رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ مهر ۱۳۸۹
زهرا رهنورد:

«نسرين ستوده و زنان زندانی را آزاد کنيد»

زهرا رهنورد، در نامه سرگشاده‌ای خطاب به آيت‌الله صادق آملی لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران خواهان آزادی نسرين ستوده، وکيل بازداشت‌شده و همه زندانيان سياسی ايران شد.

به گزارش سايت کلمه، زهرا رهنورد، از مخالفان دولت کنونی ايران، در نامه خود به‌ويژه بر آزادی همه زندانيان سياسی زن تأکيد کرده است.


وی نوشته است: «سزاوار نيست در نظامی که به‌نام اسلام شهرت دارد، زنان در زندان باشند.»

زهرا رهنورد زندانيان سياسی زن را «فرهيختگان و آزادی‌خواهان و صاحبان فکر و انديشه و نظر» دانسته و برای نمونه نسرين ستوده را مثال زده است که «با دو فرزند کوچک در حالی دستگير شده است که مصونيت يک وکيل در حين انجام وکالت از بندهای قانون مربوطه است.»

رهنورد: سزاوار نيست در نظامی که به‌نام اسلام شهرت دارد، زنان در زندان باشند

نسرين ستوده، وکيل پرونده‌های حقوق بشری و از فعالان جنبش زنان در ايران که از ١٣ شهريور ١٣٨٩ بازداشت شده در سلول انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوين به سر می‌برد.

وی به «اقدام عليه امنيت کشور» و «تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی» متهم شده است.

نسرین ستوده بیش از ٢٠ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. مدافعان حقوق بشر در ايران می‌گويند که خانم ستوده تحت «شکنجه» قرار دارد.

خانواده وی و نسیم غنوی، وکیل او، از آن جا که از وضعيت خانم ستوده در زندان بی خبرند، نگران سلامت وی هستند.

زهرا رهنورد با نام بردن از گروهی از زنان زندانی که پس از وقايع انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران دستگير شدند و رد اتهاماتی نظير همکاری آنان با سازمان مجاهدين خلق؛ وجود زنان زندانی را «لکه ننگی بر پيشانی نظام» دانسته است.

خبرگزاری حقوق بشر ايران (رهانا) روز اول مردادماه امسال گزارش داد که ٢۵ زندانی سياسی زن در بند عمومی زندان اوين به سر می‌برند.

اين خبرگزاری افزود به‌جز شیوا نظرآهاری، محبوبه کرمی، کبری زاغه‌دوست، فرح واضحام و فاطمه خرمجو که در بلاتکلیفی هستند برای بقيه بيش از ١١٠ سال حکم زندان صادر شده است.

به گزارش «رهانا» در سلول‌های انفرادی اوين و بندهای ديگر زندانيان سياسی، زنان ديگری نيز وجود دارند که در وضعيت دشواری به سر می‌برند. از جمله زهرا جباری، شهروند ايرانی ـ هلندی که در روز عاشورا بازداشت شده و همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوين به‌سرمی‌برد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از سایه زن ها می ترسند چه برسد از وجود مبارکشان که در عرصه سیاسی رو دست مردها بلند شده اند بیشترین ظلم در ج اسلامی نصیب زنان ایرانی شد فکر می کنند با زندانی کردن این زنان شجاع فریاد اعتراضی دیگر زنان مبارز را خاموش خواهند کرد اما بدانند این خانم های محترم و از جان گدشته نیمی بیشتر از جمعیت ایران را تشکیل می دهند که تا رسیدن به حکومت دمکراتیک در ایران از پا نخواهند نشست .
با زندانی کردن چند زن شجاع فقط زندان ها را پر می کنید با دیگر زنان منتظر فرصت برای تسویه حساب با شما ظالمان چه خواهید کرد ؟؟

-- حامی ازادی ، Oct 17, 2010 در ساعت 11:16 AM

خوب شد مساله خانم ستوده بعد از عبور از فیلتراستصوابی first lady تبدیل شد به خبر مهم . چندین روز است خانم عبادی و چند تن از اعضای نهضت آزادی و ملیون در مورد ایشان اخطار میدهند و خواهان توجه همه به وضعیت وخیم ایشان در اثر اعتصاب غذا هستند ولی انگار نه انگار . جالبتر اینکه کامنت گذاران رسمی که همیشه ذیل اخبار مربوط به گنجی و سروش و خاتمی و کروبی و .... فورا حاضر و به لجن پراکنی مشغول می شوند الان ساکتند .

-- sansor chihay nashi dar web saite hay khas ، Oct 17, 2010 در ساعت 11:16 AM