رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹

ابلاغ طرح مبارزه با «بدحجابی‌» در دانشگاه‌ها

حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح برخورد با «بدحجابی» را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد.

به گزارش امروز چهارشنبه خبرگزاری مهر، در این ابلاغیه بر اهمیت «رعایت حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شده است.

این طرح در شرایطی ابلاغ می‌شود که در هفته‌های اخیر، برخی مسئولان فرهنگی و سیاسی، خواستار جدیت در برخورد با «بدحجابان» در دانشگاه‌ها شده‌اند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم: «ابلاغیه حراست وزارت علوم در راستای مبارزه با بدحجابی خیلی کلی است و در آن تنها تاکید شده که حجاب در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود»

جلیل دارا، مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره کیفیت این ابلاغیه گفته است: «ابلاغیه حراست وزارت علوم در راستای مبارزه با بدحجابی خیلی کلی است.»

به گفته آقای دارا، در این ابلاغیه «دستورالعمل مشخصی تعیین نشده، بلکه به طور کلی گفته شده که در فضای دانشگاه‌ها برخورد با بدحجابی جدی گرفته شود.»

داوود رنجبران، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها هم گفته با کسانی که تذکرات مستمر درباره حجاب را نمی‌پذیرند، باید برخورد «سلبی» کرد.

به گفته آقای رنجبران، «با این افراد باید از طریق ظرفیت‌های قانونی و ابزارهای سلبی مانند حراست و کمیته انضباطی برخورد شود.»

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفته با کسانی که تذکرات مستمر درباره حجاب را نمی‌پذیرند، باید برخورد «سلبی» کرد

پیش‌تر علی مطهری، نماینده محافظه‌کار مجلس گفته بود که دولت باید مانع ورود دانشجویان «بدحجاب» به دانشگاه‌ها شود.

سخت‌گیری درباره رعایت حجاب در دانشگاه‌ها پس از اعلام وزارت کشور در اجرای «طرح توسعه فرهنگ عفاف و حجاب» در کشور صورت می‌گیرد.

این طرح در سال ۱۳۸۲ از سوی شورای فرهنگی، اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

قرار بود این طرح برای اجرا در سال ۱۳۸۴ به ادارات و سازمان‌های سراسر کشور ابلاغ شود، اما مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که این طرح را در سال جاری به اجرا خواهند گذاشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ملت ایران از عمامه و قبای شما خوشش نمی اید.مثل آدمیزاد خود را بپوشانید. خانمها ر نگ سیاه مال گور است و گور هم مال مرده. خودتان را از شر سیاهی رها بکنید. آن چادر سیاه را کنار بگذارید و معقول لباس بپوشید.آسمان لاجوردی و گلها و دانایان از این همه کج سلیقه گی دلتنگتند . هرزه نباشید. افراط درهر چیزی هرزگی است. نگذارید هرزگان دینی شما را الات دست بکنند.آزاده باشید و برای خودتان ارزش قائل بشوید.

-- نادره ، May 19, 2010 در ساعت 10:00 AM

باز هم کار سرهنگی ، آنهم برای قشر فرهیخته دانشگاهی . مسلما دانشجویان در مقابل این حرکت مذبوحانه موضع خواهند گرفت

-- یک ایرانی از ایران ، May 20, 2010 در ساعت 10:00 AM

باز هم کار سرهنگی ، آنهم برای قشر فرهیخته دانشگاهی . مسلما دانشجویان در مقابل این حرکت مذبوحانه موضع خواهند گرفت

-- یک ایرانی از ایران ، May 20, 2010 در ساعت 10:00 AM