تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

قرمز (3)

رنگها مانا نیستانی قرمز (3)

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یعنی مادربزرگ با آقا گرگه دستشون توی یک کاسه هست؟ بیچاره شنل قرمزی

-- زیبا ، Dec 11, 2008

وقتی مادر ملت توسط قدرت مورد عنایت قرار می گیرد....

-- لعنتی ، Dec 11, 2008

فکر کنم پیر زنه کشورهای غربی هستند و گرگه حکومت جمهوری ضد اسلامی ایران است و ما مردم بدبخت شنل قرمزی هستیم. البته این بدبختی را ما خودمان انتخاب کرده ایم و بدبختانه به ان عادت هم کرده ایم. مانا دوست عزیز امروز طرح شما در سایت ROOZ ONLINEدیدم که در باره شیوه دیدن دیکتاتورها بود خیلی زیبا است.متشکرم

-- ساسان ، Dec 11, 2008

گرگه اومده مادربزرگه رو بخوره ... يهو ... همينجوري جاي خودش ... جيگرشو خورده !

جيگرتو مانا !
-------------------
?????

-- بدون نام ، Dec 11, 2008

با کاریکاتورت توی روز آنلاین خیلی حال کردم

-- مهدی ، Dec 13, 2008

به ساسان و سایرین که به موضوع ایران و جمهوری اسلامی نگرشی مشابه دارند: اگر ملت ایران این اوضاع را تحمل می کند دلیل بر عادت کردن آنان نیست. تاریخ ایران همیشه این طوری بوده: جمعیت کثیر روستایی رشد کرده و به شهرها سرازیر می شود و تلافی زورهایی را که اجدادش از اربابان شهرنشین و صدرنشین خود شنیده بر سر آنها می آورد و شهرنشینان هم یا باید آنها را تحمل کنند یا مهاجرت!

-- بی نام ، Dec 13, 2008

به هیچ کس اعتماد نکن حتی کسی که مثل مادر عاشق تو هست هم ممکنه با گرگ آدم خوار هم بستر باشه / شنل قرمزی ظرف کیک رو همونجا بگذار و زود در رو!
به هیچکس چیزی نگو شاید اون هم با گرگ بخوابه JUST RUN~RUN RUN

-- nobody ، Dec 14, 2008

منظورم توهین به کارهای عالی و کم نظیر مانا نیست اما یک چیزی به من میگه او بایستی این کار رو، یا دست کم ایده این کار رو، از منابع خارجی کپی کرده باشه. البته اگر حدس من درست هم باشه، این کار همچنان کار موفقی است و جای تبریک دارد.
---------------------------------
شما بسیار لطف دارید. هیچ تعجب نمی کنم اگر برای بسیاری از ایده های ام نمونه مشابه خارجی یا داخلی پیدا شود چرا که این در کارتون بدون شرح یک امر اجتناب ناپذیر است: اگرفرض کنیم بیست هزار کارتونیست در روز نفری یک کارتون تولید کنند که البته امکاناتی جز یک قلم و صفحه سفید نمی خواهد در طول هفته، یک ماه و یکسال رقم عجیبی خواهد شد که به خاطر سیستم های فکری و ایده یابی مشابه کارتونیستها بسیاری شان مشابه خواهند بود. بنابراین حتی کاری که دوست من، از نگاه شما تازه می نماید ای بسا قبلاً جای دیگری کار شده باشد و شما ندیده باشید. اما برداشتن عمدی یک ایده از یک منبع خارجی -یا داخلی- و اجرای آن به اسم خود رسماً "دزدی" است و نسبت دادن دزدی جز توهین معنای دیگری نمی تواند داشته باشد.

-- ناشناس ، Dec 15, 2008

جالب بود
ولی از تصور این موقعیت همیشه خیلی رنج می کشم چه در عالم سیاست یا ...که کم هم نیست
شوک دردناک و ضربه مهلکیه

-- نوشا ، Dec 15, 2008

در کاریکاتور (cartoon) یا گرافیک، که هر دو بیشتر یک trend تجارتی با زمینه هنری محسوب می شوند، نسخه برداری (کپی کردن) از ایده یا حتی خود کار دیگران، بطور مستقیم یا غیر مستقیم، به منزله "دزدی" نخواهد بود بخصوص وقتی که آگاهانه انجام شود و احیاناً خود هنرمند هم آن را به نوعی به بیننده / خواننده اثر اعلام کند که فرضاً "این کار با نگاهی به فلان کار اثر شخصی دیگر طراحی شده" یا چیزی از آن دست. دلیلی اصلی که من آن حرف را زدم این است که موضوع داستان کلاه قرمزی معصوم و مادربزرگ پیر و بی دفاع و تقابل آن دو با گرگ بدجنس، بیشتر از "سوژه" های مورد علاقه غربی ها است اگر چه که در فرهنگ شرقی و ایرانی هم سالها شاید قرنها است که این داستان معروف و داستانهای مشابه غربی جا افتاده و جزئی از فرهنگ ما شده همانطور که فرضاً داستانهای هزار و یک شب در مغرب زمین کاملاً شناخته شده و حتی در ضرب المثل های آنها آمده و نقاشی، کاریکاتور یا فیلمهای زیادی هم بر مبنای آن ساخته شده و می شود. در ضمن این که شما کلمه "کارتون" را برای کاریکاتور به کار می برید، که معادل درست آن در زبان انگلیسی است، نشان می دهد که شما مسلماً با فرهنگهای غربی (دست کم فرهنگ انگلیسی / آمریکایی) آشنایی نزدیک دارید. به هر حال من از دیدن کارهای شما همیشه خوشوقت بوده ام.

-- ناشناس ، Dec 15, 2008

this is awesome!

-- ... ، Jan 5, 2009

خوب مگه چيه ايرادي داره؟ يه روزي شنل قرمزي هم بزرگ ميشه.

-- سيب زميني ، Jan 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)