیق مانا را به بحث انحرافی بکشونه که نه تنها ازدیده شدن کارتون مانا جلو بگیره بلکه اعصاب دیگران راهم بهم بریزه که یادشون بره"ماهمه باهم هستیم" کردوترک وبلوچ وترکمن وفارس و عرب و... نداریم. ماهمه ایرانی هستیم ودرایران آزاد فردا حقوق همۀ اقوام ومذاهب و زبانها رعایت قانونمند خواهد شد. پس چرا ما توی دام کسی بیفتیم که مأمور است ومعذور(مزدور) وبنابدستور مانا را خانم خطاب می کند که اولاً بقول خودشان تجاهل العارف بکند. ثانیاً بازن خواندن مانا اورا کوچک بکند طبق فلسفۀ "ضعیفه"ی فرماندهانش وثالثاً نیش بزند که چه کینه ای دارد از زنان آزاده وقادر است چه دشنام های چارواداری خطاب به یک خانم بگوید. پس حواهش می کنم بعد ازاین بی خیال بشویم واز هنر مانا نه تنها لذت ببریم که حتماً انرژی هم بگیریم. ببخشید برخی کلمات را محاوره ای نوشتم. همین جوری! یا...هو
--------------------
مانا: دلقک عزیز ممنونم اما بهتر است وارد بازی برچسب زنی نشویم. من فرض را بر این می گذارم که ایشان هموطنی گلایه مند است و با دیدن اسم من فکر کرده مونث هستم. امیدوارم به فردایی بهتر و زندگی آرام در کنار هم. بی بدگمانی، بی توهین و تحقیر

-- Dalghak.Irani ، Jan 5, 2010

با بی خدا خیلی موافقم و به نظرم
اکثر کارهای مانا ، تاریخ مصرف ندارن و میتونن توی تاریخ همواره کاربرد داشته باشن ... این از برجسته ترین ویژه گی های هنرشه ... دقت به جزییات و تبحر در طراحی و ایجاد روح زنده در خطوط سیاه باز نکته ایه که حس خویش پنداری بیشتری رو در نسبت به کارها ، در بیننده ایجاد میکنه

-- آیدا ، Jan 5, 2010

آقا ببخشید. این شخص اسپینوزا نیست که توسط « یک "جوان انقلابی" "بی خدای" "سبز"» ایرانی داره تخلیه اطلاعات میشه؟ مثل اینکه نبش قبر و بالاخره تشریح جنازه سبز کردان واقعیت داشت!!! کی میگه سومالیایی ها دزدان دریایی قابلی هستند؟؟؟

-- بدون نام ، Jan 5, 2010

صریح، موجز، مثل همیشه.

-- نیما ، Jan 5, 2010

غرق کردن تایتانیک تازه جزو اتهامات کوچک به شمار میاد. مطمئنم به اتهامان بزرگتری مثل قتل دوازده امام هم متهم هستیم!!

-- آزاد ، Jan 5, 2010

درود بر مانای عزیز کار زیبایی بود

-- یک هم وطن ، Jan 5, 2010

مانای عزیز
من خودم آذری هستم. کاریکاتور قدیمی تو را هم دیدم و توهینی هم در ان ندیدم. نمی دونم ما کی می خوایم توی ایزان دست از این عدم مدارا برداریم و دنیا رو اینقدر سخت نگیریم.
بگذیریم. خواستم بگم که کاریکاتور این دفعه ات محشر بود. دمت گرم.

-- رامین ، Jan 5, 2010

1.اون کسی که هنــــــــــــــوز به مانا نیستانی میگه خانم نیستانی،باید رییس جمهور ایران می بود الان.
2.مانا جان!این جماعت فرق ترک و آذری را هم نمی دونن،شما سخت نگیر.
3.به کار ِ خوبت ادامه بده لطفا

-- سهراب ، Jan 6, 2010

ترک ها ملت بزرگی هستند و با یک حرف یا حرکت نمیشکنند. اگر کسی هم خطایی کرد خطای اون رو خطا حساب میکنند و محکوم به اعدام نمیکنند! اونی که مجازات خطا رو اعدام میدونه قطعا از ترکه حکومتیه که بقای خودش رو تو تفرقه مردم می بینه. نیمه پر لیوان رو باید دید. کاریکاتورهات عالی هستند. من فقط به خاطر کارهای تو میام رادیو زمانه. شاد باشی

-- ساسان ، Jan 15, 2010

سلام كاراتون واقعاٌ عاليه مراقب باشين شما صداي جامعه هستين كه ميتونين با كاراتون حرف بزنين بلايي سرتون نيايدااااااااااااااااااااااااا!!!!!take care!!!!

-- بدون نام ، Jan 15, 2010

سفینه نجات بازجو دیرگاهیست دردریای حقیقت جامعه غرق شده است

-- بیگ زامبی ، Jan 17, 2010

من فکر می کنم یه جنبش اعتراضی توی آذربایجان وجود داره که فقط دنبالِ بهانه است تا بغض های سالیان سالش رو خالی کنه و البته هستند کسانی که قصد و غرض هایشان را هم در اون گنجانده اند، چه از داخل و چه از خارج.. قضایایی مثل کاریکاتور سوسکِ مانا در چند سال اخیر و یا دلبستگی بیش از اندازه به تیم تراکتور (تراختور) برای همگان عجیب است. 
به هر حال به تورک زبان های آذربایجان ایران به نوعی تلقین شده است که ملتِ فارسی وجود دارد و می خواهد ریشه ی تورک را بخشکاند و تورک زبان ها از هر تجمعی که شعار های به زبان تورکی و در ستایش تورک بدهد لذت می برند و این یکی از خصلت های انسان است که از باهمی با هم زبان ها و هم فکر هایش لذت می برد. به هر حال شما دوستان هم خوب است که موضع آنچنانی در برابر بابک نگیرید، به نظر من ایشان از سر نداشتن اطلاعات و از روی شنیده ها اینگونه نظر دادند و از یک سری واژه های غلمبه سلمبه هم خوششان آمده و به کار بردن... به کجا بر می خورد؟

-- ارتافرورد ، Feb 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)