رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ آبان ۱۳۸۹

نزديک به ۷۰ کشته در عمليات انتحاری پاکستان

در يک عمليات انتحاری در مسجدی در حومه پيشاور واقع در شمال پاکستان، حداقل ۶۶ نفر از نمازگزاران روز جمعه کشته شدند. در عمليات مشابه ديگری در اين کشور سه نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش رويترز اين عمليات انتحاری در منطقه‌ای به نام دره آدم خيل به وقوع پيوست.


شهيدالله، مقام عالی دولتی در استان خيبر پختون‌خوا اعلام کرد که مسجد فوق بر اثر اين عمليات فروريخت.

اين مقام همچنين با اعلام شناسايی نزديک به ۸۰ زخمی که حال برخی از آنان وخيم گزارش شده است گفت که امکان دارد بر تعداد زخمی‌شدگانی که وضعيت آنان وخيم است افزوده شود.

مسئولان يک بيمارستان در پيشاور گفته‌اند که دو کودک جان خود را در اين انفجار از دست داده‌اند.

زمانی که تروريست انتحاری اقدام به عمليات انفجاری کرد حدود ۳۰۰ نفر نمازگزار در سالن بزرگ مسجد «والی» گرد آمده بودند. شهيدالله افزود نگهبانان در ورودی نتوانستند اقدامی صورت دهند.

يکی از شاهدان عينی که ۱۵ سال سن داشت گفت: «من نمازم را تمام کرده بودم که ناگهان صدای مهيب انفجاری بلند شد. به روی زمين پرت شدم و ديگر متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد.»

اين عمليات انتحاری پس از سوء قصد ماه سپتامبر گذشته در نوع خود بی‌سابقه بود. در سوم سپتامبر يک انفجار تروريستی در ميان صفوف شيعيان در شهر کويته پاکستان که پس از نماز به‌مناسبت روز قدس راه‌پيمايی می‌کردند، جان ۵۳ نفر را گرفت.

اين نخستين بار نيست که در ايالت خيبر پختون‌خوا عمليات تروريستی صورت می‌گيرد. مرداد ماه گذشته نيز در يک حمله انتحاری مقابل منزل ميان افتخارحسين وزير اطلاع‌رسانی دولت اين ايالت در شهر نوشهره، هفت نفر کشته و نزديک به ۲۵‬ تن زخمی شدند.

همزمان با انفجار امروز در اين منطقه، آسوشيتدپرس نيز از انفجار سه نارنجک در يک مسجد متعلق به سنی‌ها در نزديکی پيشاور خبر داد که طی آن سه نفر کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند.

در ماه‌های اخير حملات انتحاری در پاکستان افزايش يافته است. برخی از صاحب‌نظران اين اقدامات تروريستی را ناشی از اختلافات مذهبی در اين کشور می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اسلام در ایران پایه گذار تروریسم اسلامی ست. مجاهدین و به پیرو آنها حکومت اسلامی حدود پنجاه سال یا شاید قدری کمتر است که پایه و بنیان تروریسم اسلامی را در جهان نهادند. مجاهدین با ترورهای کور خود از آمریکاییها در دهه هفتاد میلادی و حتا مسئله ی سیاهکل که چهار تا پاسبان بدبختی ماهی دوهزار تومان حقوق را کشتند و هنوز هم جشنش را می گیرند و سیاهکل را اوج قدرتشان می دانند. ( البته می دانم که خواهند گفت سیاهکلیان چپی و کمونیست بودند ، اما خواهم گفت که ما هرگز در ایران کمونیست نداشته ایم، اینها همشان دستهای آلوده کمونیستها را می لیسند، کجاشان کمونیست است؟ حزب توده؟ یا چپهایی که پاسبانها را برای جامعه ی بی طبقه سربریدند؟؟!! اینها تا مغز استخوانشان پیروان علی هستند، با ادا در آوردن و خواندن دوتا جزوه از لنین آدمکش و استالین که کمونیست نمی شود...) در هر حال اسلام ایرانی و روحانیت از فتوا دهندگان و پایه گذاران تروریسم کور اسلامی هستند. سابق بر این در پاکستان مثلا سر نر بودن یا ماده بودن اسب امام حسین جنگهای خونینی می شد، در مورد حلال زادگی یا حرام زادگی فلان و بهمان درگیری های خونینی بین شیعیان و سنی ها می شد ولی تا سال 1987 میلادی ترور و حمله ی انتحاری و انفجاری نشده بود. این روحانیت شیعه ی ایران بود که پایه گذار القاعده و سرمشق تمامی ترورهای کور اسلامی در سراسر جهان شد. یک لحظه ابوشریف فرمانده سابق سپاه را بیاد آورید که خمینی برای اینکار او را به پاکستان و به عنوان سفیر و رایزن فرستاد!!! خواهش می کنم بیاد داشته باشید که بزودی این ترورها سراسر ایران را نیز خواهد گرفت. برای بر چیدن این حکومت تروریست پرور و تروریستگستر باید هر چه زودتر بساط این حکومت توسط خود ایرانیان جمع شود . در غیر این صورت آمریکاییها و غربی ها و شرقی ها این بساط را جمع خواهند کرد و صورت حساب هزینه اش را خودشان از حساب ما برخواهند داشت.
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Nov 6, 2010 در ساعت 05:39 PM