تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

یک انسان کامل

«دست‌ها و پاهای گسترده شده یک انسان بی‌عیب و نقص و متناسب، هم درون یک دایره قرار می‌گیرند و هم درون یک مربع» (AFP PHOTO | Sam YEH)

مردی در جریان «نمایشگاه مرد رنسانس، رمز علمی داوینچی» در تایپه تایوان، نقش مرد ویترووین(the Vitruvian Man) را بازی می‌کند. «مرد ویترووین» نام نقاشی بسیار معروف داوینچی است که در آن تناسب بدن انسان مورد توجه علمی و هنری است.

«دست‌ها و پاهای گسترده شده یک انسان بی‌عیب و نقص و متناسب، هم درون یک دایره قرار می‌گیرند و هم درون یک مربع» این نظریه ویتروویوس، معمار رومی و یکی از طرفداران هندسه مقدس فیثاغورثی است که بعدها لئوناردو داوینچی موفق شد آن را با ترسیم تصویر مرد ویترووین نمایش دهد.

نمایشگاه مرد رنسانس از ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ در «مرکز ملی آموزش علمی تایوان» افتتاح شده‌است. در این نمایشگاه که شش ماه ادامه خواهد داشت، بیش از ۶۰ قطعه از ابزارآلات ابداعی داوینچی در معرض بازدید عموم خواهد بود.

Share

نظرهای خوانندگان

«داوینچی» عصاره و خلاصه‌ي یک مرد «رنسانس»ي‌ست. او نه تنها نقاشي زبردست، بلکه یک دانشمند و مخترع بود که ایده‌های‌اش قرن‌ها جلوتر از زمان او حركت مي‌كرد. نوشته‌هاي به‌جاي مانده از داوينچي (که بیش‌تر از ۵۰۰ صفحه است)،شامل موضوعات مختلفی از قبیل ستاره شناسی، آناتومی اندام انسان، گیاه شناسی، زمین شناسی و اختراعات گوناگونی‌ست که هیچ گاه در دوران زندگی‌ا‌ش،جدي گرفته نشد.
عكس،متفكرانه‌ عكاسي شده.

-- ح.ش ، Jun 30, 2007

عالی بود واقعا این هندسه همه جا کاربرد دارد

-- حسین کاراندیشیان ، Jun 30, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)