تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

به اسم دموکراسی

بخش تازه‌ای از سریال بلند اعتراف‌گیری در تلویزیون دولتی ایران

شبکه اول تلویزیون دولتی ایران امروز برنامه‌ای را پخش کرد با عنوان " به اسم دموکراسی" که در آن رامین جهانبگلو، کیان تاجبخش و هاله اسفندیاری در مورد اقداماتی که عنوان براندازانه برای آن انتخاب شده بود، به تفصیل سخن گفتند.
این برنامه بخش تازه‌ای از سریال بلندی است ک سال‌هاست گاه‌گداری از صدا و سیمای ایران با عنوان اعترافات، پخش می‌شود و بازیگران آن کسانی هستند که مدتی را در زندان گذرانده‌اند یا هنوز هم مانند اسفندیاری و تاجبخش در زندان به سر می‌برند.

Share

نظرهای خوانندگان

اگر اعتراف گرفتن از افراد دربند و زنداني، مستند و معتبر بود پس خيلي از آقايون انقلابي در زمان شاه اعترافاتي كرده اند كه از تلوزيون هم پخش شده است. پس همه ي آن ها را بايد ساواكي بناميم؟ در حالي كه مي بينيم بعد از انقلاب همان ها يي كه در زندان هاي ساواك اعتراف كرده بودند بعد از انقلاب به زنداني شدنشان توسط ساواك افتخار كرده و پست هاي مهمي هم دريافت كردند. اين كار جمهوري اسلامي مثل ساواك و حتي به مراتب شنيع تر است. همه ي اين ها نشان مي دهد كه جمهوري اسلامي به شدت ترسيده است كه سعي مي كند با اين كارها روشنفكران و فعالان حقوق بشررا بترساند.

-- حسين ، Jul 18, 2007

واقعا براتون متاسفم. برای هر چیزی یه داستانی میسازید.

حالا منظور شما از زندان چیه ؟

-- بدون نام ، Jul 19, 2007

این اعترافات دیگر کهنه و پوسیده شده ، حکومت اسلامی با این اقدامات خود را مسخر تر از آنچه هست میکند ...

-- امیر ، Jul 19, 2007

این جور اعتراف گیری دیگر کهنه و پوسیده شده ، حکومت اسلامی با این کارها خود را مسخره تر از آنچه هست میکند

-- امیر ، Jul 19, 2007

این جور اعتراف گیری دیگر کهنه و پوسیده شده ، حکومت اسلامی با این کارها خود را مسخره تر از آنچه هست میکند

-- امیر ، Jul 19, 2007

در حالی که در همه جای دنیا اعتراف در زندان و بدون حضور وکیل هیچ ارزشی ندارد خیلی متاسفم که در ایران از این گونه روشها برای فریب عوام استفاده می شود.!!!!!!

-- سعید ، Jul 19, 2007

بعضی آشکار سازی و شفاف سازی ها به باز شدن ذهن مردم کمک می کنه و ضمناً در این برنامه در چهره ی هیچ یک از اعتراف کنندگان حالتی از عصبی بودن یا تحت فشار بودن دیده نمی شه به امید فاش شدن حقایقی تازه تر....

-- amin ، Jul 19, 2007

از اين برنامه ها بسيار از تلويزيون ايران پخش شده است كه نمونه مهم آن پخش مصاحبه اي كه آقاي منوچهر محمدي كه آقايون اون رو از متهمان رديف اول ماجرا هاي 18 تير 1378 مي دونند بود كه در آن مصاحبه آقاي محمدي از همين حرف ها مي زد و حالا كه برادرش رو در زندان كشتند خودش هم از ايران فرار كرد! يا كشتن خبرنگار كانادايي خانم زهرا كاظمي كه به دست مامورين وزارت اطلاعات در 209 اوين كشته شد! و چه بسيار كساني كه در همين 209 اوين به جرم زنداني سياسي و اقدام عليه امنيت ملي كشور كشته نشده اند!!!

-- آرش ، Jul 19, 2007

این برنامه ها دیگه تکراری شده هرکی زیر شکنجه های این رژیم باشه مجبور میشه از این حرفها بزنه

-- saeed ، Jul 19, 2007

بنام خدا
من در پاسخ به حسین باید بگویم که اعترافات آین سه تا با زور و جبر نبوده تا اینکه عملشان همچون ساواک باشد و ما کاری هایی که آمریکا با ما کرده را از زبان خودشان می شنویم و هیجکدام از نوشته های شما دلالت بر ترس جمهوری اسلامی ایران نمی کند.
شواهد می گوی آنچه را که آمریکا بر سر شکنجه دیدگان گوانتانامو می آورد، تنها شکنجه نیست، بلکه از مسلمانان در آنجا از حضرت قائم می پرسند که این دلیل ترس آمریکا از ایران زمینه ساز ظهور امام زمان است و اینک جمهوری اسلامی ایران در اعلام خیانت های برخی علیه ایران دست به ساخت به اسم دموکراسی زده است.
در دوران انقلاب آنچه را که می گفتند در زیر شکنجه های ساواک جز با زور و جبر نبود.
اگر گفته ی شما صحیح بود پس چه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و این سه نفر بوده در حالی که صدها نفر سالانه از اهالی ایرانی مقیم آمریکا و دیگر نقاط جهان به آن سفر می کنند و همه طی این سالها بنا بر گفته ی شما مورد اعترافات ایران بودند در حالی که شواهد گواه رابطه بین آن سه نفر و آمریکا است.
با تشکر از آقا حسین H.M

-- H.M ، Jul 19, 2007

dooste aziz H.M bayad behetoon begam engar shoma to donya nistid.to amrica enghad azadi hast keh khode kongere amrica elam kard to goantanamo shekanje soorat migire.farghe ma ba amrica dar kamtarin hadesh ineke to amrica har etefaghy biofte elam mikonan to iran na tanha hame in kara beh tarze bad tary soorat migire balke elam ham nemishe.behaye inke beh keshvare dige irad begiri bia keshvaret ro dorost kon.in film neshoon mide cheghad hokomate iran SOSt hast keh ba 3 nafar enghelab rokh mide.

-- shayan ، Jul 19, 2007

ماجرای این برنامه داستان همیشگی درگیری و نزاع محافظه کارانه دو کشور ایران و آمریکاست. البته این سناریوی مضحک و خنده دار بیشتر از سوی جمهوی اسلامی در 27 سال گذشته دنبال شده است و این داستان ادامه دارد ....

-- داریوش ایرانی ، Jul 19, 2007

moz hek
az nazar jorm shenasi anan jorme hanoz mortakeb nashodeh bodan banabar in nemitavan anan ra zendani kar pas in barname be har sorat mahkom ast

-- rozbeh ، Jul 20, 2007

من فکر می کنم کسانی که برای جاسوسی و براندازی اقدام می کنند باید فکر عواقب کارشان باشند. اگر نمی خواند تصویرشان در تلویزیون یک کشور پخش شود واعترافاتشان افشا گردد پس بهتر است دست به جاسوسی و براندازی نزنند.

من در آمریکا این همه بحث در مورد آزادی و حقوق بشر در ایران می شنوم ولی یک نفر پیدا نمی شود به من بگوید اگر ایران چنین دشمن خطرناکی برای آمریکا است برای چه دولتمردان آمریکا باید نگران آزادی مردم در آن کشور باشد یا از عدم آزادی آن ها ناراحت باشند؟ لطفا به من نگویید "برای اینکه جرج بوش آدم دلرحمی است" چون ممکن است از خند روده بر شوم.

-- John A. Dangerbrooks ، Jul 20, 2007

خوب هر آدم عاقلي ميفهمه كه اينها همه برنامس و به زور آنهارا وادار به چنين حرف هايي كردند.

-- morteza ، Jul 20, 2007

به آن بنده خدایی بی اسم و رسم که می گفتند که آمریکا از آقا امام زمان می ترسه و شرایط اعتراف گیری شرایط گل وبلبلی پیشنهاد می شه یک چند وقت برای گذراندن تعطیلات برن اوین و بعد از آن شرایط گل وبلبل به کرده و ناکرده اشان اعتراف نکردند قبول می کنیم آمریکاییها از آقا امام زمان و نایب برحقشان چقدر وحشت دارند

-- سمانه ، Jul 21, 2007

حضرات موافق امور شنیع نظام، دولت و صداوسیما!
خودتان را گول می‌زنید و توجیه می‌کنید یا خدای‌ناکرده مرتکب همین افعال می‌شوید؟
یا ناآگاه هستید که خدا شما را به راه برگرداند یا نااهل و ظالمید که خدا برتان دارد.
از کی تا حالا یک جاسوس بعد از این همه اعترافات رنگ و وارنگ آزاد می‌شود و می‌رود ور دل همان دولتی که او را فرستاده؟ در مهربان‌ترین حکومت‌ها (اروپایی‌ها را می‌گویم نه این‌جا را) اشد مجازات را برای خیانت به وطن قایل می‌شوند.(منظور جهانبگلو و امثالهم است). البته آقایان نتایج بهتری از این گونه شوهای اظهر من‌الشمس می‌گیرند: فریب عده‌ای چون شما برای ادامه جنایتکاری.
از کی تا حالا جاسوسان این‌قدر مشهور و با اسم و رسم هستند و درست ‌زمان مرگ یاعیادت نزدیکان خود را برای عملیات انتخاب می‌کنند؟
کسی هم نگفت که جناب بوش انسان خوب و فلان و بهمانی است، نیازی به قیاس نیست، هر چند که آن جناب حداقل نسبتا به فکر مردمان خودش هست، چشم باز کن، جنایت در این مملکت چشم‌هایت را کور می‌کند: از انتصاب فلان جوانک گذشته و حال و فامیل-معلوم به چند پست گرفته، از کلمات رکیک فلان زنک که برادر و پدرش از او شرم دارند و از ادبیات قبیح و نادانی مفرط ریاست جمهور مملکت، به قول همان آقا تو را به خدا نگویید دکتر است و سرش می‌شود و ... که هر بچه‌ای که یک ترم اقتصاد خوانده باشد به مدرکش شک می‌کند.
بله، البته چشم بستن روی این قبیل افعال و بالا کشیدن مزایا حالی دارد، اما در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد. حکومت فاسد گریبان خودی‌هایش را هم می‌گیرد و چه‌بسا بدتر.
به‌هر ترتیب در این مملکت هر که خرده عقلی دارد و زیاد وابسته نزدیکان نیست، از این مملکت گل و بلبل و آزادی در حد و حدود خفقان فرار می‌کند. هیچ نخبه‌ای را دیده‌اید که شیفته کار و زندگی در این‌جا باشد، البته شاید کسی آرزوی بند 209 داشته باشد، کسی چه می‌داند!

-- No Name ، Jul 21, 2007

در پاسخ اون اقائی که نوشته در جواب حسین
تو نمی خواد سنگ گوانتانامو رو به سینت بزنی .
این وضعیت مسخره رو خیلی وقت پیش ادمهای بزرگی مثل منتظری پیش بینی کرده بودند.توی مملکتی همه دم از دموکراسی می زنند تنها چیزی که حرفش شنیده نمی شه قانون اساسی که اینطور که معلموه خیلی به ضرر آقایونه برادرم بهتره چشمت رو باز کنی بیشتر مطالعه کنی و بفهمی که چی باید مطالعه کنی هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه برو بخون واقعیت رو بخون و بفهم که داری سنگ چه ادمهایی را به سینه می زنی اینها کسانی هستند که از مولا علی عدالت رو تحریف کردند و به اسم اون زیر بیرق اسلام تحریفیه خودشون دارند می دند به خورد ملت
واقعیت اینه که قدرت همه چیز رو از آدمها می گیره شرف انسانیت عرق ملی اصلیت و ... حالا این بتهایی که توی ایران ساخته شدند کجا به کار خواهند اومد خیال می کنی حاضرند منافعشون در خطر ببینند و حرفی نزنند ؟ نه معلومه چیزی رو که 30 سال هم خودش از اون خورده و هم کلی آدم گشنه دیگر رو سیر کرده رو من هم از دست نمی دم پس بدون برای رسیدن به هدفشون شکنجه که هیچی آدم هم می کشند و کاری ندارند که این آدم کی باشه من تو یکی از خاک این مملکت. من با حسین 100% موافقم

-- crusader ، Jul 22, 2007

میدونید اشکال کار در کجاست؟
مشکل شما که مخالف جمهوری اسلامی هستید اینه که طرز فکر و ایده آلهاتون غلطه و با اسلام مخالفه علتش هم اینه که دین اسلام رو نشناختید و پیشرفت های مادی غرب چشماتونو کور کرده...

-- علی ، Aug 10, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)