رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹
مهدی کروبی:

«راه خروج از بحران احکام سنگین نیست»

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت، در دیدار با خانواده مهدیه گلرو، دانشجوی زندانی، گفت صدور احکام و وثیقه‌های سنگین، راه‌کار مناسبی برای خروج از بحران کنونی در ایران نیست.

به گزارش امروز چهارشنبه سحام‌نیوز، آقای کروبی در این دیدار افزود که سال‌هاست پیگیر وضعیت زندانیان برای برخورداری از حقوق قانونی است.


دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: «امروز هم با وجود تمامی فشارها و تخریب‌های روزافزون، همان اعتقاد و باور را در احقاق حقوق قانونی زندانیان دارم و به جد پیگیر مسائل زندانیان هستم.»

به گفته کروبی، «اکنون دولت چنان نگرش خود را تحمیل و حاکم نموده است که شاهد صدور احکام و وثیقه‌های سنگین هستیم.»

به گفته کروبی، «اکنون دولت چنان نگرش خود را تحمیل و حاکم نموده است که شاهد صدور احکام و وثیقه‌های سنگین هستیم»

در ایران پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه سال گذشته، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شده‌اند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از اعتراض‌ها، در حال حاضر بسیاری از فعالان سیاسی، مدنی و رسانه‌ای بازداشت‌شده، در زندان به‌سر می‌برند.

برای گروهی از این بازداشت‌شدگان نیز احکام سنگینی صادر شده و آن گروه از دستگیرشدگانی که به طور موقت آزاد شده‌اند، وثیقه‌های سنگینی به قوه قضائیه سپرده‌اند.

همسر مهدیه گلرو در این دیدار به کروبی گفت که همسرش، پیش‌تر، به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که با صدور و اجرای حکم جدید، باید سه سال و چهار ماه در زندان باشد

مهدیه گلرو، یکی از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات است که از آذر ماه سال گذشته تاکنون در زندان به‌سر می‌برد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، این فعال دانشجویی حامی مهدی کروبی را به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

وحید لعلی‌پور، همسر خانم گلرو در این دیدار به آقای کروبی گفت که همسرش، پیش‌تر، به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که با صدور و اجرای حکم جدید، باید سه سال و چهار ماه در زندان باشد.

لعلی‌پور افزود قاضی دادگاه برای آزادی موقت مهدیه گلرو، وثیقه ۷۰۰ میلیونی صادر کرده که «متاسفانه تامین آن از توان ما خارج است و عملاً به معنای ماندن همسرم در زندان است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اندک اندک خیلی شود و قطره قطره سیلی گردد یعنی آنان که دست قوت ندارند سنگ خورده نگه دارند تا به وقت فرصت دمار از دماغ ظالم برآرند.

-- بدون نام ، Apr 22, 2010 در ساعت 01:00 PM