رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ فروردین ۱۳۸۹

هاشمی: از آسیب‌دیدگان دلجویی شود

اکبر هاشمی رفسنجانی، باردیگر خواستار دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات ایران شد.

آقای هاشمی، دلجویی از این خانواده‌ها را موجب گسترش «همدلی و همکاری» در جامعه دانست.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مسئولان جمهوری اسلامی توصیه کرد با «رحمت الهی و رافت الهی» با خانواده‌های آسیب‌دیده رفتار کنند.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، بر اساس آمارهای دولتی، دست‌کم ۴۰ تن کشته و صد‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

مقام‌های قضایی گفته‌اند از بسیاری خانواده‌ها که در این حوادث آسیب دیده‌اند، دلجویی کرده‌اند.

هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تیر ماه سال گذشته، پیشنهاد آزادی زندانیان، فراهم کردن فضای آزاد برای اظهارنظر مخالفان و دلجویی از آسیب‌دیدگان را داده بود که منجر به برانگیخته شدن خشم محافظه‌کاران شد.

«ناراحتی‌های پیش‌آمده، باید به گونه‌ای ترمیم و دلجویی شود. خانواده‌های آسیب‌دیده، دلشان برای کشورشان می‌سوزد»

حملات علیه رئیس مجلس خبرگان رهبری، از آن زمان به بعد افزایش یافته است، به طوری که آیت‌الله علی خامنه‌ای در چندین سخنرانی، بدون اشاره به نام وی، از موضع‌گیری و عملکرد هاشمی در حوادث پس از انتخابات انتقاد کرد.

هاشمی در ادامه اظهارات خود افزود: «ناراحتی‌های پیش‌آمده، باید به گونه‌ای ترمیم و دلجویی شود.»

به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خانواده‌های آسیب‌دیده «دلشان برای کشورشان می‌سوزد.»

اظهارات هاشمی در شرایطی ایراد می‌شود که روز گذشته، حسن لاهوتی، فرزند فائزه هاشمی، از سوی نیرو‌های امینتی، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مکر و فریب دراین مملکت حد و مرزی نمی شناسد!!!! خوب عزیز جان چرا بعنوان «رییس» این ... «شورای مصلحت» و آن ...«خبرگان» و بعنوان همه کار ه و هیچکاره یک ملت «غیور رفته در خواب» خود پیشقدم نمی شوی و «دل» این وآن را نمی جویی؟؟؟؟ نکند لازم است که وزارتخانه و یا شورایی هم بنام «دلجویی از دلسوزان مملکت» ایجاد شود تا مشتی مفتخور همانند شخص خودت در آن فقط روز و شب بلبلی کنند؟؟؟؟

-- بدون نام ، Mar 23, 2010 در ساعت 12:00 PM

همه مردم آسیب دیده اند. حتی همین احمدی نزاد و رهبر.. که حرف ها را می زند! و عقل از سرش پریده.

چه خوب بود که آقای هاشمی دقیق مشخص می کردند که چه کسی و کدامیک از حضرات نظام مذهبی و یا چه گروهی از حضرات باید دلجویی کنند!!
آیا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید دلجویی کند؟
آیا رئیس دولت نظام باید دلجویی کند؟
آیا رئیس بزرگ رهبری نظام باید دلجویی کند؟
آیا رئیس های سه تا قوه نظام باید دلجویی کنند
آیا ایشان با همین دوستانشان و رئیس هاو حضرات دیگر همیشه سر یک میز نمی نشینند؟ اینقدر سر و صدا برای چیست!؟
شما که همه داد و فریاد می کنید و هوادار نظامی هستید که خود به سر مردم بیچاره پیاده کردید حالا عرضه تون نمی دونید که چه این نظام مردم فریب را بگذارید کنار و یک سیستم درست و منطقی و انسانی دموکراتیک سر کار بگذارید!!

-- م. از پارس ، Mar 23, 2010 در ساعت 12:00 PM

آقای هاشمی باید شما سخن را دیگر کنید. وقت تنگ است، قلدران با ساطور بر نطع خونین محمد نشسته اند،

-- بدون نام ، Mar 23, 2010 در ساعت 12:00 PM

من بهیچوجه نه میخواهم و براساس پرنسیپهای مورد اعتقادم نمیتوانم با حضور هاشمی در جنبش سبز و یا حتی در کنار آن مخالفتی داشته باشم گرچه از همان ابتدا ایشانرا خطری بسیار جدی برای جنبش سبز دانسته ام.اما قادر به درک جریاناتی نیستم که در حد غیر قابل قبولی سعی در بزرگنمایی شخصیت ایشان دارند و بی اهمیت ترین موضعگیریهای ایشان را بشکل عجیبی تشریح وتفسیر و به مردم بیچاره و بیخبر از همه جا غالب میکنند.نمونۀ بارز آن همین مطلبیست که شما « درج» نموده اید« رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مسئولان جمهوری اسلامی توصیه کرد با "با رحمت و رأفت الهی" باخانواده های آسیب دیده رفتار کنند.» اما بتصور من روشهای مخصوص خودشلن(به گفته دخترشان و ابراهیم نبوی) در دفاع از جنبش سبز بیشتر نقض غرض است تا دفاع از جنبش سبز آنچه که در همین چند خط که با آرتیست بازی و احتمالأ با مراجعه به فرهنگ لغت غیره به این شکل درآمده مفهومی ندارد جز اینکه خانواده های آسیب دیده (اگر منظورشان یا منظورتان آسیبدیده از وقایع اخیر میباشد)گناهکاران و جنایتکارانی هستند که جناح مقابل اینها را حتی مشمول رحمت ورأفت الهی نمیداند و لی ایشان آن توصیه مینمایند.من امیدوارم که شما به غیر از توصیه های خانم فائزه (من برای شخصیت ایشان احترام قائلم) و یادداشتهای کوتاه وغیر قابل درک ابراهیم نبوی ویا دفاعیات بیجان مسعود بهنود دلایل قانع کننده تری برای این موضعگیری بسیار پیچیده داشته باشید.
شاد و پیروز باشید

-- Sally ، Mar 23, 2010 در ساعت 12:00 PM

باعث بسی مسرت خاطر و تمدد اعصاب است دیدن مردی که چنین مخالفان نظام را سال ها با زبان خوش به کام مرگ می فرستاد و از عوامل سرکوب مخالفان حکومت بود امروز اینچنین به قعر چاه خود کنده افتاده و باید از نظام خود ساخته التماس کند که نوه اش را آزاد کنند و بچه هایش رها کنند. واقعا صابونی به تن آقای هاشمی می خورد که خودش در کوره برای دیگران پخته بود. حتی امروز هم مدارا می کند با این که فرزندانش در یک قدمی دادگاه ها هستند و نوه اش در زندان. باعث مسرت خاطر بیشتر خواهد بود ببینیم که ایشان چه زمانی لحن خود را عوض خواهند کرد و خطر جدی را احساس خواهد کرد. جای عبرت دارد واقعا سرنوشت ایشان

-- کاوه ، Mar 23, 2010 در ساعت 12:00 PM