تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

باز هم تصادف، باز هم مرگ

مرگ ۱۳ نفر در سقوط یک اتوبوس از پل (ایسنا و شهرام شریف)

سقوط یک اتوبوس از پل فردیس کرج به کشته شدن ۱۳ نفر و مجروح شدن ۱۲ نفر منجر شد.

احمد نجفی، فرمانده پلیس راه استان تهران، خستگی و خواب آلودگی راننده را علت اصلی حادثه مرگبار اتوبان کرج اعلام کرد.

بر اساس آمار، سالانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شوند. سوانح رانندگی پس از بيماری‌های قلبی‌ - عروقی، دومين عامل مرگ و مير در ایران محسوب می‌شود.

آمار‌های سازمان یونیسف در ایران نشان می‌دهد، در سال ۲۰۰۶ حدود ۲۶۰۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای در این‌ کشور جان باختند که این رقم در سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۱۷۰۰۰ نفر بوده است.

براساس این اعلام، دو و نیم درصد از کل تصادفات جاده‌ای دنیا، در ایران اتفاق می‌افتد. این به آن معناست که آمار تصادفات جاده‌ای در ایران ۲۰ برابر دیگر کشورهای جهان است.



عکس‌های بالا از ایسنا، عکس پایین از شهرام شریف

Share/Save/Bookmark

خبر مرتبط:
مرگ ۱۳ نفر در سقوط یک اتوبوس از پل فردیس کرج

نظرهای خوانندگان

واقعا مسئول كيست و راهكارهاي جلوگيري از وقوع مجدد اين سونح اسف بار كدامند؟
آيا حق مسلم مردم نيست كه بپرسند چرا درصد اين سوانح در ايران حتي از عقب افتاده ترين كشورهاي جهان هم بالاتر است؟

-- بدون نام ، Sep 13, 2008

علت اين وقايع تاسف بار در كشور ما زياد است .واقعه اي كه خود من شاهد بوده ام تعريف ميكنم خودتان نتيجه بگيريد: حدود 2 سال پيش همين موقع ها با اتوبوس سير و سفر ميرفتم اصفهان وسط راه بنز پليس جلو اتو بوس را گرفت هر مدركي خواست راننده ارايه كرد در نهايت از راننده زنجير چرخ خواستند.راننده گفت در زمستان كسي در اين مسير زنجير ندارد .تو تابستان زنجير به چه درد ميخورد؟ گفتند وسايل ايمني است بايد داشته باشيد. راننده جريمه شد .اگر كارد به او ميزدي خون ازش در نمي اومد.....
اگر پليس ما بجاي اينكه سر گردنه...بايستد با سرعت هاي زياد و خلافهاي عمدي مبارزه شديد ميكرد اينگونه حوادث كمتر پيش ميامد. آيا فكر كرده ايد چرا هنوز پليس شهري و جاده اي نتوانسته رانندگان رامجبور به حركت بين خطوط كند؟ از سرعت ديوانه وار جلو گيري كند؟ از عبور بي دغدغه از چراغ قرمز جلوگيري كند؟ و... شايد اگر اندكي از مراحمي كه قرار است به هند و پاكستان و... بشود يا به لبنان و فلسطين و انواع اقوام و ... ميشود به پليس و ملت بد بخت ايران هم بشود آنوقت هم پليس انگيزه اي براي انجام وظيفه خواهد داشت و هم راننده مجبور به 18 ساعت رانندگي نخواهد بود وهم ملت ايران بدون تشويش ميتوانستند آرام تر زندگي كنند. لطفا اگر نقشه جهان را داريد ايران را در آن علامت گذاري كنيد تا آقايان محل اين مردم فلك زده را ياد بگيرند و كمي هم به فكر آنها باشند. شب گذشته بحث تخفيف قيمت گاز به هند و پاكستان را كه در مجلس مطرح شده در يكي از سايت ها ميخواندم .حساب كردم اگر جمعيت ايران 60 ميليون باشد روزانه يك و نيم دلار هر ايراني به آنها تخفيف ميدهد....آقاي مشاعي هم فرموده اند قيمت براي ما مهم نيست.(حاتم بخشي از كيسه ملت)...اصلا به من چه مربوط خودتان برويد از اينترنت اطلاعات بگيريد. راديو زمانه را هم فراموش نكنيد.

-- نادر ، Sep 13, 2008

علت تصادف : خواب آلودگی راننده
روشهای پیشگیری: وضع و اعمال قانون مجازات سنکین تر برای رانندگانی که با خواب آلودکی پشت رل می نشینند از قبیل منع رانندگی به مدت طولانی تر ( مثلا 5 سال ) جریمه نقدی بیشتر

-- علی داودی ، Sep 23, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)