تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مراسم بزرگداشت دوم خرداد در تهران

خاتمی و دوم خردادش (AFP)

مراسم یادبود دوم خرداد، امسال در تهران حال و هوای متفاوتی نسبت به چند سال اخیر داشت. سید محمد خاتمی، ۱۲ سال پیش، در چنین روزی با ۲۰ میلیون رای، رییس‌جمهور ایران شد و بعد از آن دوم خرداد به نماد جنبش اصلاح‌طلبی ایران تبدیل شد.
در حالی که زمستان گذشته، سیدمحمد خاتمی، کاندیداتوری خود را برای شرکت در انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرده بود، با ورود میرحسین موسوی، آخرین نخست‌وزیر ایران، به نفع او انصراف داد.

امروز، خاتمی، رییس‌جمهور سابق ایران همراه با زهرا رهنورد در سالن مجموعه ورزشی آزادی تهران، میزبان حدود هفده هزار نفری بود که از یک‌سو برای گرامیداشت دوم خرداد و از طرف دیگر برای اعلام حمایت از میرحسین موسوی گرد هم آمده بودند. (عکس آخر،‌AFP)

خرداد، ماه پر مناسبت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است و طبیعی است که برگزاری انتخابات در این ماه، جدال نامزدها را به روزهای تاریخی نیز می‌کشاند. امروز محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری اسلامی ایران به خرمشهر رفت و گفت که می‌خواهد فرماندار افتخاری این شهر شود تا احتمالاً آرای بیشتری از مردم دیار خوزستان بگیرد. این ابتکار انتخاباتی او، با پاسخ جالبی مواجه شد، وقتی که در مراسم بزرگداشت دوم خرداد، پدر شهید محمد جهان‌آرا سخن گفت (عکس دوم، خبرگزاری مهر) و همسر رجایی از میرحسین موسوی حمایت کرد و خانواده‌ی شهید باکری و شهید همت نیز دعوت خاتمی را پذیرفتند.

سینماگران هم در مراسم دوم خرداد، نماینده داشتند. کیومرث پوراحمد (عکس دوم، مهر)، لیلی رشیدی (عکس سوم، مهر) و حمید فرخ‌نژاد، از جمله سینماگرانی بودند که در حمایت از موسوی به آزادی رفتند. حامیان سبزپوش موسوی، میهمانی سیدممحد خاتمی را حسابی گرم کردند. (عکس اول، AFP)

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گمان مبر كه به پايان رسيد كار مغان
هزار باده ناخورده در رگ تاک است

-- arash ، May 24, 2009

به اميد پيروزي اصلاحات در خردادي دگر -يا علي

-- عباس رضايي ، May 24, 2009

این همه آدم توی تهران دارید چرا عکس از AFP
؟؟؟

-- - ، May 24, 2009

چطور شده که تیترهای شما هم شده شبیه کیهان و زیر عکس زده اید " خاتمی و دوم خردادش".
بهتر نیست قضاوت اینکه دوم خرداد مال خاتمی بود یا 20 میلیون رای دهنده یا خامنه ای یا دیگری را به خواننده واگذار کنید.

-- Ali ، May 25, 2009

من ازخداي بزرك متعال درخواست مي كنم كه حكومة درايران اقاي السيد خاتمي باشد جونكه حكومة حقاني است نه كار به شيعه ونه سني انسان خدادوست وميهن برست ودلسوز خدا عمرت طولاني وسرفراز باشيد =دوراز وطن راشدبلوج

-- راشد ، May 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)