تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وزیر دفاع یک کابینه فمینیست

وزیر دفاع جدید اسپانیا که هفت‌ماهه باردار است، سان می‌بیند

کارمه خاسون (Carme Chacon) وزیر دفاع جدید اسپانیا، نخستین زنی است که بر این مسند تکیه می‌زند. خاسون ۳۷ ساله، روز دوشنبه در کنار خوسه لوئیس ساپاته‌رو نخست‌وزیر اسپانیا از یگان‌هایی از ارتش این کشور سان دید. خانم وزیر دفاع که پیش از این وزارت مسکن را اداره می‌کرده، هفت‌ماهه حامله است.

از ۱۷ وزیر کابینه جدید اسپانیا، ۸ تن مرد و ۹ تن زن هستند تا با حساب خود ساپاته‌رو، تساوی جنسیتی در کابینه جدید رعایت شده باشد. نخست‌وزیر سوسیالیست اسپانیا پیش‌تر صریحاً اعلام کرده بود: «من فمینیست هستم»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی مسخره می باشد

-- سیاوش ، Apr 16, 2008

let's go to Spain! z

-- sohrab ، Apr 16, 2008

این وزیر حمله است نه دفاع

-- علمی ، Apr 16, 2008

چه خوب! دوماه دیگه می تونیم حمله کنیم اسپانیا و اونجا به چنگ بیاریم ! (خوش خیال)

-- رضا ، Apr 16, 2008

نظرات برادران درباره ی عکس جالب بود!!!

-- بدون نام ، Apr 16, 2008

in ke chizi nis...ma am to kabine moon hamin joor im...

------------------------
دوست گرامی
لطفاً به خط فارسی بنویسید و از نوشتن به پینگلیش جداً پرهیز کنید
زمانه

-- elham ، Apr 16, 2008

مسلما اوضاع از وقتي که يک مرد وزير دفاع بوده است بدتر نخواهد بود. حالا بنشينم به تماشا که اينکه يک زن وزير دفاع باشد يا يک مرد آيا تفاوت معني داري خواهد داشت؟

-- يک پژوهش گر ، Apr 16, 2008

بهتره خانم وزیر استعفا بده

-- عباس از مشهد ، Apr 16, 2008

خوشمان آمد. زنده باد!

-- زیبا ، Apr 16, 2008

این یارو که زاپاترو نیست!!

-- مهدی ، Apr 16, 2008

وزیر دفاع نروژ هم زنه. ایشون اولین زنی نیست که وزیر دفاع شده!

-- علیرضا ، Apr 16, 2008

بسیار بسیار جای تاسف دارد. نظر دهندگان گویا به یک موضوع کمیک نظر میدهند. از نظر من بسیار تحسین برانگیز،غرورآفرین و افتخارآمیز هست، و از طرفی در مقام مقایسه با فرصتهای داده شده به زنان کشورم بی اندازه غم انگیز و غیر قابل تحمل. نمیدانم این فرهنگ بزدل مردسالار تا کی میخواهد حیاتی ترین و جدی ترین مسائل را به طنز و مسخره برگزار کند. فعلا که نونش را حسابی آخوندها میخورند.

-- علی 110 ، Apr 16, 2008

nemode zaheri tasavi hoghoghe zanan va maradan mardom espania ra bayad afarin goft.

-- ali m ، Apr 16, 2008

تنها انسان های متمدن و حتا نرمال هستند که با دیدن چنین زنی احساس غرور و انسانیت می کنند. ما ایرانیان فقط بلدیم بگوییم هنر نزد ایرانیان و بس!!! ولی اینار گویا ما هنرم فقط در گفتن و نوشتن چنین لاتائلاتی ست. و باید بگوییم هنر نزد اسپانیان است و بس. آفرين به این زن شیر صفت و با آن شکم واقعا زیبایش. و سپاسگزار از سایت زمانه که ما را در جریان سان دیدنی چنین زنانه قرار میدهد. واقعا که زیباست.

-- بدون نام ، Apr 16, 2008

خوبه.من فکر می کنم اگر دنیا دست زنها بود کثافت کاری ما مردا کمتر می شد. چون انان که زندگی رو می سازن واسه همین قدرش رو بیشتر می دونن

-- ASGAR ، Apr 16, 2008

اگر دنيا به دست زنان اداره ميشد ارامش بيشتري بر جهان حاکم بود .
يک روانپزشگ

-- محمد -ف ، Apr 16, 2008

با نظر روانپزشگ و بدون نام و علی کاملا موافقم.از سایت تشکر می کنم.

-- سارا ، Apr 17, 2008

عجب اتفاق جالبیه ... به به... به به

-- alilga ، Apr 17, 2008

مسلما كشوري كه زنان در اونجا بر مسند قدرت باشند بيشتر به فكر آرامش و رفاه جامعه هستند. زيرا طبيعت ذاتي زن تمايل به آرامش، تمايل به حيات و زيبايي داره. تجربيات كشورهايي كه زنان در مسند اجرايي هستند اين موضوع را به خوبي نشان ميده

-- ميترا ، Apr 17, 2008

خیلی جالب و البته مایه افتخاره. زنی با این شهامت واقعا تحسین برانگیزه. ای کاش این جامعه مرد سالار ما از این مسائل و رخدادها عبرت بگیرن . تا کی ما باید تبعیض میان زن و مرد را تحمل کنیم , خدا میدونه!!
با تشکر از زمانه بخاطر این خبر

-- فهیمه ، Apr 17, 2008

اكر معيارهاي درست براي انتخابي شايسته در نظر كرفته شده باشد زن يا مرد بودن فرقي ندارد.افراد ميروند ولي نتيجه اعمالشان مي ماند.

-- مهران ، Apr 17, 2008

اگه همه وزرای دفاع کش.رهای غربی از اناث باشند (همانطوری که در فرانسه و نروژ و اسپانیا اتفاق افتاد) خب دوتا حالت وجود داره: یا کلا جنگ و منگ و این حرفا تو دنیا کنسل میشه یا کل دنیا با جنگ نابود میشه

-- مهدی ، Apr 17, 2008

بسیار زیبا و تحسین بر انگیز است. شاید این موضوع از این جهت عجیب به نظر برسد که تازگی دارد اما از نظر توانایی های بالقوه زنان اصلا عجیب نیست.

-- آوا ، Apr 17, 2008

mardo0 zan farghi nadare be nazare man hame ensanha che mard che zan bayad az haghe yeksan o azadi barkhordar bashan dar harso0rat mito0ne khoshhal konande bashe

-- mahsa_66h ، Apr 17, 2008

Asgar dorost migeh!

-- R ، Apr 17, 2008

چقدر کامنت ، من هم نظر بدم عقب نمونم . نکته در مورد زنان فمینیست دهه حاضر ، رسیدن به مشاغل بالا و کلیدی و حفظ زنانگی ست . زنی با کفشهای پاشنه بلند و حامله و وزیر دفاع . این در حالی ست که زنان فمینیست دهه های قبل ، سعی می کردند برای رسیدن به برابری ورسیدن به فرصتهای شغلی برابر ، بر زنانگی خودشان پا بگذارند . البته زنان غربی امروز مدیون آن زنان هستند .

-- سمانه ، Apr 17, 2008

تو رو خدا اينقدر با مسائل روز ساده لوحانه برخورد نكنيد خيلي هم جاي تحسين داره كه يك زن آن هم باردار تونسته اين سمت رو قبول كنه و حتما خودش فكر كرده كه بعد از زايمان چه كار كنه ؟

-- شيرين ، Apr 18, 2008

hich chiz jaye tadol ra nemigirad.anhai ke zamani kamtar az hoghooghe khod daryaft mikardand hala bishtar az an entezar darand va in eftezah ast.(man nemitoonam farsi type konam sry)

-- AmirAli ، Apr 18, 2008

اينكه هنوز به اين موضوع توجه مي كنيم كه وزير زن بهتراست يا مرد بيانگر آنست كه شرح وظايف وزرا را نمي دانيم. بهتراست بجاي آن شناخت بهتري از نياز كشور دريك وزراتخانه بدست آورد.

-- جواد ، Apr 19, 2008

من عاشق قدرتی هستم که دست زنان باشد.

-- SHIMA ، Apr 19, 2008

چه وزیر دفاعی است که نتوانسته از خودش در برابر شوهرش دفاع کند اگر راست میگوسد حملات شوهرشو دفع کنه تا به این روز نیفته ....

-- رضا ، Apr 20, 2008

بنظر من اينكه يك انسان احساس مسئوليت به كارش داشته باشه چه مرد چه زن قابل تحسينه اما بنظر من فمنيستي معني اش اين نيست كه زنها كارهاي عجيب وغريب انجام بدهند چون بنظرم كساني كه دم از فمنيست بودن ميزنند اول خودشون پذيرفته ان كه از مردها كمترند و بعد درصدد اثبات اينند كه نه ما از مردها كمتر نيستيم. بنظرم موضوع اين خانم فمنيستي نيست .اون يك آدم استثنايي است كه توان انجام اين كار را داشته نه خوبه نه بد.هم خوبه هم بد.

-- رزيتا خاتون ، Apr 27, 2008

دولتمردان ایرانی یاد بگیرند.ها که اینقدر دم از عدالت می زنیم یک وزیر زن هم نداریم. بدبخت زنهای ایرانی

-- nancy ، May 5, 2008

mah ham khosheman amad .ama movafaghiate zanan chize jadidi nist.hame ie mardhaye bozorge tarikh ya madare bozorgi dashtan ya hamsare bozorgy!

-- homa ، Jun 18, 2008

اميدوارم ما هم كمي خجالت بكشيم و به جاي كتك زدن زن ها توي خيابون به خاطر پوششون حقوقشون رو بهشون پس بديم

-- رهام ، Jul 9, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)