رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹

مصلحی: خاتمی ممنوع‌الخروج نیست

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات گفت که محمد خاتمی، ممنوع‌الخروج نیست و ماموران این وزارتخانه، حکم جلب مهدی هاشمی را دارند.

آقای مصلحی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت که ممنوع‌الخروج کردن افراد در اختیار قوه قضائیه است و «هرگاه این دستگاه حکم جلبی صادر کند، این کار صورت خواهد گرفت.»


محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران، هفته گذشته قصد داشت به منظور شرکت در یک کنفرانس بین‌المللی عازم ژاپن شود که با خروج وی از کشور مخالفت شد.

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون اقلیت مجلس به خبرگزاری ایلنا گفته که پیش از سفر آقای خاتمی، یک مقام مسئول در تماس با دفتر رئیس جمهوری سابق ایران گفته بود که از سفر وی به ژاپن ممانعت خواهد شد.

آقای تابش، نامی از این مقام مسئول نبرد، اما اظهار داشت که محمد خاتمی بدون توجه به گفته‌های این مقام، تصمیم داشت به این سفر برود که در نهایت با تماس یک مقام پلیس، از انجام این سفر صرف‌نظر کرد.

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون اقلیت مجلس گفته که پیش از سفر خاتمی، یک مقام مسئول در تماس با دفتر رئیس جمهوری سابق ایران گفته بود که از سفر وی به ژاپن ممانعت خواهد شد

محمدرضا تابش افزود که این مقام پلیس، «طی تماس تلفنی، مودبانه به بنده گفتند که به آنها ابلاغ شده آقای خاتمی ممنوع‌الخروج هستند.»

تابش در ادامه از وزیر اطلاعات خواست: «بررسی کنند چه عوامل و نهادهایی باعث این کار شده‌اند و چنین هزینه‌ای را به نظام تحمیل کردند؟»

به گفته این نماینده مجلس، «اگر مشخص شود که چه کسانی افکار و تصمیمات خود را به حساب نظام می‌گذارند و نظام را در عرصه خارجی به چالش می‌کشند، از بسیاری از تصمیمات نسنجیده رمزگشایی خواهد شد.»

حکم جلب مهدی هاشمی در اختیار وزارت اطلاعات
حیدر مصلحی همچنین گزارش‌ها درباره صدور حکم جلب مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی را تائید کرد و گفت این حکم در حال حاضر به وزارت اطلاعات ابلاغ شده است.

آقای مصلحی اظهار داشت: «در حال حاضر حکم جلب مهدی هاشمی را در دست داریم، اما وقت آن برسد، نسبت به دستگیری وی اقدام خواهیم کرد.»

به گزارش وب‌سایت کلمه، مهدی هاشمی نیز در واکنش به صدور حکم جلب خود، از قوه قضائیه خواست «اجازه ندهد غوغاسالاری‌ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند و به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد.»

مهدی هاشمی: «به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد»

آقای هاشمی افزوده که حاضر است در دادگاهی «صالح» حاضر شده و از خود دفاع کند و انتظار دارد به شکایت وی از کسانی که او و خانواده‌اش را «ترور شخصیت» کرده‌اند نیز رسیدگی شود.

برخی متهمان رویدادهای پس از انتخابات، در اظهارات خود، اتهاماتی همچون دست‌ داشتن در ناآرامی‌های پس از انتخابات را متوجه مهدی هاشمی کرده‌اند.

مهدی هاشمی، پس از انتخابات ریاست جمهوری به بریتانیا سفر کرد و هم‌اکنون در خارج از ایران به‌سر می‌برد.

فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، چندی پیش در مصاحبه با روزنامه بهار گفت که برادرش قصد بازگشت به ایران را دارد، اما خانواده‌اش از وی خواسته‌اند که چنین نکند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای هاشمی اگر شما واقعا بیگناه هم باشید بنا بر حرف خودتان گناهکارید!! چرا که خودتان می گویید که حرفهایی را برای گفتن دارید و داشته اید و فقط برای جنگ با آقایان رو خواهید کرد. در هر حال شاید هم سر تقسیم با هم دعوا دارید و ما نامحرمان نباید بدانیم!! در غیر این صورت آقای محترم هم خودتان و هم پدرتان چرا تا این حد مذبذبید!!؟؟ بفرمایید آقای محترم! بگویید که عقبه و پیشینه ی ماجرا چیست! آخر مگر شماها ایرانی نیستید مگر کشور ما تحت اشغال دشمن است! البته می دانم که چندان هم دوست نیستید اما در حد امکان مدعی که هستید، مدعی ایرانی بودن! پس بگویی ماجرای پشت پرده ی نفت کبالت و مس و طلا و پسته و فرش چیست؟؟؟...

-- بدون نام ، Apr 21, 2010 در ساعت 03:00 PM

ذره ای فرق بین تمامی اسامی ذکر شده در خبر نیست. تماما در چهار چوپ یک نظام پوشالی و عوام فریب به اجرای نقش معین شده مشغولند و در فسق و فجور و طغیان غو طه ور و سرگرم. هاشمی و خاتمی و مصلحی و آن و آن وآن.

-- بدون نام ، Apr 21, 2010 در ساعت 03:00 PM

آقای هاشمی لطفا شما بفرمایید در کجا هستید! در ظمن آنچه را شما می دانید و در نزد خود محفوظ می دارید، این محفوظ داشتن بزیان چه کسی ست و به نفع چه کسی؟ اگر بزیان ایران است پس چرا تا کنون آنرا فاش نکرده اید؟ اگر به سود ایران است چرا پس تهدید به افشایش می کنید. برادر شما خانواده اول قربانی کارهای خودتان هستید و بعد هم رهبری. برای همین هم هست که از ترس هم خود شما و هم پدر گرامیتان و هم خواهران و برادرانتان همگی هرازگاهی چاپلوسی رهبری را می کنید و او را مقام والایش می دانید و ، او را صاحب کرامات و دریتها و چه و چه. اما نه تنها مشکل شما خانواده بلکه مشکل بخش درون نظام جنبش سبز و اصلاحطلبان و کندی دندانشان از مسائل اقتصادی شما خانواده می آید. اگر شماها پاک و پاکیزه بودید هم زبانتان دراز بود هم سرتان بلند بود و پدر و پسران و دختران و خواهران و برادران و مادر مجبور نبودید هردم چاپلوسی رهبری ادمکش و فتوای تجاوز ده و ازاله ی بکارت طلب را بکنید و به او اینهمه باج بدهید ولی بدبختانه ماجرا از این قرار است. حالا بفرمایید و پاسخم دهید. من البته آدم فقیری هستم نه پول پسته های رفسنجان دارم و نه پول نفت و نه....ولی آدمم و اجازه دارم از شما در مورد مال منالتان پرس و جو کنم.

-- بدون نام ، Apr 21, 2010 در ساعت 03:00 PM

اینکه الان میگویند خاتمی ممنوع الخروج نیست چه اهمیتی دارد. خاتمی وقتی میخواهد از کشور خارج بشود ممنوع الخروج هست. در بقیه موارد نیست.

-- کوشا ، Apr 21, 2010 در ساعت 03:00 PM

چیزی که در این میان گم شده وطن است. آقا مهدی می‌گوید اگر کوتاه نیاید من هم میگم شماها چه کاره هستید، پس بهتر هست مثل قبل شماها چیزی نگید و با هم بخوریم.

وطن پرستی در این میان نیست که حقیقت گو باشد و راز مگو را بگوید و تهدیدها دو طرف هم سر لحاف ملا است.

-- nassir ، Apr 21, 2010 در ساعت 03:00 PM