رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۸ مهر ۱۳۸۹

یزدی: با رئیس جمهور شدن مشایی مخالفیم

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مصاحبه با هفته‌نامه پنجره گفت که اسفندیار حیم‌مشایی، رئیس دفتر ریاست جمهوری با خرج کردن «پول بی‌حساب مردم» درصدد رییس‌جمهور شدن است.

وی با بیان اینکه اسفندیار رحیم‌مشایی این‎قدر پیش ما «مردود» است که حاضر نیستیم با وی ملاقات کنیم، از تقاضای محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم برای ملاقات احمد جنتی و محمد یزدی با اسفندیار رحیم‌مشایی خبر داد.

به گفته وی احمد جنتی با رد این درخواست رئیس جمهور گفته‌است: «یعنی ما هم این بدنامی را پیدا کنیم که با آقای مشایی ملاقات کرده‎ایم؟»

محمد یزدی:به هر قیمتی که باشد موافقت نخواهیم کرد که آقای مشایی رییس‌جمهوری مملکت شود

برخی سخنان و دیدگاه‌های اسفندیار رحیم‌مشایی با مخالفت شدید مراجع تقلید و نیروهای اصول‌گرا روبرو شده‌است. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز با هشدار به محمود احمدی‌نژاد در رابطه با اسفندیار رحیم‌مشایی از وی خواسته بود که وی را از سمت معاونت خود عزل کند.

محمد یزدی در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت: «در آینده اگر آقای مشایی به‎عنوان رییس‌جمهوری مطرح شود، اولین تشکلی که رسما و صریحا مخالفت خواهد کرد، جامعه مدرسین است و اگر بنده در قید حیات باشم، قطعا با این موضوع مخالفت خواهم کرد و به هر قیمتی که باشد موافقت نخواهیم کرد که آقای مشایی رییس‌جمهوری مملکت شود.»

یزدی:«فاصله هاشمی با رهبری زیاد است»
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه در «سران فتنه» به پشتیبانی اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری خیلی کارها کردند، افزود: «خوشبختانه مقام معظم رهبری تدبیرهای بسیار خوبی داشتند و تبیین کردند که حساب ایشان از سران فتنه جداست و در نهایت این اواخر دوستان گفتند که شما حساب‎تان را از فرزندان‎تان جدا کنید، زیرا شما یک موقعیت و فرزندان‎تان موقعیت دیگری دارند.»

در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری، اکبر هاشمی‌رفسنجانی خواهان دلجویی از مخالفان دولت شد و از سرکول آنها از سوی دولت انتقاد کرد.

محمد یزدی:به هر قیمتی که باشد موافقت نخواهیم کرد که آقای مشایی رییس‌جمهوری مملکت شود

شماری از بستگان ونزدیکان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در وقایع پس از انتخابات بازداشت شدند و محسن هاشمی، فرزند وی وی تحت تعقیب قضایی قرار دارد.

محمد یزدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد از اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان گفت که وی در پی طرح تشکیل شورای رهبری است و پیش از این نیز این مسئله را مطرح کرده بود.

به گفته رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مسئله تشکیل شورای رهبری مبنای فقهی و علمی ندارد، بلکه مبنای روشنفکری دارد، چون یک مجتهد هیچ‎وقت نمی‌تواند مقلد باشد و با نظر شورایی بحث کند.

وی می‌گوید که فاصله اکبر هاشمی رفسنجانی با رهبر جمهوری اسلامی زیاد است و او باید این فاصله را کم کند.

رئیس سابق قوه قضائیه با بیان اینکه «قضیه‌اش» با اکبر هاشمی رفسنجان حل شدنی نیست، ادامه داد: «آقای هاشمی یک نوع تفکری دارد و ما هم یک تفکر دیگر، ما روشش را نمی‌پسندیم و با خودش هم صحبت کرده‎ایم، ولی تخریبش را هم جایز نمی‌دانیم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فرزندان هاشمی هر چقدر هم پرونده خرابی داشته باشند به یک هزارم جنایتهای مجتبی خامنه ای هم نمیرسند. صد رحمت به دزد تا خونخوار ادمکش.

-- ali ، Oct 9, 2010 در ساعت 03:40 PM

آقای با هوش و دانا احمدی نژاد هم همین کارهای مشایی را کرد و رییس جمهور شد و شما خفقان گرفتید مشایی هم همین کارها را خواهد کرد و شما نمی تونید هیچ کاری بکنید .

-- بدون نام ، Oct 10, 2010 در ساعت 03:40 PM

چه اصراری بر تکرار ضمیر «ما» دارد این جناب یزدی!

-- آرمان ، Oct 10, 2010 در ساعت 03:40 PM