رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ مرداد ۱۳۸۹

دیدار زهرا رهنورد با خانواده اسانلو

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی با خانواده منصور اسانلو، رئیس زندانی سندیکای کارگری اتوبوسرانی تهران دیدار کرده است.

منصور اسانلو، از رهبران سندیکای کارگری اتوبوس‌رانی تهران از سال ١٣٨٤ تا کنون بارها به دلیل مبارزات کارگری بازداشت شده است. اسانلو آخرین بار در سال ١٣٨٦ بازداشت شد و تاکنون در زندان به سر می‌برد.


رهنورد در خانه منصور اسانلو، عکس از جرس

به گزارش تارنمای جرس، رهنورد در این دیدار از «برخوردهای غیرانسانی و غیرقانونی» با زندانیان سیاسی و خانواده‌های‌ آن‌ها انتقاد کرد.

همسر میرحسین موسوی گفته که «روز و روزگار، چنین نخواهد ماند و سختی‌ها با پایداری و امید و صبوری به فرجام خواهد رسید.»

مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت ایران نیز ٢٧ تیر به دیدار خانواده اسانلو رفت.

مادر منصور اسانلو در دیدار با کروبی گفت که ماموران امنیتی، دوم تیر زویا صمدی، عروس خانواده اسانلو را ربوده و مورد شکنجه قرار داده‌اند.

مادر منصور اسانلو افزود: «آن‌ها به شدت وی را کتک زدند به طوری که بسیاری از نقاط بدن وی کبود شده است و در ساعات پایانی شب زیر پل سیدخندان از ماشین به بیرون پرتابش می‌کنند.»

مهدی کروبی در دیدار با خانواده منصور اسانلو گفته بود:رفتارهای وحشیانه‌ای که اکنون بر افراد و خانواده‌ها وارد می‌شود، ظلمی‌ است که نظام شاه هم با آن‌ همه فساد، این چنین رفتاری را با خانواده‌ها انجام نمی‌داد

مهدی کروبی در دیدار با خانواده منصور اسانلو گفت که «رفتارهای وحشیانه‌ای که اکنون بر افراد و خانواده‌ها وارد می‌شود، ظلمی‌ است که نظام شاه هم با آن‌ همه فساد، این چنین رفتاری را با خانواده‌ها انجام نمی‌داد.»

چندی پیش ماموران وزارت اطلاعات با بازداشت زویا صمدی از وی خواسته بودند که «تعهد» بدهد، بعد از آزادی منصور اسانلو وی از کشور خارج می‌شود و دست به هیچ اقدامی نخواهد زد.

سندیکای اتوبوسرانی نخستین بار در سال ١٣٤٧ در ایران تاسیس شد ولی فعالیت‌های آن بعد از انقلاب اسلامی متوقف شد. این سندیکا فعالیت‌های خود را دوباره از سال ١٣٨٤ آغاز کرد.

اسانلو هم اکنون در زندان رجایی‌شهر کرج در چهارمین سال زندان خود به سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

معلوم نیست، اینگونه دیدارها و مهمان بازی های خواهر زهرا، برادر میرحسین و دیگر اصلاح طلبان نظام فاسد اسلامی، چه موقع تمام می شود!؟ این بازی ها دیگر خسته کننده شده است!
سندیکای اتوبوسرانی،

-- Sandika ، Jul 23, 2010 در ساعت 10:36 AM