رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹

«دود بدحجابی به چشم خود زن‌ها می‌رود»

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران می‌گوید که «بدحجابی که یادگار رضاخان قلدر است» امنیت اخلاقی و روانی جامعه را از بین می‌برد و «دود آن به چشم» خود زن‌ها می‌رود.

وی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته تهران گفت که افزایش «بدحجابی» یکی از اهداف «جبهه جنگ نرم فرهنگی» است و اکنون بعضی‌ها «کشف حجاب» را تجربه می‌کنند.

این روحانی هوادار دولت مدعی شد: «مردم از این بدحجابی‌ها جان‌شان به لب‌شان رسیده‌ است و به هیچ عنوان تعلل در اجرای قانون حجاب و عفاف را نمی‌پذیرند.»


هرسال با گرم شدن هوا در ایران هشدارها و سخت‌گیری‌ها درباره حجاب و پوشش زنان در ایران، شدت می‌گیرد.

در چند سال اخیر، پس از روی کارآمدن دولت محمود احمدی‌نژاد «گشت‌های ارشاد» نیروی انتظامی رویکرد سخت‌گیرانه‌تری را نسبت به پوشش زنان اتخاذ کرده‌اند و زنانی را که پوشش آن‌ها مطابق دستورالعمل‌های نیروی انتظامی نباشد دستگیر می‌کند.

احمد خاتمی همچنین به افرادی که آن‌ها را «بازیگران ابتذال و مباشران بدحجابی و حامیان آن» نامید، هشدار داد: «ملت همان‌طور که جریان فتنه سیاسی را به عقب راند، با همان قدرت و قاطعیت در مقابل جریان بدحجابی خواهد ایستاد.»

وی با بیان این‌که حجاب «یک مسئله شخصی» نیست، خطاب به زنان گفت: «آیا با این بدحجابی باز هم می‌گوئید مسلمان هستید؟»

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی تمام زنان با هر مذهب و عقیده‌ای ملزم به پوشیدن لباس به صورتی که در دستورالعمل‌های حکومتی ایران آمده هستند و تخطی از آن مجازات قانونی در پی دارد.

اواخر فرودین ماه جاری نیز کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به احتمال رخ دادن زمین‌لرزه در پایتخت ایران، گفته بود: «بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند، باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله‌ است.»

شماری از نمازگزاران تهرانی امروز پس از نماز جمعه علیه آنچه «بی‌حجابی و رواج روابط لجام‌گسیخته» می‌خواندند تظاهرات کردند.

از سوی دیگر شماری از نمازگزاران تهرانی امروز پس از نماز جمعه علیه آن‌چه «بی‌حجابی و رواج روابط لجام‌گسیخته» می‌خواندند تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان در شعارهای خود خواستار «پاسخ انقلابی» دولت به «رواج بدحجابی» شدند و اقدامات دولت را در این رابطه کافی ندانستند.

در بیانیه این تظاهرات که از سوی «ستاد مردمی احیای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی» منتشر شد از «امت حزب‌الله و به خصوص خواهران حزب‌اللهی» خواسته شده بود که حضور فعالی در صحنه مبارزه قانونی با «مظاهر فساد» داشته باشند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم از شما آخوندای متحجر جونشون به لب رسیده نه از بی‌ حجابی

-- بدون نام ، May 7, 2010 در ساعت 11:08 AM

جهل و بی عقلی آخوندها هم به چشم خودشان میرود.
اگر ریش و عمامه و عبای «نمایشی» ذره ای به ایمان و درایت صاحب آنها افزود حجاب «اجباری» نیز همان اندازه به پاکی و نجابت مردان و زنان جامعه خواهد افزود.

-- بدون نام ، May 7, 2010 در ساعت 11:08 AM

ما هر جور عشقمون بكشه بيرون ميايم تا از حرص بتركي ...متعصب متحجر

-- ايراني ، May 7, 2010 در ساعت 11:08 AM

فعلا که دودش دارد به چشم هیز خودتان می رود...

-- بدون نام ، May 7, 2010 در ساعت 11:08 AM

یعنی مشکل جوونای ما اینه ؟
واقعا مشکل جوونای ما شکل موی بچه های ماست؟! چرا مردم را اینقدر کوچیک می کنیم؟
....

-- دکتر ، May 7, 2010 در ساعت 11:08 AM

یه جور میگه رضا خان قلدر که انگار خودشون قلدری نکردند. شعار یا روسری یا توسری در اوایل انقلاب برای حجاب اجباری رو کیا سر میدادند؟

-- سعید ، May 8, 2010 در ساعت 11:08 AM