رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ مهر ۱۳۸۹

«به‌زودی نظام سرمايه‌داری سقوط می‌کند»

محمود احمدی‌نژاد در سخنانی در شهر آبادان گفت: «من تنها دو سوال درباره ۱۱ سپتامبر مطرح کردم می‌بينيد که چطور به هم ريخته‌اند. مگر من چه گفتم.»

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران، بار ديگر بر سخنان جنجال‌برانگيز خود در شصت و پنجمين نشست عمومی سازمان ملل تأکيد کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) وی گفت: «حادثه‌ای به نام ۱۱ سپتامبر ايجاد کرده‌اند و همه انقلابيون و عدالت‌خواهان را متهم کردند و بعد به افغانستان و عراق حمله کردند و صدها هزار نفر را کشتند و هنوز هم به کشتار خود ادامه می‌دهند. »

احمدی‌نژاد افزود: «ما گفتيم اين حادثه توسط يک گروه بی‌طرف بررسی شود و اگر لازم شد دادگاهی تشکيل شود و اگر در آن دادگاه کسی محکوم شد او را مجازات کنند.»

احمدی‌نژاد: وقتی از سئوالات من عصبانی می‌شوند معلوم می‌شود که کاسه‌ای زير نيم کاسه است

وی تأکيد کرد: «آن‌ها يک ماجرای مهم می‌سازند و به بهانه آن می‌خواهند به هر کس خواستند حمله کنند. معلوم است طراحی آن‌ها چيست.»

احمدی‌نژاد درباره واکنش کشورهای غربی در اين‌باره گفت: «وقتی از سئوالات من عصبانی می‌شوند معلوم می‌شود که کاسه‌ای زير نيم کاسه است.»

محمود احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود نظام سرمايه‌داری جهانی را در حال «سقوط» ارزيابی کرد و افزود: «به لطف انديشه اسلام ناب، کل نظام سرمايه‌داری که روزی خود را جای خدا قرار داده بود در حال سقوط است.»

وی در رابطه با تحريم‌های جهانی عليه جمهوری اسلامی ايران نيز سخنان اخير خود را تکرار کرد و گفت: «اصرار دارند که بگويند که تحريم‌ها اثر دارد. برخی بين خودشان می‌گويند که دو سال بعد از تحريم به ايران هجوم می‌آوريم.»

احمدی‌نژاد افزود: «هر غلطی می‌خواهيد دو سال بعد انجام دهيد همين الان انجام دهيد. اميدشان به عده‌ای است که سرشکسته‌تر از خودشان هستند.»

احمدی‌نژاد گفت: کاری نمی‌توانند بکنند آن‌قدر دچار مشکل و ضعف هستند که نمی‌توانند خودشان را اداره کنند و به فضل الهی به زودی شاهد سقوط نظام سرمايه‌داری در دنيا خواهيم بود.»

محمود احمدی‌نژاد در سفر اخير خود به نيويورک در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف و همچنين در نشست سازمان ملل متحد همين سخنان را گفته بود.

اظهارات احمدی‌نژاد در مورد واقعه تروريستی ۱۱ سپتامبر با مخالفت کشورهای غربی مواجه شد و باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا آن را «توهين‌آميز» و «مشمئز‌کننده» خواند.

به‌هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل نمايندگان آمريکا و ۲۷ کشور اروپايی سالن نشست را به نشانه اعتراض ترک کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تو اگه راست میگی برو آب اشامیدنی برای مردم خرمشهر را درست کن. راستی کا محمود ولک درستی تو آبادانی ولی کا لاف هم حدی داره.

-- کاوه ، Sep 27, 2010 در ساعت 12:25 PM

برای چپ ها اگر دلبری کند خوب است ؟ اما برای کوروش و مکتب ایران ایراد دشت ؟
این اتفاقی است که هیچ چپی در مورد نظرات دشمن آفرین ۱۱ سپتامبر چیزی نمیگوید ؟

-- sansor konndegan ، Sep 27, 2010 در ساعت 12:25 PM