تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آلوده‌ترین رودخانه‌ دنیا در رشت

آلوده‌ترین رودخانه‌ دنیا در رشت (مهر)

سال‌ها پیش ورزشی‌نویسی در یک روزنامه برای توصیف رشت گفته بود، شهری که حتا بر سقف خانه‌هایش هم علف سبز می‌شود... اما شاید آن ورزشی‌نویس و بسیاری دیگر، کمتر بدانند که آلوده‌ترین رودخانه جهان نیز در مرکز این شهر قرار دارد.
آلودگی دو روزدخانه زرجوب و گوهر رود، سال‌هاست که سال‌هاست چهره‌ی شهر رشت را بسیار آزاردهنده کرده است.

این دو رودخانه، دیرزمانی محدوده‌ی شهر رشت را مشخص می‌کردند، اما حالا در مرکز شهر قرار دارند. آلودگی این دو رودخانه به حدی است که کارشناسان معتقدند بعید است موجود زنده‌ای در آن‌ها پیدا می‌شود. رودخانه‌ زرجوب، آلوده‌ترین رودخانه جهان نام گرفته است.

زرجوب در ویکی‌پدیا

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

sharmawar ast

-- بدون نام ، Jul 15, 2008

حیف از این شهر حیف از این همه زیبایی مگه شهرداری ندارن

-- بدون نام ، Jul 16, 2008

magham maghame . che az awal wa che az akhar.shayad yeki pada beshe be in aksha tawajoo kone

-- بدون نام ، Jul 19, 2008

magham maghame . che az awal wa che az akhar.shayad yeki pada beshe be in aksha tawajoo kone

-- بدون نام ، Jul 19, 2008

استان گيلان يکي از بهترين استانهاي ايران بوده و هست و مردمي روشن فکر و باسواد و تحصيل کرده و خيلي بهتر از مردمان استانهاي همجوار. و اين استان دقيقا شرايط آب و هوايي کشورهايي مثل هلند و آلمان را دارد و حتي با آب و هوايي بهتر. ولي متاسفانه بدليل عدم توجه عمدي مسئولان کشور به اين استان به اين علت که مردم نافرماني از اين حکومت دارد . شرايط زندگي سخت بوده و بيکاري و اعتياد در اين استان بيداد مي کند. و حيف که ايکاش تحولي در اين کشور رخ بدهد تا اين مردم ستمديده از يوغ اين استبداد خارج شوند. اين مردم صلاحيت زندگي بهتري دارند ولي دريغ از آزادي..............
من شخصا تهراني هستم و براي سرمايه گذاري به اين استان رفتم و بسيار تاسف مي خورم از اين همه ظلم.

-- عليرضا ، Jul 20, 2008

من نمیخوام طعنه بزنم...من 8 ساله دارم اینجا زندگی میکنم...و اگر مردمی واقعا نگران باشن باید خود جوش هم باشن...اینجا پر از سرمایه گذار...وکسایی که بسیار ثروتمند هستند...و طبیعتا خیلی هم پر نفوذ...ول مهم خواستن نه منتظر نشستن...وقتی از کنار این دوخونه رد میشین...بوی متعفن اون به هیچ عنوان قابل تحمل نیست...شما فکرشو بکنید که کسایی که در کنار این رودخونه زندگی میکنن...نمیشه هی ما ازخودمون تعریف کنیم و بعد بگیم برامون انجام بدین...شهرداری اینجا شدیدا دچار باندبازیه ...البته در 2-3 سال اخیر تکون خورده و کارهایی قابل توجه هم انجام دادن...از جمله اقداماتی که برای سیستم فاضلاب انجام دادن...ولی درست که نگاه میکنید..انگار هنوز زمان جنگه...خیلی از کارها موقتی انجام میشه.

-- astm1834 ، Jul 29, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)